Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28975Повний запис метаданих
| Поле DC | Значення | Мова |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Малаховська, Ярина Іванівна | - |
| dc.date.accessioned | 2025-11-10T15:30:00Z | - |
| dc.date.available | 2025-11-10T15:30:00Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.citation | Малаховська Я. І. Когнітивний аспект персуазивності в англомовному навчальному відеодискурсі. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. 2025. Т. 36 (75). № 3(1). С. 125–132. https://doi.org/10.32782/2710-4656/2025.3.1/21 | uk_UK |
| dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28975 | - |
| dc.description.abstract | Персуазивність є багатогранним явищем, яке переплітає лінгвістичну, когнітивну та комунікативну сфери. Для повного розуміння цього явища в англомовному навчальному відеодискурсі необхідно заглибитися в його когнітивні характеристики та структурні рамки. Це дослідження вивчає персуазивність через призму когнітивного моделювання. У статті висвітлено, як функціонує персуазивність в англомовному навчальному відеодискурсі. Спираючись на засади когнітивної лінгвістики, персуазивність представлена як концептуальна сутність, вербалізована такими лексемами, як «persuasion», «persuade», «persuasive» та «persuasively». Семантичний аналіз підкреслює значущість цих мовних одиниць у конструюванні концепту ПЕРСУАЗИВНІСТЬ/PERSUASION, який відображає дію, що спрямована на вплив однієї людини на думки та дії іншої. Ця дія характеризується інтерактивністю, інтенційністю, інструментальністю, темпоральністю результату, позитивним ставленням реципієнта до мовця та волею у прийняті думок та здійсненні посткомунікативних дій. Для розкриття динаміки персуазивності змодельовано концептуальну фреймову мережу, в якій поєднано пропозиції базмсних фреймів – предметного і акціонального. У предметному фреймі концепту ПЕРСУАЗИВНІСТЬ/PERSUASION ПРЕДМЕТ-PERSUADER описується за якісними, кількісними, буттєвими, темпоральними та локативними характеристиками. Якісні ознаки персуазивності включають авторитетність, емоційність та раціональність. До буттєвих ознак належать способи існування персуазивності: мовлення, пояснення, спонукання, запитання, інструкції, аргументація та емоції. Акціональний фрейм концепту ПЕРСУАЗИВНІСТЬ/PERSUASION демонструє взаємозв’язки між предметами дії, кожен із яких виконує певну роль: агенс, пацієнс, стимул (причина або мета), інструмент, фактитив (результат). Ця структура може бути розширена локальними та темпоральними пропозиціями. У контексті англомовного навчального відеодискурсу персуазивність відіграє ключову роль, спрямовуючи дії вчителя на вплив на думки й дії учнів для формування їхніх знань і навичок. Цей процес є інтерактивним та інтенційним і реалізується за допомогою вербальних і невербальних інструментів, базуючись на позитивному ставленні та волевиявленні учнів. | uk_UK |
| dc.format.extent | 125-132 | - |
| dc.language.iso | uk | uk_UK |
| dc.subject | англійська мова | uk_UK |
| dc.subject | фрейм | uk_UK |
| dc.subject | дискурс | uk_UK |
| dc.subject | когнітивна ознака | uk_UK |
| dc.subject | концепт | uk_UK |
| dc.subject | персуазивність | uk_UK |
| dc.subject | слот | uk_UK |
| dc.title | Когнітивний аспект персуазивності в англомовному навчальному відеодискурсі | uk_UK |
| dc.type | Article | uk_UK |
| dc.identifier.doi | https://doi.org/10.32782/2710-4656/2025.3.1/21 | - |
| dc.citation.issue | 3(1) | - |
| dc.citation.journalTitle | Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського | - |
| dc.citation.volume | 36 (75) | - |
| dc.contributor.affiliation | Волинський національний університет імені Лесі Українки | uk_UK |
| dc.coverage.country | UA | uk_UK |
| dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-8066-5405 | - |
| dc.relation.references | 1. Білоус, С. Організація процесу навчання майбутніх філологів публічного виступу англійською мовою. Ars linguodidacticae. 2018. Вип. 2. С. 71–75. DOI: https://doi.org/10.17721/2663-0303.2018.2.09 | uk_UK |
| dc.relation.references | 2. Жаботинська С.А. Посесивна конструкція і концептуальні трансформи. Мова. Людина. Світ. До 75-річчя професора М.П. Кочергана. Збірка наукових праць / Під ред. Тараненка О.О. Київ: КНЛУ, 2006. С. 178–192. | uk_UK |
| dc.relation.references | 3. Крисанова Т. А. Aктуалізація негативних емоцій в англомовному кінодискурсі: когнітивно-комунікативний і семіотичний аспекти: Дис. ... докт. філол. наук: 10.02.04. Харків, 2020. 514 с. | uk_UK |
| dc.relation.references | 4. Малаховська Я.І. Комунікативні характеристики англомовного навчального відеодискурсу. Нова філологія. 2024. Вип. 93. С. 108–115. | uk_UK |
| dc.relation.references | 5. Маслова Ю.П. Персуазивність газетного дискурсу сучасної України воєнного періоду. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологія». Острог : Вид-во НаУОА, 2023. Вип. 18(86). С. 33–36. | uk_UK |
| dc.relation.references | 6. Чеберяк А.М. Лінгвостилістичні та комунікативно-прагматичні особливості реалізації стратегії персуазивності у текстах відкритих листів. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. 2011. № 58. С. 65–72. | uk_UK |
| dc.relation.references | 7. Cambridge Dictionary. URL: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english (дата звернення: 11.03.2025). | uk_UK |
| dc.relation.references | 8. Collins English Dictionary. URL: https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english (дата звернення: 11.03.2025). | uk_UK |
| dc.relation.references | 9. Fillmore C.J. Frame semantics. Cognitive Linguistics: Basic Readings. / ed. by D. Geeraerts. Berlin/New York: Mouton de Gruyter, 2006. P. 373-400. | uk_UK |
| dc.relation.references | 10. Longman Dictionary. URL: https://www.ldoceonline.com/dictionary (дата звернення: 11.03.2025) | uk_UK |
| dc.relation.references | 11. Merriam-Webster. URL: https://www.merriam-webster.com (дата звернення: 11.03.2025). | uk_UK |
| dc.relation.references | 12. Oxford Learner's Dictionary. URL: https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english (дата звернення: 11.03.2025). | uk_UK |
| dc.relation.references | 13. Sensagent – dictionary. URL: https://www.sensagent.com/ (дата звернення: 11.03.2025) | uk_UK |
| dc.relation.references | 14. The Free Dictionary. URL: https://www.thefreedictionary.com (дата звернення: 11.03.2025). | uk_UK |
| dc.relation.references | 15. Thesaurus. URL: https://www.thesaurus.com (дата звернення: 11.03.2025). | uk_UK |
| dc.relation.references | 16. Vocabulary. URL: https://www.vocabulary.com (дата звернення: 11.03.2025). | uk_UK |
| dc.relation.references | 17. WordNet. URL: https://wordnet.princeton.edu/ (дата звернення: 11.03.2025). | uk_UK |
| dc.relation.references | 18. YourDictionary. URL: https://www.yourdictionary.com (дата звернення: 11.03.2025) | uk_UK |
| dc.relation.references | 19. Zhabotynska S.A. Principles of building conceptual models for thesaurus dictionaries. Cognition, communication, discourse. International On-line journal. 2010. №1. P. 75-92. | uk_UK |
| dc.subject.udc | 811.111’42 | uk_UK |
| Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FIF) | |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| 23.pdf | 698,53 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.