Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28975
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМалаховська, Ярина Іванівна-
dc.date.accessioned2025-11-10T15:30:00Z-
dc.date.available2025-11-10T15:30:00Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationМалаховська Я. І. Когнітивний аспект персуазивності в англомовному навчальному відеодискурсі. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. 2025. Т. 36 (75). № 3(1). С. 125–132. https://doi.org/10.32782/2710-4656/2025.3.1/21uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28975-
dc.description.abstractПерсуазивність є багатогранним явищем, яке переплітає лінгвістичну, когнітивну та комунікативну сфери. Для повного розуміння цього явища в англомовному навчальному відеодискурсі необхідно заглибитися в його когнітивні характеристики та структурні рамки. Це дослідження вивчає персуазивність через призму когнітивного моделювання. У статті висвітлено, як функціонує персуазивність в англомовному навчальному відеодискурсі. Спираючись на засади когнітивної лінгвістики, персуазивність представлена як концептуальна сутність, вербалізована такими лексемами, як «persuasion», «persuade», «persuasive» та «persuasively». Семантичний аналіз підкреслює значущість цих мовних одиниць у конструюванні концепту ПЕРСУАЗИВНІСТЬ/PERSUASION, який відображає дію, що спрямована на вплив однієї людини на думки та дії іншої. Ця дія характеризується інтерактивністю, інтенційністю, інструментальністю, темпоральністю результату, позитивним ставленням реципієнта до мовця та волею у прийняті думок та здійсненні посткомунікативних дій. Для розкриття динаміки персуазивності змодельовано концептуальну фреймову мережу, в якій поєднано пропозиції базмсних фреймів – предметного і акціонального. У предметному фреймі концепту ПЕРСУАЗИВНІСТЬ/PERSUASION ПРЕДМЕТ-PERSUADER описується за якісними, кількісними, буттєвими, темпоральними та локативними характеристиками. Якісні ознаки персуазивності включають авторитетність, емоційність та раціональність. До буттєвих ознак належать способи існування персуазивності: мовлення, пояснення, спонукання, запитання, інструкції, аргументація та емоції. Акціональний фрейм концепту ПЕРСУАЗИВНІСТЬ/PERSUASION демонструє взаємозв’язки між предметами дії, кожен із яких виконує певну роль: агенс, пацієнс, стимул (причина або мета), інструмент, фактитив (результат). Ця структура може бути розширена локальними та темпоральними пропозиціями. У контексті англомовного навчального відеодискурсу персуазивність відіграє ключову роль, спрямовуючи дії вчителя на вплив на думки й дії учнів для формування їхніх знань і навичок. Цей процес є інтерактивним та інтенційним і реалізується за допомогою вербальних і невербальних інструментів, базуючись на позитивному ставленні та волевиявленні учнів.uk_UK
dc.format.extent125-132-
dc.language.isoukuk_UK
dc.subjectанглійська моваuk_UK
dc.subjectфреймuk_UK
dc.subjectдискурсuk_UK
dc.subjectкогнітивна ознакаuk_UK
dc.subjectконцептuk_UK
dc.subjectперсуазивністьuk_UK
dc.subjectслотuk_UK
dc.titleКогнітивний аспект персуазивності в англомовному навчальному відеодискурсіuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/2710-4656/2025.3.1/21-
dc.citation.issue3(1)-
dc.citation.journalTitleВчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського-
dc.citation.volume36 (75)-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8066-5405-
dc.relation.references1. Білоус, С. Організація процесу навчання майбутніх філологів публічного виступу англійською мовою. Ars linguodidacticae. 2018. Вип. 2. С. 71–75. DOI: https://doi.org/10.17721/2663-0303.2018.2.09uk_UK
dc.relation.references2. Жаботинська С.А. Посесивна конструкція і концептуальні трансформи. Мова. Людина. Світ. До 75-річчя професора М.П. Кочергана. Збірка наукових праць / Під ред. Тараненка О.О. Київ: КНЛУ, 2006. С. 178–192.uk_UK
dc.relation.references3. Крисанова Т. А. Aктуалізація негативних емоцій в англомовному кінодискурсі: когнітивно-комунікативний і семіотичний аспекти: Дис. ... докт. філол. наук: 10.02.04. Харків, 2020. 514 с.uk_UK
dc.relation.references4. Малаховська Я.І. Комунікативні характеристики англомовного навчального відеодискурсу. Нова філологія. 2024. Вип. 93. С. 108–115.uk_UK
dc.relation.references5. Маслова Ю.П. Персуазивність газетного дискурсу сучасної України воєнного періоду. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологія». Острог : Вид-во НаУОА, 2023. Вип. 18(86). С. 33–36.uk_UK
dc.relation.references6. Чеберяк А.М. Лінгвостилістичні та комунікативно-прагматичні особливості реалізації стратегії персуазивності у текстах відкритих листів. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. 2011. № 58. С. 65–72.uk_UK
dc.relation.references7. Cambridge Dictionary. URL: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english (дата звернення: 11.03.2025).uk_UK
dc.relation.references8. Collins English Dictionary. URL: https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english (дата звернення: 11.03.2025).uk_UK
dc.relation.references9. Fillmore C.J. Frame semantics. Cognitive Linguistics: Basic Readings. / ed. by D. Geeraerts. Berlin/New York: Mouton de Gruyter, 2006. P. 373-400.uk_UK
dc.relation.references10. Longman Dictionary. URL: https://www.ldoceonline.com/dictionary (дата звернення: 11.03.2025)uk_UK
dc.relation.references11. Merriam-Webster. URL: https://www.merriam-webster.com (дата звернення: 11.03.2025).uk_UK
dc.relation.references12. Oxford Learner's Dictionary. URL: https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english (дата звернення: 11.03.2025).uk_UK
dc.relation.references13. Sensagent – dictionary. URL: https://www.sensagent.com/ (дата звернення: 11.03.2025)uk_UK
dc.relation.references14. The Free Dictionary. URL: https://www.thefreedictionary.com (дата звернення: 11.03.2025).uk_UK
dc.relation.references15. Thesaurus. URL: https://www.thesaurus.com (дата звернення: 11.03.2025).uk_UK
dc.relation.references16. Vocabulary. URL: https://www.vocabulary.com (дата звернення: 11.03.2025).uk_UK
dc.relation.references17. WordNet. URL: https://wordnet.princeton.edu/ (дата звернення: 11.03.2025).uk_UK
dc.relation.references18. YourDictionary. URL: https://www.yourdictionary.com (дата звернення: 11.03.2025)uk_UK
dc.relation.references19. Zhabotynska S.A. Principles of building conceptual models for thesaurus dictionaries. Cognition, communication, discourse. International On-line journal. 2010. №1. P. 75-92.uk_UK
dc.subject.udc811.111’42uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FIF)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
23.pdf698,53 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.