Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/3260
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДеркач, Лариса-
dc.contributor.authorDerkach, Larysa-
dc.date.accessioned2014-02-21T10:46:03Z-
dc.date.available2014-02-21T10:46:03Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationДеркач Лариса. Риторичні функції газетних заголовків / Л. Деркач // Типологія та функції мовних одиниць : наук. журн. / редкол. : Н. М. Костусяк (гол. ред.) та ін. ; Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки. – Луцьк, 2014. − № 1. – С. 76–85.uk_UK
dc.identifier.otherУДК 808.5+070-
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/3260-
dc.description.abstractУ статті йдеться про застосування в публіцистичному стилі комунікативних стратегій і тактик, які ґрунтуються на ефекті участі адресата у формуванні змісту висловлення. З’ясовано, що функція цілеспрямованого впливу на читача безпосередньо пов’язана з використанням риторичних прийомів актуалізації читацької уваги. Досліджено комунікативну природу газетних заголовків як лінгвістичного явища, що поєднує текстовий та фразовий зміст. Зокрема, на матеріалі сучасних газетних заголовків визначено їхні основні риторичні функції в системі «адресант – адресат»: інформативну, оцінну, апелятивну, інтригуючу, провокативну. У статті поняття риторична функція означає мисленнєво-мовленнєву діяльність, спрямовану на ефективну впливову комунікацію, виражену в текстовому повідомленні. Узагальнено основні різновиди заголовків-питань в аспекті активізації уваги читача: запитання-з’ясування, запитання-уточнення, запитання-провокація, запитання-припущення, запитання-ствердження, риторичне запитання. На основі аналізу фактичного матеріалу виокремлено мовні засоби увиразнення газетних заголовків. Також схарактеризовано зміну прямої оцінної функції непрямою оцінкою сказаного адресантом. Простежено тенденцію використання в сучасних газетних заголовках здебільшого інтригуючих та провокативних заголовків. The article deals with the usage of communicative strategies and tactics at the journalistic style which are based on the effect with participation of the addressee. It was found that the function of deliberate action to the reader is directly connected with the usage of rhetorical methods of updating the reader’s attention. Communicative nature of newspaper headlines is investigated as linguistic phenomena which connects textual and phrasal content. Besides the main rhetorical functions of modern newspaper headlines in the system of «addresser – addressee» are determined: informative, evaluative, appeal by, intriguing, provocative. The notion of rhetorical function means mentalspeech activity which is focused on effective influential communication expressed in a text message. main types of headers-questions in terms of activation reader’s attention are overviewed in the article: question-clarification, question-specification, question-provocation, question- assumption, question-statement, rhetorical question. Language means of expressiveness of newspaper headings are singled out on the basis of factual material. The alteration of the direct evaluation function by indirect evaluation said by an addresser is also characterized. It is observed the tendency of the usage of intriguing and provocative headlines in modern newspaper headings.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectкомунікативні функціїuk_UK
dc.subjectгазетний заголовокuk_UK
dc.subjectадресантuk_UK
dc.subjectадресатuk_UK
dc.subjectриторична функціяuk_UK
dc.subjectінформативнаuk_UK
dc.subjectоціннаuk_UK
dc.subjectапелятивнаuk_UK
dc.subjectінтригуючаuk_UK
dc.subjectпровокативна функціїuk_UK
dc.subjectcommunicative functionsuk_UK
dc.subjectnewspaper headinguk_UK
dc.subjectaddresseruk_UK
dc.subjectaddresseeuk_UK
dc.subjectrhetorical functionuk_UK
dc.subjectinformativeuk_UK
dc.subjectevaluativeuk_UK
dc.subjectappeal byuk_UK
dc.subjectintriguinguk_UK
dc.subjectprovocative functionsuk_UK
dc.titleРиторичні функції газетних заголовківuk_UK
dc.title.alternativeRhetorical Functions of Newspaper Headlinesuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:Типологія та функції мовних одиниць, 2014, № 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Derkach.pdf1,06 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.