Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/6356
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПхиденко, С. С.-
dc.contributor.authorPhydenko, S. S.-
dc.date2013uk_UK
dc.date.accessioned2015-07-08T19:58:06Z-
dc.date.available2015-07-08T19:58:06Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationПхиденко С. С. / Сприйняття як джерело істинного знання в логіці Дігнаги і Дхармакірті / С. С. Пхиденко// Науковий вісник Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки / Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки ; [редкол.: Р. А. Арцишевський та ін.]. - Луцьк, 2014. - № 27 (276) : Філософські науки. - С. 124-131uk_UK
dc.identifier.otherУДК 165.9-
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/6356-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано вчення індійських мислителів Дігнаги (VI ст.), Дхармакірті (VII ст.) про роль і місце сприйняття у формуванні епістемології та логіки пізнішого буддизму; здійснено порівняльний аналіз основних категорій і понять логічного мислення буддійської школи віджнянавадинів та класичних даршан брахманізму, зокрема логічної школи ньяя. The article deals with the analysis of the teachings of Indian thinkers Dignaga (6th century) and Dharmakirti (7 th century) on the role and importance of perception in the formation of epistemology and logic of late Buddhism. A comparative analysis of the basic categories and concepts of logical thinking of Buddhist schools vijnyanavadines (yogacara) and classic darshans of Brahmanism, in particular of the logical school of nyaya. Negative reaction of the nyayas has been caused by Dignaga’s and Dharmakirti’s attempts to reveal the cognitive nature of perception and to reduce it not merely to the process of cognition of real-world objects, but to pure knowledge that was contained in the very perception. Considering perception as an essential source of knowledge, these logicians failed to build a complete and consistent theory of cognition, as well as to interpret it as a unity of sensual and rational. However, Dignaga and Dharmakirti had made a number of original theses which had enriched the theory of cognition and logic.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectвіджняна-вадаuk_UK
dc.subjectvijnyana-vadauk_UK
dc.subjectпратьякшаuk_UK
dc.subjectpratyakshauk_UK
dc.subjectіндріяuk_UK
dc.subjectindriyauk_UK
dc.subjectманасuk_UK
dc.subjectmanasuk_UK
dc.subjectшунья-вадаuk_UK
dc.subjectshunya-vadauk_UK
dc.subjectтаттваuk_UK
dc.subjecttattvauk_UK
dc.subjectnyayauk_UK
dc.subjectньяяuk_UK
dc.titleСприйняття як джерело істинного знання в логіці Дігнаги і Дхармакіртіuk_UK
dc.title.alternativePerception as a Source of True Knowledge in Works on Logic by Dignaga and Dharmakirtiuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:Серія "Філософські науки", 2013, №27 (276)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
23.pdf.pdf533,18 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.