Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29043
Назва: Book Review Florence Bonacina-Pugh (2024). Language Policy as Practice: Advancing the Empirical Turn in Language Policy Research
Автори: Ritonga, Apri Wardana
Bahruddin, Uril
Aziz, Abdul
Приналежність: State Islamic University of Maulana Malik Ibrahim Malang, Indonesia
Бібліографічний опис: Bahruddin, U., & Abdul Aziz. (2025). Book Review: Florence Bonacina-Pugh (2024). Language Policy as Practice: Advancing the Empirical Turn in Language Policy Research (A. W. Ritonga , Trans.). East European Journal of Psycholinguistics , 12(1), 325-329. https://doi.org/10.29038/eejpl.2025.12.1.rit
Журнал/збірник: East European Journal of Psycholinguistics
Дата публікації: 26-чер-2025
Дата внесення: 12-лис-2025
Видавництво: Lesya Ukrainka Volyn National University
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Lesya Ukrainka Volyn National University
DOI: https://doi.org/10.29038/eejpl.2025.12.1.rit
Теми: multilingual education
negotiated policy
language practices
language policy
Діапазон сторінок: 325-329
Короткий огляд (реферат): This review explores the theoretical, methodological, and empirical contributions of Language Policy as Practice, edited by Florence Bonacina-Pugh. The book represents a significant shift in the study of language policy from normative and macrostructural approaches toward empirical ones that foreground language practices in real social contexts. Across eleven diverse chapters, the contributors present ethnographic studies and in-depth interactional analyses of language policy as it unfolds in various domains, including classrooms, higher education institutions, transient communities, and households. The book’s central focus is on how language policies are not merely top-down directives but are interpreted, negotiated, and enacted situationally by local actors in their everyday lives. This review appreciates the "language policy as practice" approach advanced in the book while also addressing its conceptual and methodological challenges. By emphasizing a human-centered perspective, the book invites readers to envision a future of language policy that is more inclusive, equitable, and grounded in the lived experiences of its users.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29043
Власник авторського права: © East European Journal of Psycholinguistics, 2025
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://eejpl.vnu.edu.ua/index.php/eejpl/article/view/954
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:East European Journal of Psycholinguistics, 2025, Volume 12, Number 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ritonga,+Apri+Wardana;+Bahruddin,+Uril;+Aziz,+Abdul.pdf256,13 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.