Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
                
    
    https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28853Повний запис метаданих
| Поле DC | Значення | Мова | 
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Романюк, Альона Павлівна | - | 
| dc.contributor.author | Шевчук, Тетяна Яківна | - | 
| dc.contributor.author | Апончук, Людмила Степанівна | - | 
| dc.contributor.author | Майструк, Микола | - | 
| dc.contributor.author | Кривов'яз, Сергій | - | 
| dc.date.accessioned | 2025-11-03T14:38:48Z | - | 
| dc.date.available | 2025-11-03T14:38:48Z | - | 
| dc.date.issued | 2025-06-26 | - | 
| dc.identifier.citation | Романюк А. П., Шевчук Т. Я., Апончук Л. С., Майструк М., Кривов’яз С. Анатомічна освіта у реабілітаційних науках: сучасні виклики і шляхи вдосконалення. Physical culture and sport: scientific perspective, 2025 (2), С. 241–252. https://doi.org/10.31891/pcs.2025.2.31 | uk_UK | 
| dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28853 | - | 
| dc.format.extent | 241–252 | - | 
| dc.language.iso | uk | uk_UK | 
| dc.subject | анатомічна освіта | uk_UK | 
| dc.subject | реабілітація | uk_UK | 
| dc.subject | терапія | uk_UK | 
| dc.title | Анатомічна освіта у реабілітаційних науках: сучасні виклики і шляхи вдосконалення | uk_UK | 
| dc.type | Article | uk_UK | 
| dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31891/pcs.2025.2.31 | - | 
| dc.citation.issue | 2 | - | 
| dc.citation.journalTitle | Physical culture and sport: scientific perspective | - | 
| dc.coverage.country | UA | uk_UK | 
| dc.relation.references | 1. Гнатюк М. С., Кобзар О. Б., Півторак В. І., Слабий О. Б. Модернізація викладання клінічної анатомії у медичних закладах вищої освіти України [Електронний ресурс]. Медична освіта, 2024. DOI 10.11603/m.2414 5998.2024.4.15138 repo.knmu.edu.ua+10ojs.tdmu.edu.ua+10ekhsuir.kspu.edu+10 | uk_UK | 
| dc.relation.references | 2. Лопушняк Л. Я., Бойчук О. М., Гончаренко В. А., Сухоносов Р. О., Кондрусик Н. Ю. Застосування педагогічних технологій при викладанні студентам дисципліни «Анатомія людини». Colloquium Journal, 2024. № 20 (213), С. 22–25. repo.knmu.edu.ua+1ojs.tdmu.edu.ua+1 | uk_UK | 
| dc.relation.references | 3. Романюк А. П., Шевчук Т. Я., Апончук Л. С. Вивчення освітнього компоненту функціональна анатомія у терапії та реабілітації із застосуванням столу анатомічної візуалізації Briolight. Цифрові інструменти у сучасній освіті: матеріали доповідей (статей, тез) учасників/учасниць II наук.-практ.інтернет-конф. (м. Луцьк, 31 жовтня 2023). Луцьк: КЗВО «Луцький педагогічний коледж», 2023. С. 273–274. | uk_UK | 
| dc.relation.references | 4. Advances in anatomy education: virtual anatomy tables, immersive techniques, 3D printing. MDPI Journals, 2025. | uk_UK | 
| dc.relation.references | 5. Are Serious Games an Effective Teaching Tool in Anatomy Education? A Systematic Review. MDPI Journals, 2023. | uk_UK | 
| dc.relation.references | 6. Barmaki R., Abtahi F., Rafiee M., Noroozi O. Screen‑based 3D Visualization and Augmented Reality Tools for Human Anatomy Education [Electronic resource]. ResearchGate, 2023. Access mode: [https://www.researchgate.net](https://www.researchgate.net) | uk_UK | 
| dc.relation.references | 7. Chytas D. et al. Relevance of cadaveric dissection in anatomy education. Annals of Anatomy, 2020. | uk_UK | 
| dc.relation.references | 8. Dao T., Pouletaut P., Gamet D., Tho M. Real-Time Rehabilitation System of Systems for Monitoring the Biomechanical Feedbacks of the Musculoskeletal System. Springer, 2014. Access mode: [https://consensus.app/papers/realtime-rehabilitation-system-of-systems-for-monitoring-dao-pouletaut/6b546217237258d4a4e9eef33e62292e](https://consensus.app/papers/realtime-rehabilitation-system-of-systems-for-monitoring-dao-pouletaut/6b546217237258d4a4e9eef33e62292e) | uk_UK | 
| dc.relation.references | 9. Dereli B., Kahraman H. Gamification in Physical Therapy Education. SpringerLink, 2024. | uk_UK | 
