Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29508Повний запис метаданих
| Поле DC | Значення | Мова |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Луканьова, Людмила Олексіївна | - |
| dc.date.accessioned | 2025-11-27T09:45:39Z | - |
| dc.date.available | 2025-11-27T09:45:39Z | - |
| dc.date.issued | 2025-03 | - |
| dc.identifier.citation | Луканьова Л.О. (2025). Загальний недорозвиток мовлення в структурі дизонтогенезу дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Інноваційна педагогіка. 2025. Вип. 81. Том 2. С. 45–50 DOI https://doi.org/10.32782/2663-6085/2025/81.2.9 | uk_UK |
| dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29508 | - |
| dc.description.abstract | У поданих матеріалах узагальнено та теоретично обгрунтовано сучасні наукові та практичні аспекти проблеми загального недорозвитку мовлення (ЗНМ) І-ІІ рівня у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку та надання комплексної корекційної допомоги дітям, окресленої категорії. Автором проведено глибокий теоретичний аналіз наукових досліджень з тематики вивчення; визначено сутність поняття «загальний недорозвиток мовлення»; описано основні причини виникнення ЗНМ І-ІІ рівня у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку; окреслено поняття первинного та вторинного порушення мовлення в структурі дизонтогенезу дітей. У дослідженні обґрунтовано важливість ранньої діагностики загального недорозвитку мовлення та визначення чинників, які ускладнюють проведення корекційно-розвивальної роботи (супутні психосоматичні захворювання, коморбідні розлади та наслідки тривалого перебування в умовах когнітивної, соціальної й емоційної депривації). Виявлено, що для успішного формування мовленнєвих навичок у дітей із порушеннями інтелектуального розвитку важливо розвивати взаємопов’язані компоненти, які стимулюють пізнавальну активність: когнітивні здібності, соціально-адаптаційні навички, а також комунікацію з однолітками та дорослими. Наукова новизна дослідження полягає в констатації необхідності застосування у корекційно-реабілітаційному процесі єдиного клініко-психолого-педагогічного підходу, який ґрунтується на міждисциплінарній взаємодії та максимальній індивідуалізації навчального процесу. Наголошено на потребі адаптації змісту освітніх програм і методів навчання відповідно до можливостей і потреб дітей з ПІР (порушеннями інтелектуального розвитку); доцільності застосування традиційних та інноваційних заходів для підтримки практичного опанування мовленнєвих навичок. Важливим у контексті допомоги дітям з ЗНМ є застосування засобів стимуляції активної мовленнєвої діяльності, створення спеціального освітнього середовища, яке буде цікавим та розвиваючим, для дитини. | uk_UK |
| dc.format.extent | 45-50 | - |
| dc.language.iso | uk | uk_UK |
| dc.publisher | ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій» | uk_UK |
| dc.subject | Порушення інтелектуального розвитку | uk_UK |
| dc.subject | порушення мовлення | uk_UK |
| dc.subject | соціальна взаємодія | uk_UK |
| dc.subject | Індивідуальний підхід | uk_UK |
| dc.title | Загальний недорозвиток мовлення в структурі дизонтогенезу дітей з порушеннями інтелектуального розвитку | uk_UK |
| dc.type | Article | uk_UK |
| dc.identifier.doi | https://doi.org/10.32782/2663-6085/2025/81.2.9 | - |
| dc.citation.issue | 81 | - |
| dc.citation.journalTitle | Інноваційна педагогіка | - |
| dc.citation.volume | 2 | - |
| dc.contributor.affiliation | Волинський національний університет імені Лесі Українки, старший викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти | uk_UK |
| dc.coverage.country | UA | uk_UK |
| dc.coverage.placename | Херсон | uk_UK |
| dc.relation.references | 1. Белова О. Особливості розвитку особистості молодших школярів з порушеним мовленнєвим розвитком Актуальні питання корекційної освіти. Педагогічні науки. 2011. № 2. С. 6–15. | uk_UK |
| dc.relation.references | 2. Гаяш О.В. Корекційно-розвивальна робота з дітьми з особливостями психофізичного розвитку. Наук.-метод. посібник для вчителів інклюзивного навчання. 2016. 120 с. | uk_UK |
| dc.relation.references | 3. Геращенко С., Матющенко І. Особливості розвитку зв’язного мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями. Науковий часопис. 2023. № 44. С. 24–28 | uk_UK |
| dc.relation.references | 4. Тищенко В. В. Загальний недорозвиток мовлення: перспективи подальших досліджень. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія соціально-педагогічна. 2013. Вип. 23. Т. 2. С. 396–405. | uk_UK |
| dc.subject.udc | 376.37-056.2/.3 | uk_UK |
| Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FP) | |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| 81-2_2025.pdf | 190,26 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.