Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/6849
Title: Трансграничный бренд: опыт европейских стран и Украины
Other Titles: Transboundary brand: european and ukrainian experiences
Authors: Тихомирова, Євгенія Борисівна
Tykhomyrova, Yevheniia B.
Bibliographic description (Ukraine): Тихомирова Е. Б. Трансграничный бренд: опыт европейских стран и Украины / Е. Б. Тихомирова // Studia Humanitatis : международный электронный научный журнал. - 2015. - № 3. - Режим доступу : st-hum.ru/content/tihomirova-eb-transgranichnyy-brend-opyt-evropeyskih-stran-i-ukrainy. (26.10.2015)
Issue Date: 25-Oct-2015
Date of entry: 26-Oct-2015
Publisher: Автономная некоммерческая организация «Институт современных гуманитарных исследований»
Keywords: брендинг территорий
межрегиональный бренд
трансграничное сотрудничество
трансграничный бренд
еврорегионы
inter-regional brand
cross-border cooperation
cross-border brand
Euroregions
branding areas
Abstract: В статье представлен концепт «трансграничный бренд» и анализ практики формирования трансграничного брендинга на трансграничных территориях разных стран Европы и Украины. Сегодня трансграничные территории, объединенные общей экономической, социокультурной и политической жизнью, стремятся трансформироваться в бренд. Именно поэтому особую актуальность приобретает вопрос их позиционирования и брэндинга. По мнению автора, трансграничный / межрегиональный бренд – это нематериальный актив трансграничного сотрудничества, который обеспечивает продвижение интересов трансграничных территорий как внутри, так и за пределами соответствующего трансграничного региона. В последнее время такие бренды формируются в рамках еврорегионов при участии многих европейских стран.
The article presents a study of the concept "cross-border brand" and the analysis of the formation of cross-border branding practices in transboundary territory of Europe and Ukraine. Today the cross-border territories united by common economic, social, cultural and political life strive to be transformed into a brand. That is why the issues related to their positioning and branding are of great importance. According to the author cross-border / inter-regional brand, an intangible asset of cross-border cooperation, which provides the promotion of the interests of cross-border areas, both inside and outside the cross-border. In recent years, such brands as part of Euroregions are being formed with the participation of many European countries.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/6849
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FMV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tykhomyrova.pdf235,29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.