Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28934| Title: | Тривимірна модель формування іншомовної комунікативної компетенції (ІКК) у студентів немовних спеціальностей або професійна освіта в сьогочасних умовах |
| Authors: | Крюкова, Юлія Дмитрівна |
| Affiliation: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Bibliographic description (Ukraine): | Крюкова Ю. Д. Тривимірна модель формування іншомовної комунікативної компетенції (ІКК) у студентів немовних спеціальностей або професійна освіта в сьогочасних умовах. Інноваційна педагогіка. 2025. Вип. 84. Т. 1 С. 127-131. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2025/84.1.23 |
| Journal/Collection: | Інноваційна педагогіка |
| Issue: | 84 |
| Volume: | 1 |
| Issue Date: | Aug-2025 |
| Date of entry: | 10-Nov-2025 |
| DOI: | https://doi.org/10.32782/2663-6085/2025/84.1.23 |
| UDC: | 378.016:81'243:005.336.2 |
| Keywords: | іншомовна комунікативна компетенція професійно-орієнтоване навчання інноваційне освітнє середовище STEM-освіта |
| Page range: | 127-131 |
| Abstract: | У статті зроблено спробу провести паралелі між тим як динамічність та перманентна плинність доби неминуче диктує культурні, політичні, освітні та економічні зміни, в яких формування іншомовної комунікативної компетенції є важливою складовою комплексного процесу змін й котра повинна бути доволі гнучкою та піддатливою, щоб своєчасно реагувати та адаптовуватися до нових стратегічних викликів й інновацій в освітній парадигмі. Проаналізовано наскільки важливим є створення інтерактивного, інноваційного, прогресивного соціокультурного та науково-пізнавального виміру для ефективного розвитку іншомовних вмінь та навичок, які б відповідали пріоритетним напрямам реформування освітнього процесу як такого. Схарактеризовано як саме гіпертекстуальна природа нинішньої науки стає антитезовою формацією усталеним лінійним типам навчання. Розглянуто як саме робота у такому режимі дає можливість відійти від закріплених традицією форм та імплементувати новітній цифровий інструментарій, серед котрого засоби на основі штучного інтелекту (ChatGPT, Opus.Pro, Stable Diffusion, Quizalize), електронні курси, синхронні та асинхронні прийоми навчання, платформи (Moodle, Kahoot), Smart технологій, предметно інтегроване навчання (Content and Language Integrated Learning) і т.ін. \ Сконструйовано та описано своєрідну тривимірну модель розвитку іншомовної комунікативної компетенції у студентів немовних спеціальностей у ЗНО, використання якої уможливлює різностороннє вивчення та засвоєння іншомовних знань на різних рівнях, відповідно до європейських стандартів CEFR. Окреслено суть першого етапу, котрий включає роботу з загальним/базовим рівнем мови (В1-В2) та охоплює широкий тематичний спектр побутової сфери. Проаналізовано другий етап, що відповідає за професійно-орієнтоване навчання (Іноземна мова за професійним спрямуванням) й містить елементи STEM-освіти, котрі покликані розвивати та вдосконалювати іншомовну комунікативну компетенцію у природничо-науковій, технологічній, інженерній галузі, що робить здобувачів освіти конкурентоспроможними та високоефективними у своїй поточній діяльності. Проаналізовано третій компонент тривимірної моделі, яка працює з академічним наповненням мови й передбачає опанування формального вокабуляру, термінів, особливостей технічного представлення наукового контенту, правил публічного виступу і подібне, що є невід’ємною складовою наукової діяльності другого магістерського рівня. Зроблено висновок, що такий підхід у формуванні іншомовної комунікативної компетенції дає змогу відповідати вимогам освітніх компонентів й силабусів, стати суголосним освітнім вимогам, впроваджувати передові інформаційно-комунікативні технології, інноваційні методи та навчальні платформи, стимулювати пізнавальну та мотиваційну активність здобувачів через створення прогресивного середовища. Усе це в подальшому дасть змогу випускникам здійснювати якісний професійний вплив не лише в межах власної країни, а й далеко за її межі задля розвитку та інтеграції України у світову спільноту. |
| URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28934 |
| Content type: | Article |
| Appears in Collections: | Наукові роботи (FIF) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| kriukova_IP_2025.pdf | 553,29 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.