Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28707
Title: Інтерактивні технології навчання у викладанні освітнього компонента «Українська мова (за професійним спрямуванням)».
Authors: Нестерчук, Оксана Григорівна
Bibliographic description (Ukraine): Нестерчук О. Г. Інтерактивні технології навчання у викладанні освітнього компонента «Українська мова (за професійним спрямуванням)». Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»). 2025. № 5(35). С. 610-621. DOI : https://doi.org/10.52058/2786-6165-2025-5(35)-610-621.
Journal/Collection: Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»)
Issue: 5(35)
Issue Date: Apr-2025
Date of entry: 22-Oct-2025
Country (code): UA
DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2025-5(35)-610-621
UDC: 378.091.33-026.12-024.63:811.161.2
Keywords: інтерактивні методи
технології кооперативного навчання
технології колективно-групового навчання
технології ситуативного моделювання
технології опрацювання дискусійних питань
Page range: 610–621
Abstract: У запропонованій статті здійснено аналіз інтерактивних технологій навчання, а також визначено ефективні інтерактивні методи у викладанні освітнього компонента «Українська мова (за професійним спрямуванням)».Виявлено, що застосування інтерактивних методів не тільки сприяє кращому засвоєнню знань, але й створює сприятливу атмосферу для навчання, де студенти можуть повною мірою розкрити свої можливості, зміц нити впевненість у собі та реалізувати ініціативу. Використовуючи моделювання реальних професійних ситуацій, парну роботу, обговорення та ділові ігри, учасники розвивають аналітичне мислення, вдосконалюють навички спілкування та набувають здатності швидко ухвалювати ефективні рішення.Розглянуто приклади найбільш ефективних інтерактивних методів, що сприяють успішному опануванню української мови у професійній сфері. Серед технологій інтерактивного навчання виділено чотири категорії відповідно до їхнього призначення та форм організації освітнього процесу: технології кооперативного навчання, технології колективно-групового навчання, технології ситуативного моделювання, технології опрацювання дискусійних питань. Визначено, у межах цих технік ефективними методами є коопера-тивні інтерактивні методи «Акваріум», «Знайди пару», які доцільно застосовувати при груповому обговоренні, коли є дві різні точки зору. Вони сприяють ґрунтовному засвоєнню правил правопису, наголосу та особливостей ділової документації. Під час роботи у парах або малих групах застосовано методи «Синтез думок», «Уявний мікрофон» колективно-групового навчання. Методи мотивують до активного мислення, допомагають усвідомити актуальність матеріалу та їх практичне застосування. Для активного залучення учасників до обговорення профе-сійної комунікації та аналізу способів спільного вирішення проблем використано технології опрацювання дискусійних питань: «Прес», «Займи позицію». Методи ситуативного навчання, саме, рольові ігри, імітаційне моделювання, передбачають відтворення реальних комунікативних ситуацій через інтерактивні сценарії.Визначено, що інтерактивні методи спрямовані на активне залучення студентів до навчального процесу. Під час застосування цих методик усі здобувачі освіти задіяні у процесі навчання, а викладач не просто передає знання, а створює умови для самостійного аналізу, обговорення та пошуку оптимальних рішень.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28707
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FFG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2786-6165-2025-5(35)-610-621.pdf303,95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.