| dc.relation.references | 10. Dove J. et al. Gross and Applied Anatomy Pedagogical Approaches in Occupational Therapy Education: A Scoping Review. PubMed, 2024. Access mode: [https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov](https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov) | uk_UK | 
| dc.relation.references | 11. Hamza F., Yameen K., Khursheed M., Jalil S., Khan A. Teaching Anatomy in Rehabilitation Sciences: Perceptions of Undergraduate Physical Therapy, Occupational Therapy and Sports Sciences Students of Ziauddin University, Pakistan. Journal of Health and Rehabilitation Research, 2024. Vol. 4, № 1. Access mode: [https://consensus.app/papers/teaching-anatomy-in-rehabilitation-sciences-perceptions-hamza-yameen/a0efad5147ee52e8815abbf41ff05bf4](https://consensus.app/papers/teaching-anatomy-in-rehabilitation-sciences-perceptions-hamza-yameen/a0efad5147ee52e8815abbf41ff05bf4) | uk_UK | 
| dc.relation.references | 12. Jorge J. et al. Anatomy Studio II: A Cross-Reality Application for Teaching Anatomy [Electronic resource], 2022. Access mode: [https://ar5iv.labs.arxiv.org](https://ar5iv.labs.arxiv.org) | uk_UK | 
| dc.relation.references | 13. Khalil M. K. et al. The effectiveness of blended learning in health professions: Systematic review. Wiley Online Library, 2018. | uk_UK | 
| dc.relation.references | 14. Mathiowetz V. et al. Usefulness of anatomy content in occupational therapy practice. The American Journal of Occupational Therapy, 2014. | uk_UK | 
| dc.relation.references | 15. Nicholson D. T. et al. Can virtual reality improve anatomy education? A randomized controlled study of a computer-generated three-dimensional anatomical ear model. Medical Education, 2016. | uk_UK | 
| dc.relation.references | 16. Patel K. M., Moxham B. J. Attitudes of medical and dental students to dissection. Clinical Anatomy, 2019. | uk_UK | 
| dc.relation.references | 17. Sandoval-Hernández L. et al. Effectiveness of gamification strategies in health education. Springer, 2023. | uk_UK | 
| dc.relation.references | 18. Shead T. et al. Curricular and pedagogical aspects of gross anatomy education for undergraduate physiotherapy students: a scoping review. PubMed, 2020. | uk_UK | 
| dc.relation.references | 19. Studie. Effectiveness of digital and analog learning methods for learning anatomical structures in physiotherapy education. Google Scholar, 2024. | uk_UK | 
| dc.relation.references | 20. Sugand K., Abrahams P., Khurana A. The anatomy of anatomy: a review for its modernization. Surgical and Radiologic Anatomy, 2010. | uk_UK | 
| dc.relation.references | 21. Teaching Methodologies of Gross Anatomy Education for Undergraduate Physiotherapy Students: An Updated Scoping Review. MDPI Journals, 2023. | uk_UK | 
| dc.relation.references | 22. Virtual reality in medical education during COVID-19 [Electronic resource]. Wikipedia, 2022. Access mode: [https://www.wikipedia.org](https://www.wikipedia.org) | uk_UK | 
| dc.relation.references | 23. Yap C., Than A. Enhancing Medical Anatomy Education through Virtual Reality (VR): Design, Development, and Evaluation // arXiv., 2024. Access mode: [https://arxiv.org](https://arxiv.org) | uk_UK | 
| dc.relation.references | 24. You J. et al. Functional electrical stimulation improves upper limb function in stroke patients: A meta-analysis. PubMed, 2023. | uk_UK | 
| dc.relation.references | 25. Youdas J. W., Krause D. A., Hellyer N. J. Teaching gross anatomy in a physical therapy curriculum: Student perceptions of peer teaching and exposure to dissection. PubMed, 2008. Access mode: [https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov](https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov) | uk_UK | 
| dc.subject.udc | 611:378 | uk_UK | 
| Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FM) | |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| pcs.2025.2.31.pdf | 466,2 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити | 
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.