Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29221
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОстапйовська, Ірина Ігорівна-
dc.contributor.authorКолядич, Марія Миколаївна-
dc.contributor.authorНичипорук, Ірина Олександрівна-
dc.date.accessioned2025-11-19T13:15:44Z-
dc.date.available2025-11-19T13:15:44Z-
dc.date.issued2025-11-
dc.date.submitted2025-01-19-
dc.identifier.citationОстапйовська І. І., Колядич М. М., Ничипорук І. О. Використання штучного інтелекту при навчанні математики молодших школярів. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Ужгород, 2025. Вип. 16. С. 135–141. DOI: https://doi.org/10.59694/ped_sciences.2025.16.135-141uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29221-
dc.description.abstractУ статті виокремлено найбільш перспективні напрями використання штучного інтелекту в початковій школі та конкретизовано їх зміст, а саме: 1) індивідуалізоване (особистісно орієнтоване) навчання; 2) автоматизація процесів та адміністративне управління; 3) дистанційне навчання (у тому числі – віртуальні класи); 4) охорона та збереження ментального здоров’я і психосоціальна підтримка; 5) формування і розвиток «навичок майбутнього». При дослідженні індивідуалізованого (особистісно орієнтованого) навчання у контексті початкового курсу математики дефініційовано адаптивні освітні платформи, як багатофункціональний, динамічний, рефлексивний освітній інструмент, котрий дозволяє аналізувати індивідуальні особистісні характеристики здобувача освіти та на результаті їх аналізу та співставлення із планованими освітніми цілями, розробляти максимально ефективну дидактико-методичну систему для їх досягнення, а також вносити у неї корективи у випадку виявлення змін у структурі особистості здобувача освіти або у змісті дидактичних завдань, а також проаналізовано можливості окремих із них; актуалізовано специфіку персоналізованих навчальних планів, використання віртуальних наставників та асистентів, особливості відстеження прогресу та проведення автоматизованого оцінювання засобами ШІ, а також – гейміфікацію навчання математики молодших школярів. Конкретизовано зміст і засоби автоматизації процесів та адміністративного управління. Запропоновано класифікацію засобів ШІ при дистанційному навчанні (у тому числі – віртуальних класів) на: середовища навчання, засоби генерування контенту, середовища навчання із генерованим штучним інтелектом освітнім контентом. У цьому випадку передбачено використання згенерованого ШІ контенту в створених ним же освітніх середовищах. Актуалізовано можливості ШІ у напрямку охорони та збереження ментального здоров’я і психосоціальної підтримки і формування та розвитку «навичок майбутнього». Також обґрунтовано перспективність вивчення культури інформаційної діяльності (КІД) особистості та її медіаграмотності (як компонента КІД).uk_UK
dc.description.abstractThe most promising areas of use of artificial intelligence in primary school were identified as: 1) individualized (personally oriented) learning; 2) automation of processes and administrative management; 3) distance learning (including virtual classrooms); 4) protection and preservation of mental health and psychosocial support; 5) formation and development of «skills of the future»; their content was specified in the article. When individualized (personally oriented) learning in the context of the initial mathematics course has been studying, adaptive educational platforms were defined as a multifunctional, dynamic, reflective educational tool that allows analyzing the individual personal characteristics of the student and, as a result of their analysis and comparison with the planned educational goals, developing the most effective didactic and methodological system for their achievement, as well as making adjustments to it in the event of changes in the structure of the student's personality or in the content of didactic tasks, and the capabilities of some of adaptive educational platforms were analyzed; the specifics of personalized curricula, the use of virtual tutors and assistants, the features of tracking progress and conducting automated assessments using AI, as well as the gamification of teaching mathematics to younger students, were updated. The content and means of process automation and administrative management were specified. A classification of AI tools in distance learning (including virtual classrooms) was proposed: learning environments, content generation tools, learning environments with educational content generated by artificial intelligence. In this case, the use of AI-generated content in educational environments created by it is envisaged. The capabilities of AI in the direction of protecting and preserving mental health and psychosocial support and the formation and development of «skills of the future» were updated. The prospects of studying the culture of information activity (CIA) of an individual and their media literacy (as a component of CIA) were substantiated too.uk_UK
dc.format.extent135–141-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherЗакарпатський угорський університет ім. Ференца Ракоці ІІuk_UK
dc.subjectнавчання математики молодших школярівuk_UK
dc.subjectінформаційно-комунікаційні технологіїuk_UK
dc.subjectцифрові технологіїuk_UK
dc.subjectштучний інтелектuk_UK
dc.subjectмедіаграмотністьuk_UK
dc.subjectкультура інформаційної діяльностіuk_UK
dc.subjectКІДuk_UK
dc.subjectвикористання штучного інтелекту в початковій освітіuk_UK
dc.subjectвикористання інформаційно-комунікаційних технологій в початковій освітіuk_UK
dc.subjectteaching mathematics to younger schoolchildrenuk_UK
dc.subjectinformation and communication technologiesuk_UK
dc.subjectdigital technologiesuk_UK
dc.subjectartificial intelligenceuk_UK
dc.subjectmedia literacyuk_UK
dc.subjectculture of information activityuk_UK
dc.subjectKIAuk_UK
dc.subjectuse of artificial intelligence in primary educationuk_UK
dc.subjectuse of information and communication technologies in primary educationuk_UK
