Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29912
Назва: Антична культура в шкільних підручниках
Автори: Машкіна, Дарина Віталіївна
Приналежність: Кафедра всесвітньої історії
014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта)
Бібліографічний опис: Машкіна Д. В. Антична культура в шкільних підручниках : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) / наук. кер. С. А. Шульга ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 101 с.
Дата публікації: 2025
Дата внесення: 18-гру-2025
Видавництво: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Науковий керівник: Шульга, Світлана Анатоліївна
Теми: античність
антична культура
культурна компетентність
методика навчання
Короткий огляд (реферат): Кваліфікаційна робота «Антична культура в шкільних підручниках» присвячена дослідженню особливостей репрезентації античної культури у шкільних підручниках історії, літератури та мистецтва в контексті сучасної гуманітарної освіти України. Актуальність теми зумовлена потребою системного осмислення способів відображення культурних надбань античного світу у навчальних текстах, що формують світоглядні орієнтири молодого покоління. Антична культура, яка стала підґрунтям європейської цивілізації, розглядається як джерело формування духовних і моральних цінностей, тому її репрезентація в освітньому процесі є чинником гуманітарної інтеграції сучасного суспільства. У процесі дослідження визначено завдання: проаналізувати історіографію та джерела з проблеми вивчення античної культури; з’ясувати періоди її розвитку та характерні риси; визначити структурні складові античного культурного комплексу; здійснити аналіз підручників історії, літератури та мистецтва; виявити методи і засоби вивчення античного матеріалу в освітньому процесі. Наукова новизна полягає в тому, що вперше здійснено цілісний аналіз репрезентації античної культури в українських шкільних підручниках історії, літератури та мистецтва. Уточнено зміст понять «антична культура» та «педагогічна репрезентація античної спадщини», виявлено тенденції у поданні античних цінностей у контексті сучасної освітньої реформи, удосконалено підходи до інтеграції культурологічного матеріалу у структуру шкільних програм. Практичне значення отриманих результатів полягає у можливості використання матеріалів дослідження при розробленні навчальних програм, створенні підручників і методичних посібників з історії, культури, літератури та мистецтва.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29912
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:FH_KR (2025)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
mashkina_2025.pdf714,47 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.