Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29508
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛуканьова, Людмила Олексіївна-
dc.date.accessioned2025-11-27T09:45:39Z-
dc.date.available2025-11-27T09:45:39Z-
dc.date.issued2025-03-
dc.identifier.citationЛуканьова Л.О. (2025). Загальний недорозвиток мовлення в структурі дизонтогенезу дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Інноваційна педагогіка. 2025. Вип. 81. Том 2. С. 45–50 DOI https://doi.org/10.32782/2663-6085/2025/81.2.9uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29508-
dc.description.abstractУ поданих матеріалах узагальнено та теоретично обгрунтовано сучасні наукові та практичні аспекти проблеми загального недорозвитку мовлення (ЗНМ) І-ІІ рівня у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку та надання комплексної корекційної допомоги дітям, окресленої категорії. Автором проведено глибокий теоретичний аналіз наукових досліджень з тематики вивчення; визначено сутність поняття «загальний недорозвиток мовлення»; описано основні причини виникнення ЗНМ І-ІІ рівня у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку; окреслено поняття первинного та вторинного порушення мовлення в структурі дизонтогенезу дітей. У дослідженні обґрунтовано важливість ранньої діагностики загального недорозвитку мовлення та визначення чинників, які ускладнюють проведення корекційно-розвивальної роботи (супутні психосоматичні захворювання, коморбідні розлади та наслідки тривалого перебування в умовах когнітивної, соціальної й емоційної депривації). Виявлено, що для успішного формування мовленнєвих навичок у дітей із порушеннями інтелектуального розвитку важливо розвивати взаємопов’язані компоненти, які стимулюють пізнавальну активність: когнітивні здібності, соціально-адаптаційні навички, а також комунікацію з однолітками та дорослими. Наукова новизна дослідження полягає в констатації необхідності застосування у корекційно-реабілітаційному процесі єдиного клініко-психолого-педагогічного підходу, який ґрунтується на міждисциплінарній взаємодії та максимальній індивідуалізації навчального процесу. Наголошено на потребі адаптації змісту освітніх програм і методів навчання відповідно до можливостей і потреб дітей з ПІР (порушеннями інтелектуального розвитку); доцільності застосування традиційних та інноваційних заходів для підтримки практичного опанування мовленнєвих навичок. Важливим у контексті допомоги дітям з ЗНМ є застосування засобів стимуляції активної мовленнєвої діяльності, створення спеціального освітнього середовища, яке буде цікавим та розвиваючим, для дитини.uk_UK
dc.format.extent45-50-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій»uk_UK
dc.subjectПорушення інтелектуального розвиткуuk_UK
dc.subjectпорушення мовленняuk_UK
dc.subjectсоціальна взаємодіяuk_UK
dc.subjectІндивідуальний підхідuk_UK
dc.titleЗагальний недорозвиток мовлення в структурі дизонтогенезу дітей з порушеннями інтелектуального розвиткуuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/2663-6085/2025/81.2.9-
dc.citation.issue81-
dc.citation.journalTitleІнноваційна педагогіка-
dc.citation.volume2-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українки, старший викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освітиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.coverage.placenameХерсонuk_UK
dc.relation.references1. Белова О. Особливості розвитку особистості молодших школярів з порушеним мовленнєвим розвитком Актуальні питання корекційної освіти. Педагогічні науки. 2011. № 2. С. 6–15.uk_UK
dc.relation.references2. Гаяш О.В. Корекційно-розвивальна робота з дітьми з особливостями психофізичного розвитку. Наук.-метод. посібник для вчителів інклюзивного навчання. 2016. 120 с.uk_UK
dc.relation.references3. Геращенко С., Матющенко І. Особливості розвитку зв’язного мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями. Науковий часопис. 2023. № 44. С. 24–28uk_UK
dc.relation.references4. Тищенко В. В. Загальний недорозвиток мовлення: перспективи подальших досліджень. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія соціально-педагогічна. 2013. Вип. 23. Т. 2. С. 396–405.uk_UK
dc.subject.udc376.37-056.2/.3uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
81-2_2025.pdf190,26 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.