Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29049
Назва: Психолого-педагогічні аспекти соціалізації та соціальної взаємодії осіб з порушеннями інтелектуального розвитку
Автори: Луканьова, Людмила Олексіївна
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки, просп. Волі, 13, м. Луцьк, Волинська область, Україна, старший викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти
Бібліографічний опис: Луканьова, Л. (2025). Психолого-педагогічні аспекти соціалізації та соціальної взаємодії осіб з порушеннями інтелектуального розвитку Theoretical and applied aspects of sustainable development of Ukrainian regions : scientific monograph. Riga, Latvia, 2025. Volume 1. С. 503 – 515. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-539-6-22
Дата публікації: кві-2025
Дата внесення: 13-лис-2025
Видавництво: Baltija Publishing
Місце видання, проведення: Рига
DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-539-6-22
Теми: Порушення інтелектуального розвитку
Інклюзивна освіта
соціальна взаємодія
корекція розвитку
соціальна адаптація
спеціальна освіта
Короткий огляд (реферат): Представлений у статті матеріал окреслює та обґрунтовує сучасні інноваційні та практико-орієнтовані вектори соціалізації, соціальної адаптації та психолого-педагогічного супроводу в Україні: створення соціальних умов, сприятливих для їх розвитку, подолання наявних порушень розвитку (корекція, реабілітація) та можливих вторинних розладів здійснення комплексних корекційно-реабілітаційних заходів, спрямованих як на профілактику, так і на компенсацію наслідків соціально-педагогічної та емоційної депривації, забезпечення належної 524поінформованості дітей з нормальним розвитком про своїх однолітків зособливими освітніми потребами, а також рівного права всіх без винятку учнів на отримання якісних освітніх послуг. Забезпечити: узагальнення інклюзивної освіти та окреслення змістовних відмінностей (використання спеціальних інноваційних форм організації, індивідуально-диференційо-ване поглиблення змісту освіти та відповідне формування освіти). Розроблено уніфіковану схему створення інклюзивного освітнього середовища в закладах освіти. Це допоможе у розробці та впровадженні ефективних освітніх технологій, що ґрунтуються на ґрунтовному науковому та дитиноцентриському підході.
Опис: Найважливішим завданням сьогодення в педагогіці розглядається завдання повної реалізації прав на якісну освіту дітей з ООП. Це основна умова їх ефективної соціалізації, яка забезпечить таким дітям активну повноцінну участь в житті суспільства та успішну самореалізацію і соціальну діяльність. Обов’язком педагогів, родини, однолітків, всіх, хто її оточує, є життєва необхідність допомогти їй у цьому. Тільки в цих умовах ми зможемо в повній мірі соціалізувати дитину з особливими потребами, адже всі діти то наше майбутнє, і від їхньої діяльності теж буде залежати життя цілих поколінь.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29049
Перелік літератури: 1. Колупаєва А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи: Монографія. Серія: Інклюзивна освіта. 2009. 272с.
2. Кузава І., Гац Г. Професійна готовність майбутніх спеціальних педагогів до впровадження інклюзивної освіти: монографія. European and global vectors for education development in Ukraine: Scientific monograph. Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2022. С. 344–372.
3. Малинович Л. Психологічні особливості взаємодії у сім’ях, де виховується дитина з порушеннями в розвитку. Збірник тез науково-практичної конференції з міжнародною участю «Психологія національної безпеки». 2017. С.174-176.
4. Тарабасова Л. Соціалізація дітей з особливими потребами. Теоретико-методологічне дослідження. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. Випуск 9. С. 132–139.
Тип вмісту: Book Chapter
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
573-Chapter Manuscript-32617-1-10-20250403.pdf1,16 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.