Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/4261
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВласюк, Д. П.-
dc.contributor.authorVlasyuk, D. Р.-
dc.date.accessioned2014-06-15T06:50:21Z-
dc.date.available2014-06-15T06:50:21Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationВласюк Д. П. Зв’язок показників робочої пам’яті з успішністю навчальної діяльності молодших школярів / Д. П. Власюк // Психологічні перспективи / Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, Ін-т соц. та політ. психології ; [редкол.: Л. Засєкіна (голов. ред.) та ін.]. – Луцьк, 2014. – Вип. 23. – С. 65-76.-
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/4261-
dc.description.abstractУ статті проведено порівняльний аналіз останніх досліджень із проблеми зв’язку показників робочої пам’яті з плинним інтелектом. Наведено огляд мало-відомої у вітчизняній психології моделі робочої пам’яті Алана Бедлі, а також основних підходів до розвитку робочої пам’яті. Висвітлено практику розвитку плинного інтелекту дітей методом тренування обсягу робочої пам’яті й дві протилежні позиції в питанні можливостей розвитку плинного інтелекту, аргументовано кожну зі сторін. Зроблено висновок про необхідність проведення констатуючого емпіричного дослідження зв’язку показників розвитку елементів моделі робочої пам’яті А. Бедлі та розумового розвитку. Оскільки оцінка розумового розвитку за допомогою матричних текстів на інтелект викликає достатньо аргументовану критику, запропоновано оцінити зв’язок показників робочої пам’яті й академічної успішності молодших школярів. В умовах відсутності стандартизованих методів оцінки розроблено п’ять експериментальних процедур, спрямованих на оцінку різних елементів моделі робочої пам’яті. Вибірка емпіричного дослідження складалася із 60 учнів 3-х класів. У результаті кореляційного аналізу отриманих результатів виявлено низку статистично значущих кореляцій між результатами виконання завдань на діагностику рівня розвитку мнемічних здібностей і академічною успішністю з математики та мов. Показано, що 33–72 % відмінностей в успішності між учнями з окремих предметів може бути пояснено за рахунок відмінностей між результатами мнемічної діяльності. Зроблено висновок про значущість ступеня розвитку мнемічних здібностей для академічної успішності й необхідності пошуку і перевірки методів їх розвитку. The comparative analysis of recent research on the issue of the relations between performance of working memory and a fluid intelligence is shown in the article. The overview of the little-known model in the national psychology of working memory by Alan Baddeley is discussed, the particular attention to the main approaches to the development of the working memory is given, and the practice of the development of children’s fluid intelligence by the method of training the volume of working memory is highlighted. Two opposite positions on the development opportunities of fluid intelligence are revealed and the reasoning of both sides is considered. The conclusion of the necessity of spending the ascertaining empirical investigation of the relations between performance of the model elements of working memory by A. Baddeley with the indicators of mental development is summarized. Because of the assessment of mental development through the matrix of texts on intelligence is caused sufficiently reasoned criticism, the assessment of the relationship of working memory performance indicators with the ones of academic achievement of younger students was proposed. In the absence of standardized assessment methods five experimental treatments have been developed that were aimed to assess the various elements of the model of working memory. Sample of the empirical study consisted of 60 schoolchildren of third forms. As a result of the correlation analysis of the results revealed a number of statistically significant correlations between the results of the tasks to diagnose the level of mnemonic abilities and academic achievement in mathematics and language. It is shown that between 33 % and 72 % differences in success between junior schoolchildren on specific subjects can be explained by differences between the results of mnemonic activity. The importance of the degree of mnemonic skills for academic performance and the need to find and test the methods of their development is concluded.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Інститут соціальної та політичної психології НАПН Україниuk_UK
dc.subjectробоча пам’ятьuk_UK
dc.subjectworking memory model A. Baddeleyuk_UK
dc.subjectмодель А. Бедлі-
dc.subjectрозвиток плинного інтелекту-
dc.subjectмолодші школярі-
dc.subjectfluid intelligence development-
dc.subjectjunior schoolchildren-
dc.titleЗв’язок показників робочої пам’яті з успішністю навчальної діяльності молодших школярівuk_UK
dc.title.alternativeThe Relationship Parameters of Working Memory With Junior Schoolchildren’s Learning Success-
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:Психологічні перспективи, 2014, № 23

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
working memory.pdf395,48 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.