Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29031
Назва: The production of serialized adjectives by Jordanian EFL learners
Автори: Alnajjar, Ayah
Altakhaineh, Abdel Rahman
Приналежність: The University of Jordan, Jordan
Бібліографічний опис: Alnajjar, A. ., & Altakhaineh, A. R. (2025). The production of serialized adjectives by Jordanian EFL learners. East European Journal of Psycholinguistics , 12(1), 9-25. https://doi.org/10.29038/eejpl.2025.12.1.aln
Журнал/збірник: East European Journal of Psycholinguistics
Дата публікації: 26-чер-2025
Дата внесення: 12-лис-2025
Видавництво: Lesya Ukrainka Volyn National University
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Lesya Ukrainka Volyn National University
Теми: adjective ordering
attributive adjectives
Jordanian EFL learners
predicative adjectives
Діапазон сторінок: 9-25
Короткий огляд (реферат): This study investigates the production of serialized adjectives by Jordanian EFL learners, focusing on how the number and syntactic position of adjectives influence their ordering. Grounded in Scott’s (2002) universal serialization framework, the study investigates learners’ adherence to adjective ordering rules. Data were collected from 30 university students using two tests assessing attributive and predicative adjectives. The findings revealed that learners performed more accurately when producing sentences with two adjectives compared to three or four. Additionally, learners demonstrated better performance with attributive adjectives than with predicative ones. These findings question the notion of universal hierarchies in adjective ordering, emphasizing the role of cognitive constraints in shaping learners’ performance. The study suggests shifting pedagogical approaches to prioritize fostering effective communication over strict adherence to syntactic hierarchies. Furthermore, language instructors are encouraged to develop activities focusing on gradual mastery of syntactic complexity and contextualized practice of adjective use.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29031
Власник авторського права: © East European Journal of Psycholinguistics, 2025
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://eejpl.vnu.edu.ua/index.php/eejpl/article/view/912
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:East European Journal of Psycholinguistics, 2025, Volume 12, Number 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Alnajjar,+Ayah;+Altakhaineh,+Abdel+Rahman.pdf428,39 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.