Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28638
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКаленюк, Ольга Миколаївна-
dc.contributor.authorПанфілова, Олександра Георгіївна-
dc.date.accessioned2025-10-14T08:04:56Z-
dc.date.available2025-10-14T08:04:56Z-
dc.date.issued2025-05-
dc.date.submitted2025-03-
dc.identifier.citationКаленюк О., Панфілова О. Креативне цитування чи плагіат? До питання художньої оригінальності в мистецькій освіті. Українська культура : минуле, сучасне, шляхи розвитку. 2025. (50), С. 215–221. DOI: https://doi.org/10.35619/ucpmk.50.962uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28638-
dc.description.abstractУ сучасному освітньому просторі проблема плагіату набула особливої актуальності, а саме, в мистецькій освіті, оскільки торкається не лише етичних та юридичних аспектів, але й авторства та інтерпретації. Плагіат у сфері мистецтва – використання чужих ідей, композицій, стилістики чи навіть елементів твору без посилань на автора чи без отримання відповідних дозволів, проблема, з якою все важче боротися у навчальних закладах художнього спрямування. Копіювання, використання концепцій інших митців без трансформації або подача їх як власних трапляється все частіше. Молоді художники балансують між наслідуванням, особистим висловлюванням і свідомим або несвідомим плагіатом. У статті проаналізовано поняття «творчий плагіат» у контексті художньої освіти розглянуто проблему плагіату в образотворчому мистецтві, авторського права, відстеження та можливі шляхи усунення випадків плагіату розглянути явище креативного цитування як педагогічний і творчий інструмент а також з’ясувано яким чином можна формувати у студентів відчуття художньої відповідальності та авторської оригінальності. Методологія дослідження є комплексною та зумовлена поставленою метою статті. У процесі дослідження використано методи аналізу та синтезу, які застосовувалися для розгляду теоретичних засад, компаративний метод, спрямований на виявлення різних аспектів осмислення причини виникнення проблеми, також методи абстрагування, узагальнення та конкретизації. Наукова новизна – полягає у здійсненні спроби розкриття вищезгаданої проблеми; розглянуто найбільш значущі методи та шляхи її подолання.uk_UK
dc.format.extent215-221-
dc.language.isoukuk_UK
dc.subjectобразотворче мистецтвоuk_UK
dc.subjectтвірuk_UK
dc.subjectплагіатuk_UK
dc.subjectідеяuk_UK
dc.subjectкомпозиціяuk_UK
dc.titleКреативне цитування чи плагіат? До питання художньої оригінальності в мистецькій освітіuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.35619/ucpmk.50.962-
dc.citation.issue50-
dc.citation.journalTitleУкраїнська культура : минуле, сучасне, шляхи розвитку-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.relation.referencesen.Bodriiar J. Simuliakry i simuliatsiia [Simulacra and Simulation] / trans. by V. Khovkhun. Kyiv [Ukraine]: Solomoniya Pavlychko Publishing House «Osnovy», 2004. 230 p.uk_UK
dc.relation.referencesenBurych L. Legal Rules for Creative Professions: Plagiarism or Inspiration? 2020. URL: https://medium.com/digilaw-ukraine/юридичні-правила-гри-для-творчих-професій-плагіат-чи-натхнення2ef17084a25c (accessed 22 Feb 2025) [Ukraine].uk_UK
dc.relation.referencesenNovikova O. Between Original and Copy: Is There Plagiarism in Art? 2023. URL: https://www.youtube.com/watch?v=R8dB7Vv1kzs (accessed 22 Feb 2025) [Ukraine].uk_UK
dc.relation.referencesen«Plagiarism or Contemporary Creativity?» URL: https://photoschool.ua/ua/club/articles/1276-plagiarism (accessed 20 Feb 2025) [Ukraine].uk_UK
dc.relation.referencesen7 Most Common Types of Plagiarism (with Examples). URL: https://smodin.io/blog/uk/types-of-plagiarism/ (accessed 20 Feb 2025) [Unknown].uk_UK
dc.relation.referencesenGarrett L., Robinson, A. Spot the Difference! Plagiarism Identification in the Visual Arts. Farnham [UK]: University for the Creative Arts, 2012. 40 p.uk_UK
dc.relation.referencesenFoster H. The Return of the Real: The Avant-Garde at the End of the Century.Cambridge, Mass. [USA]: MIT Press, 1996. 307 puk_UK
dc.relation.referencesen. Kristeva J. Desire in Language: A Semiotic Approach to Literature and Art. New York, NY [USA]: Columbia University Press, 1980.uk_UK
dc.relation.referencesenBarthes R. The Death of the Author. Aspen (5-6), 1967. URL: https:// writing.upenn.edu/~taransky/Barthes.pdf (accessed 22 Feb 2025) [USA].uk_UK
dc.relation.referencesБодріяр Ж. Симулякри і симуляція / Пер. із фр. В. Ховхун. Київ : Вид-во Соломії Павличко «Основи», 2004. 230 сuk_UK
dc.relation.referencesБурич Л. Юридичні правила гри для творчих професій: плагіат чи натхнення? 2020. URL: https://medium.com/digilaw-ukraine/юридичні-правила-гри-для-творчих-професій-плагіат-чи-натхнення2ef17084a25c (дата звернення: 22.02.2025).uk_UK
dc.relation.referencesНовікова О. Між оригіналом і копією: чи є плагіат у мистецтві? 2023. URL: https://www.youtube.com/watch?v=R8dB7Vv1kzs (дата звернення: 22.02.2025).uk_UK
dc.relation.references«Плагіат чи сучасна творчість?» URL: https://photoschool.ua/ua/club/articles/1276-plagiarism (дата звернення: 20.02.2025).uk_UK
dc.relation.references7 найпоширеніших видів плагіату (із прикладами). URL: https://smodin.io/blog/uk/types-of-plagiarism/ (дата звернення: 20.02.2025).uk_UK
dc.relation.referencesГарретт Л., Робінсон А. Spot the Difference! Plagiarism Identification in the Visual Arts. Farnham : University for the Creative Arts, 2012. 40 p.uk_UK
dc.relation.referencesКрістєва Ж. Desire in Language: A Semiotic Approach to Literature and Art. New York, NY: Columbia University Press, 1980uk_UK
dc.relation.referencesБарт Р. The Death of the Author. Aspen (5-6), 1967. URL: https://writing.upenn.edu/~taransky/Barthes.pdf (дата звернення: 22.02.2025).uk_UK
dc.subject.udc73/76:061]:378uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FKiM)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
kaleniuk_panfilova.pdf153,55 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.