Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/4960
Title: Психолінгвістичні маркери життєвих ролей особистості Psycholinguistic Markers of Individual Life Roles
Authors: Одінцова Odintsova, Анастасія Anastasiia
Bibliographic description (Ukraine): Одінцова А. Психолінгвістичні маркери життєвих ролей особистості / А. Одінцова // East European Journal of Psycholinguistics / Lesya Ukrainka Eastern European National University. – Lutsk, 2014. – Issue 1. – . 78-86
Issue Date: 2014
Date of entry: 7-Mar-2015
Publisher: Lesya Ukrainka Eastern European National University
Keywords: життєва роль
особистісні якості
психолінгвістичні маркери
наратив
life role
psycholinguistic markers
individual features
narrative
Series/Report no.: Volume 1, Number 2;
Abstract: У статті висвітлено результати емпіричного дослідження взаємозв’язку особливостей мовотворення й провідного типу життєвої ролі. У роботі представлено дослідження яке здійснювалося у три етапи. Результатом першого етапу стала виокремлена авторська типологія життєвих ролей відповідно до життєвої концепції особистості, яка дає змогу визначити місце ролі у рольовому репертуарі, якість, характер, значущість та усвідомленість її виконання. На другому етапі, було визначено психологічні особливості означених типів ролей, а саме мотиваційні, поведінкові, інтелектуальні та емоційні якості. У результаті факторного аналізу було встановлено, що особи з переважанням активного типу ролі товариські, практичні й цілеспрямовані. Характерними рисами юнаків із переважанням послідовних, смислоутворюючих та свідомих ролей є емоційна чуттєвість, напруженість, конформність, високий самоконтроль поведінки, низький інтелект. Переважання аксіологічно-змістового типу ролі пов’язане з такими характеристиками, як товариськість, прямолінійність, оптимістичність і здібності керувати іншими. На третьому етапі дослідження, за допомогою нарративного методу було виокремлено психолінгвістичні маркери відповідно до кожного типу життєвої ролі. Встановлено взаємозв’язок між особистісними якостями та особливостями мовотворення. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше на емпіричному рівні було досліджено взаємозв'язок між типом життєвої ролі й особливостями мовотворення людини. The present paper is focused on the study of how individual speech and leading life role are related. The research envisaged, firstly, a definition of the ‘personality life role’ concept, and its substantiation. Secondly, psychological features of the defined roles that embraced individual motivational, behavioral, intellectual, and emotional qualities, were defined. 217 students from (age=18 – 23, 52 male, 165 female) from Kherson State University, Admiral Makarov National University of Shipbuilding, Kherson National Technological University participated in the experiment. A factor analysis showed that ‘active group’ individuals tended to be more practical and persistent in attaining their goals. Among the most prominent features of the young people having consecutive, semantic, and awareness life roles were emotional responsiveness, tense, conformity, high behavior self-control, and low intelligence indices. However, the individuals with axiological and semantic life roles were more friendly, optimistic, straightforward, possessed human resources managing skills. On the third stage of the study, which involved a method of narrative analysis, a set of psycholinguistic markers typical for the individuals of each life role group was established.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/4960
Content type: Article
Appears in Collections:East European Journal of Psycholinguistics, 2014, Volume 1, Number 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
eejpl_journal_2_2014_Odintsova.pdf322,35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.