Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/4277
Назва: Принципи психологічного супроводу сім’ї, яка має проблемну дитину
Інші назви: The Principles of Psychological Support of the Family with Problem Child
Автори: Мушкевич, М. І.
Mushkevych, M. I.
Бібліографічний опис: Мушкевич, М. І. Принципи психологічного супроводу сім’ї, яка має проблемну дитину / М. І. Мушкевич // Психологічні перспективи / Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, Ін-т соц. та політ. психології НАПН України. – Луцьк, 2014. – Вип. 23. – С. 227-237. – Бібліогр.: 5 назв.
Дата публікації: 2014
Дата внесення: 16-чер-2014
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Інститут соціальної та політичної психології НАПН України
Теми: психологічний супровід,
сім’я
принципи супроводу
сімейна система
проблемна дитина
psychological support
family support principles
family system
problem child
Короткий огляд (реферат): У статті представлено теоретичний та емпіричний аналіз психологічного супроводу сім’ї, яка має проблемну дитину. Виділено діагностичні та корекційні принципи супроводу. Представлено та проаналізовано наукові підходи до сім’ї проблемної дитини (Н. О. Березан, І. Ю. Гобод, Н. В. Лунченко, А. Г. Обухівська, В. Г. Панок, З. Л. Радівіловський та ін.). На основі таких психологічних методів дослідження, як теоретичний аналіз наукової літератури, бесіда, консультування батьків, було виділено базові принципи психологічного супроводу сім’ї, яка має проблемних дітей: етапність (кожен новий етап доповнює попередній, сприяє подальшому виділенню відповідних критеріїв функціонування); наступність (зв’язок між новим і старим, є умовою цілісності та ефективності встановлення зони найближчого розвитку); системність (сукупність заходів і для розвитку одного члена сім’ї, і сім’ї як системи, яка включає в себе три підсистеми – шлюбну, батьківську, сиблінгову); комплексність (реалізація підцілей загальної поставленої мети); нормалізація (максимальне наближення функціонування сім’ї, яка має дитину з проблемами в розвитку, до умов функціонування сім’ї зі здоровою дитиною); інформаційно-методична допомога (надання батькам необхідних знань, умінь та навиків щодо успішного функціонування, співпраці, міжособистісної взаємодії); мультимодальність (вивчення сім’ї на чотирьох рівнях – медичному, соціальному, індивідуальному, екологічному); особистісна спрямованість (орієнтація на конкретну особистість, індивідуальний підхід); науковість (використання результатів супроводу для розроблення вдосконаленої програми супроводу); державна програма (створення системи сервісів для сімей із проблемними дітьми та їх включення в органічну частину загального державного забезпечення). Указано, що використання названих принципів допоможе в роботі з батьками, які мають проблемних дітей, щодо гармо-нізації їх функціонування не лише в сім’ї, а й за її межами. This paper presents a theoretical and empirical analysis of psychological support of families, which have a problem child. Diagnostic and corrective maintenance principles are selected. Different scientific approaches to family with problem child are presented (N. A. Berezan, I. J. Hobod, N. V. Lunchenko, A. G. Obukhov, V. G. Panok, S. L. Radivilovskyy etc.). On the basis of psychological research and with the help of such methods as a theoretical analysis of the scientific literature, conversation, counseling parents, the basic principles of psychological support for families, which have problem children, were allocated: stages (each new stage complements the previous one, promotes the release of the relevant criteria for the operation); continuity (the link between new and old, is a condition cohesion of establishing the zone of proximal development); systemic (set of measures for the development of one family member and the family as a system, that includes three subsystems – the marriage, parental and siblings’); complexity (sales subtotal goals); normalization (maximum approximation of functioning family, wich has a child with problems in development, to the conditions of the functioning of the family with a healthy child); information and methodological assistance (providing parents necessary knowledge and skills for a successful operation, collaboration, interpersonal interaction); multi-modality (the study of the family at four levels – medical, social, individual, environmental); personal orientation (focus on a particular individual, personal approach); scholarship (using results of support for the development of the enhanced maintenance); a state program (development of services for families with problem children and their inclusion in the organic part of the total public support). It is indicated that the use of these principles will help in working with parents, which have problem children, will harmonize their operations not only in the family, but also in the society at all.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/4277
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Психологічні перспективи, 2014, № 23

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Mushkevych.pdf359,74 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.