Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
                
    
    https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28855| Назва: | SMART-гра в логопедії: інтеграція сучасних ігрових інструментів у корекційну роботу | 
| Автори: | Брушневська, Ірина Миколаївна | 
| Приналежність: | Волинський національний університет імені Лесі Українки | 
| Бібліографічний опис: | Брушневська І.М. SMART-гра в логопедії: інтеграція сучасних ігрових інструментів у корекційну роботу. Інклюзія і суспільство. 2025, 2, с. 56-62. https://doi.org/10.32782/2787-5137-2025-2-7 | 
| Журнал/збірник: | Інклюзія і суспільство. | 
| Випуск/№ : | 2 | 
| Дата публікації: | 2025 | 
| Дата внесення: | 3-лис-2025 | 
| Країна (код): | UA | 
| Місце видання, проведення: | Кам'янець-Подільський | 
| Ідентифікатор ORCID: | https://orcid.org/0000-0002-3381-6490 | 
| DOI: | https://doi.org/10.32782/2787-5137-2025-2 | 
| УДК: | 376.42:373.2:004.4 | 
| Теми: | логопедія SMART-гра ігрові технології мовленнєві порушення дошкільники корекційна робота цифрові інструменти інклюзивна освіта  | 
| Діапазон сторінок: | 56-62 | 
| Короткий огляд (реферат): | У статті проаналізовано доцільність та ефективність впровадження сучасних ігрових технологій у логопедичну роботу з дітьми дошкільного віку, які мають порушення мовлення. Розкрито поняття «SMART-гра» як поєднання традиційних дидактичних методик з цифровими та інтерактивними інструментами, що сприяють підвищенню мотивації та залученості дитини у процес корекції мовлення. Обґрунтовано, що ігрова діяльність, інтегрована у логопедичний процес, виконує не лише розважальну, але й корекційно-розвивальну та терапевтичну функцію. Розглянуто види ігрових засобів, доцільних у логопедичній практиці: мобільні додатки, інтерактивні дошки, сенсорні панелі, платформи з доповненою реальністю, авторські ігрові матеріали. Визначено критерії добору ігрового контенту відповідно до індивідуальних особливостей дитини, рівня мовленнєвого розвитку та виду порушення. Автор підкреслює необхідність методичного забезпечення і системного підходу до використання SMART-гри: поетапне планування, повторюваність, емоційна підтримка та адаптивність завдань. Наголошується на важливості професійної готовності вчителя-логопеда до використання сучасних цифрових ресурсів, необхідності розробки дидактичних банків інтерактивних ігор, а також на актуальності впровадження SMART-гри як елементу інклюзивного освітнього середовища. У цій статті розглянуто можливості та переваги інтеграції сучасних ігрових технологій у логопедичну практику, зокрема для дітей дошкільного віку з різними формами мовленнєвих порушень. Також проаналізовано, як грамотно організована ігрова діяльність сприяє формуванню мовленнєвої мотивації, зменшенню бар’єру спілкування та підвищенню ефективності корекційної роботи загалом. | 
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28855 | 
| Перелік літератури: | 1. Брушневська І. Закономірності використання ігрових прийомів у корекційно-розвивальному процесі з дітьми із порушеннями мовленнєвої діяльності. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2022. Вип. 52, т. 1. С. 186-192 2. Дрозд Л. Види сучасних інноваційних технологій в логопедичній роботі. Grail of Science, 2023 (25). С. 333-338. 3. Ласточкіна О. Використання комп’ютерних технологій у професійній діяльності логопеда. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки). 2019. №12. 4. Лещій Н. Інтерактивні технології в логопедичній практиці для дітей з РАС. Професійно-прикладні дидактики, 2025. №1. С. 67-71 5. Лященко В. Сучасні інформаційні технології та ігрові прийоми в корекційній роботі вчителя-логопеда. Зб. матеріалів IV Міжнар. наук.-практ. конф. Харків, 2024. С. 310-314. 6. Мицик Г., Пришляк М. Про впровадження гейміфікації у процес навчання здобувачів спеціальності 016.01 Спеціальна освіта (логопедія). Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. Бердянськ : БДПУ, 2021. Вип. 1. С. 284-293. 7. Чепка О. Ігрові технології у корекційно-розвивальній роботі з дітьми з тяжкими порушеннями мовлення. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. 2023. №2 (10).с. 57-66. 8. Jennifer Keating, Salim Hashmi, Ross E. Vanderwert, Rhys M. Davies, Catherine R. G. Jones, Sarah A. Gerson, Embracing neurodiversity in doll play: Investigating neural and language correlates of doll play in a neurodiverse sample, European Journal of Neuroscience, 10.1111/ejn.16144, 60, 3, (4097-4114), (2023).  | 
| References: | 1. Brushnevska, I.M. (2022). Zakonomirnosti vykorystannia ihrovykh pryiomiv u korektsiino-rozvyvalnomu protsesi z ditmy iz porushenniamy movlennievoi diialnosti [Patterns of using game techniques in thecorrectional and developmental process with children with speech disorders]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk. 52. T. 1. S. 186-192 DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/52-1-27 [in Ukrainian]. 2. Drozd L. (2023). Vydy suchasnykh innovatsiinykh tekhnolohii v lohopedychnii roboti [Types of modern innovative technologies in speech therapy work]. Grail of Science, (25). S. 333-338. https://doi.org/10.36074/grail-of-science.17.03.2023.057 [in Ukrainian]. 3. Lastochkina O. (2019). Vykorystannia kompiuternykh tekhnolohii u profesiinii diialnosti lohopeda [The use of computer technologies in the professional activities of a speech therapist]. Aktualni pytannia korektsiinoi osvity (pedahohichni nauky). №12. URL: https://aqce.com.ua/vipusk-n12-2019/vikoristannja-kompjuternih-tehnologij-u-profesijnij-dijalnosti-logopeda.html (data zvernennia: 10.07.2025) [in Ukrainian]. 4. Leshchii N. (2025). Interaktyvni tekhnolohii v lohopedychnii praktytsi dlia ditei z RAS. [Interactive technologies in speech therapy practice for children with ASD]. Profesiino-prykladni dydaktyky. №1. S. 67-71 DOI https://doi.org/10.37406/2521-6449/2025-1-11 [in Ukrainian]. 5. Liashchenko V. (2024). Suchasni informatsiini tekhnolohii ta ihrovi pryiomy v korektsiinii roboti vchytelia-lohopeda. [Modern information technologies and game techniques in the correctional work of a speech therapist teacher]. Zb. materialiv IV Mizhnar. nauk.-prakt. konf. Kharkiv. S. 310-314. [in Ukrainian]. 6. Mytsyk H., Pryshliak M. (2021). Pro vprovadzhennia heimifikatsii u protses navchannia zdobuvachiv spetsialnosti 016.01 Spetsialna osvita (lohopediia). [On the introduction of gamification into the learning process of applicants for the specialty 016.01 Special Education (Speech Therapy)]. Naukovi zapysky Berdianskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia : Pedahohichni nauky. Berdiansk : BDPU. Vyp. 1. S. 284-293. [in Ukrainian]. 7. Chepka O. (2023). Ihrovi tekhnolohii u korektsiino-rozvyvalnii roboti z ditmy z tiazhkymy porushenniamy movlennia. [Game technologies in correctional and developmental work with children with severe speech disorders]. Psykholoho-pedahohichni problemy suchasnoi shkoly. №2 (10).s. 57-66. DOI: https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(10).2023.290571 [in Ukrainian]. 8. Jennifer Keating, Salim Hashmi, Ross E. Vanderwert, Rhys M. Davies, Catherine R. G. Jones, Sarah A. Gerson (2023). Embracing neurodiversity in doll play: Investigating neural and language correlates of doll play in a neurodiverse sample, European Journal of Neuroscience, 10.1111/ejn.16144, 60, 3, (4097-4114).  | 
| Тип вмісту: | Article | 
| Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FP) | 
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| bryshn_2025.pdf | 356,29 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити | 
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.