Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7463
Назва: Kszta łtowanie relacji Swój- Obey- Inny w literaturze ukraińskiego baroku
Інші назви: Shaping of Correlations Between Our-Stranger-Other in Baroque Ukrainian Literature
Автори: Kawecka, Myrosława
Kawecka, М.
Бібліографічний опис: Kawecka М. Kszta łtowanie relacji Swój- Obey- Inny w literaturze ukraińskiego baroku / М. Kawecka // Волинь філологічна: текст і контекст. Імагологічні виміри національної літератури : зб. наук. пр. / упоряд. Л. К. Оляндер, Т. П. Левчук. – Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2011. – Вип. 12. – 73 - 82
Дата публікації: 2011
Дата внесення: 27-січ-2016
Видавництво: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Теми: Своє–Чуже
Наше–Інше
Чуже–Інше
багатокультурна держава
мультикультурний діалог
конфесійна ідентичність
національно-етнічна свідомість й ідентичність
зіткнення з Чужим
уявлення про Інше
обжитий простір
чужий простір
Our – Stranger
Our–Other
Stranger–Other
multicultural country
multicultural dialogue
confessional identity
national-ethnic consciousness
building own identity
come into contact wit Stranger
images about Others
adapted space
Space of Others
Короткий огляд (реферат): У статті досліджено проблему формування співвідношення між опозиціями Своє–Чуже і Наше–Інше в літературі україн- ського бароко. Ці опозиції у XVII cт. проявлялися передусім на рівні конфе- сійної свідомості, яка поступово перетворювалася у свідомість етнонаціо- нальну. Релігійні дихотомії християнин–мусульманин, православний–католик, православний–протестант, православний–уніат у контексті розгортання чи зга- сання політичних конфліктів переходили в опозиції козак (русин) – турок чи козак (русин) – лях (поляк). Змінився також характер співвідношення між Своїм, Чужим й Іншим. Інше, яке часто сприймалося як Чуже, але невороже, у процесі змін, що відбувалися в І Речі Посполитій, перетворилося в Чуже, у значенні ворога. In this article was analyzed the problem of shaping correlations between oppositions like Our – Stranger – Other in baroque Ukrainian literature. Those oppositions appears in 17th century, initially on a level of confessional identity, which from that point had started transformed into ethnicnational consciousness. Religious dichotomies Christian-Muslim, member of the Orthodox church-Catholic, member of the Orthodox church-Protestant, member of the Orthodox church-Uniate, together with political conflicts, which was stopping and starting, had been transforming into oppositions Cossack (Ruthenian)- Turk or Cossack (Ruthenian)- Lach (Pole). The character of the correlations between Our – Stranger – Other had changed as well. Otherness, which often was understood as Strangeness, but not hostility, during the shifts, which took place in First Republic of Poland, had changed into Strangeness in meaning Hostility.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7463
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Волинь філологічна: текст і контекст, 2011, № 12

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
10.pdf335,56 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.