dc.titleВикористання штучного інтелекту при навчанні математики молодших школярівuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.59694/ped_sciences.2025.16.135-141-
dc.citation.issue16-
dc.citation.journalTitleНаукові записки Серія: Педагогічні науки-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.coverage.placenameУжгородuk_UK
dc.relation.referencesen1. Vdovychyn, T., Sikora, O., Kobylnyk, T., Vynnytska, N. (2024). Formuvannia adaptyvnoho tsyfrovoho seredovyshcha v zakladakh zahalnoi serednoi osvity [Formation of an adaptive digital environment in general secondary education institutions]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia. 103(№5), 55–77. https://doi.org/10.33407/itlt.v103i5.5656 [in Ukrainian]uk_UK
dc.relation.referencesen2. Hrytsenchuk, O. (2024). Vykorystannia shtuchnoho intelektu v osviti: tendentsii ta perspektyvy v Ukraini ta za kordonom [The use of artificial intelligence in education: trends and prospects in Ukraine and abroad]. Zhurnal kafedry YuNESKO «Profesiina osvita vprodovzh zhyttia u XXI stolitti». 2(10), 152–161. https://doi.org/10.35387/ucj.2(10).2024.0012 [in Ukrainian]uk_UK
dc.relation.referencesen3. Lilik, O., Byvalkevych, L. (2025). Vykorystannia tsyfrovykh osvitnikh platform u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv [Use of digital educational platforms in professional training of future teachers]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Chernihivskyi kolehium» im. T. H. Shevchenka. 189(33), 121–126. https://doi.org/10.58407/visnik.253319 [in Ukrainian]uk_UK
dc.relation.referencesen4. Marienko, M. (2024). Dobir servisiv shtuchnoho intelektu dlia vykorystannia u navchanni pryrodnycho-matematychnykh predmetiv u zakladakh zahalnoi serednoi osvity [Selection of artificial intelligence services for use in teaching science and mathematics subjects in general secondary education institutions]. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky. 214, 256–261. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-214-256-261 [in Ukrainian]uk_UK
dc.relation.referencesen5. Ostapiovska, I. (2025). Mozhlyvosti vykorystannia ChatGPT dlia navchannia maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv v protsesi formuvannia kultury yikh informatsiinoi diialnosti [Possibilities of using ChatGPT for training future primary school teachers in the process of forming a culture of their information activities]. V Mizhnarodna konferentsiia – akademichni chytannia imeni profesora Romana Artsyshevskoho «Svitohliadna osvita molodi v umovakh suchasnykh vyklykiv». (pp. 86–90). Retrieved from https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28112 [in Ukrainian]uk_UK
dc.relation.referencesen6. Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy «Pro skhvalennia Kontseptsii rozvytku shtuchnoho intelektu v Ukraini» vid 2 hrudnia 2020 r. № 1556-r. [Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine «On Approval of the Concept for the Development of Artificial Intelligence in Ukraine» dated December 2, 2020 № 1556-r.]. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-2020-%D1%80#Text [in Ukrainian]uk_UK
dc.relation.referencesen7. Topuzov, O., Alekseeva, S. (2024). Mozhlyvosti vykorystannia shtuchnoho intelektu v osvitnomu protsesi zakladiv serednoi osvity v umovakh voiennoho stanu [Possibilities of using artificial intelligence in the educational process of secondary education institutions under martial law]. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal. (1), 5–11. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2024-1-5-11 [in Ukrainian]uk_UK
dc.relation.references1. Вдовичин Т., Сікора О., Кобильник Т., Винницька Н. Формування адаптивного цифрового середовища в закладах загальної середньої освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. 2024. Т. 103. №5. С. 55–77. Doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v103i5.5656uk_UK
dc.relation.references2. Гриценчук О. Використання штучного інтелекту в освіті: тенденції та перспективи в Україні та за кордоном. Журнал кафедри ЮНЕСКО «Професійна освіта впродовж життя у XXI столітті». 2024. Т. 2. № 10. С. 152–161. Doi: https://doi.org/10.35387/ucj.2(10).2024.0012uk_UK
dc.relation.references3. Лілік О., Бивалькевич Л. Використання цифрових освітніх платформ у професійній підготовці майбутніх учителів. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» ім. Т. Г. Шевченка. 2025. Т. 189. № 33. С. 121–126. https://doi.org/10.58407/visnik.253319uk_UK
dc.relation.references4. Мар’єнко М. В. Добір сервісів штучного інтелекту для використання у навчанні природничо-математичних предметів у закладах загальної середньої освіти. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2024. (214), 256-261. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-214-256-261uk_UK
dc.relation.references5. Остапйовська І. Можливості використання ChatGPT для навчання майбутніх учителів початкових класів в процесі формування культури їх інформаційної діяльності. Світоглядна освіта молоді в умовах сучасних викликів : Матеріали міжнародної конференції – п’ятих академічних читань імені професора Романа Арцишевського (20–22 червня 2025 р., м. Луцьк) / упор.: А. М. Семенов, А. І. Яручик. С. 86–90. URL: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28112uk_UK
dc.relation.references6. Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції розвитку штучного інтелекту в Україні» від 2 грудня 2020 р. № 1556-р. Верховна рада України. Законодавство України : веб-сайт. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-2020-%D1%80#Textuk_UK
dc.relation.references7. Топузов О., Алєксєєва С. Можливості використання штучного інтелекту в освітньому процесі закладів середньої освіти в умовах воєнного стану. Український педагогічний журнал. 2024. № 1. С. 5–11. Doi: https://doi.org/10.32405/2411-1317-2024-1-5-11uk_UK
dc.subject.udc372.4/.8:( 37.016:51)+004.8uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2025-Ostapiovska-Kolyadych-Nychyporuk_IL.pdf1,4 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.