Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29010
Title: Особливості ментального здоров’я студентів під час навчання в екстремальних умовах
Authors: Степанюк, Ярослав Васильович
Федонюк, Сергій Валентинович
Поручинський, Андрій Іванович
Миронець, Марина Юріївна
Ульянов, Вадим Олексійович
Bibliographic description (Ukraine): Степанюк Я. В., Федонюк С. В., Поручинський А. І., Миронець М. Ю., Ульянов В. О. Особливості ментального здоров’я студентів під час навчання в екстремальних умовах. Ментальне здоров'я. 2024. № 4. С. 30-34. DOI : https://doi.org/10.32782/3041-2005/2024-4-6.
Journal/Collection: Ментальне здоров'я
Issue: 4
Issue Date: 2024
Date of entry: 12-Nov-2025
Publisher: Одеський національний економічний університет
Country (code): UA
DOI: https://doi.org/10.32782/3041-2005/2024-4-6
UDC: 159.9.07
Keywords: ментальне здоров’я
технології електронного навчання
екстремальні умови
студенти
адаптація
Page range: 30-34
Abstract: Стрімке зростання кількості студентів, які скаржаться на проблеми з психічним здоров’ям, потребує з’ясування причин цього явища й розробки методів профілактики. У роботі планувалинадати характеристику змінам ментального здоров’я студентів закладу вищої освіти за тривалого навчання в екстремальних умовах воєнного стану. Дослідження проведені на базі медичного факультету Волинського національного університету імені Лесі Українки за інформованої згоди студентів. Під час анонімного опитування діагностували стан психічного здоров’я, сприйняття стигматизації та проблеми, що впливають на психічне здоров’я студентів; визначали задоволеність електронним навчанням.Встановлено, що до початку навчання в університеті порушення ментального здоров’я різного характеру й виразності відмічали 20,4% студентів, після початку – 39,4% опитаних студентів. 74,5% студентів свідчили, що початок військових дій спричинив погіршення їх ментального здоров’я. Проблеми з порушеннями ментального здоров’я готові були обговорити з викладачами 22,5% студентів, зі своїми рідними та друзями – 83,9%. Більшість студентів отримали підтримку після обговорення своїх проблем. Статистично значущих змін зазнавала структура факторів, які впливають на ментальне здоров’я студентів, за два роки спостереження. Менший вплив мали переживання про здатність впоратися з навчальним навантаженням. Зросла кількість студентів, які відмічали негативний вплив на ментальне здоров’я фінансових труднощів і проблем у соціальному житті, самотності. Після початку військових дій у студентів збільшилася кількість панічних атак, зріс рівень тривожності. Технології електронного навчання різною мірою допомагали подолати погіршення емоційного стану в 45,6% випадків. Під час навчання в екстремальних умовах, за оцінками студентів, їх власний рівень використання таких технологій електронного навчання підвищився в 57% випадків. При цьому рівень задоволеності онлайн-навчанням становив у середньому 7,28бала з 10. За перебігу навчального процесу в екстремальних умовах (воєнний стан) відбувається поступова адаптація студентів до запровадження і збільшення інтенсивності застосування електронних технологій навчання. Воєнний стан істотно впливав на самооцінку студентами власного психічного здоров’я. Важливим для зменшення виразності емоційних порушень під час навчання в екстремальних умовах є ефективна організація навчального процесу із залученням технологій електронного навчання.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29010
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3041-2005/2024-4-6.pdf408,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.