Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28543
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Швай, Ольга Леонідівна | - |
dc.date.accessioned | 2025-09-29T10:49:30Z | - |
dc.date.available | 2025-09-29T10:49:30Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Швай, О. Л. (2025). Використання різноманітних форм тестового контролю для оцінювання математичних компетентностей здобувачів. Педагогічна Академія: Наукові Записки, 20. https://doi.org/10.5281/zenodo.15849514 | uk_UK |
dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28543 | - |
dc.description.abstract | Контроль знань здобувачів освіти, що здійснюється за допомогою збалансованого комплексу методів оцінювання, є ключовою умовою для підготовки висококваліфікованих фахівців. Метою статті є аналіз особливостей використання тестів як ефективного засобу контролю навчальних досягнень майбутніх вчителів математики. Для досягнення мети використано методи дослідження – аналіз наукової літератури в контексті дослідження; вивчення та узагальнення передового педагогічного і власного досвіду роботи у ЗВО; опитування; анкетування. Апробація запропонованих методичних прийомів здійснювалася із застосуванням методів організації педагогічного експерименту в реальних умовах освітнього процесу факультету інформаційних технологій і математики Волинського національного університету імені Лесі Українки. У статті на основі аналізу літературних джерел показано, що існує чимало тлумачень педагогічного тесту, які відображають широкий спектр думок науковців: від розуміння його як методу дослідження до вузького сприйняття як засобу вимірювання. Аналіз сучасної вітчизняної та зарубіжної літератури з проблеми тестування дав змогу виділити основні вимоги до педагогічних тестів: валідність, варіативність, визначеність, однозначність, простота. Основні результати дослідження свідчать про те, що різноманітність форм тестових завдань дозволяє мінімізувати ймовірність угадування відповідей і сприяє більш об'єктивній оцінці різних аспектів навчальної діяльності здобувачів. Зазначено, що альтернативні тестові завдання здебільшого оцінюють репродуктивний рівень знань, тому їх варто рекомендувати для самоконтролю здобувачів та комбінувати з іншими формами завдань. Наголошено, що при розробці закритих тестових завдань одним із найскладніших етапів є створення дистракторів – неправильних варіантів відповідей, які повинні виглядати правдоподібно. Висновки дослідження підкреслюють, що ефективне використання різноманітних форм тестового контролю сприяє розвитку у здобувачів різних аспектів математичного мислення та важливих метакогнітивних навичок, необхідних для успішного навчання протягом усього життя. Тестовий контроль є цінним інструментом, але його ефективність значно зростає у поєднанні з іншими методами перевірки. | uk_UK |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.subject | Теорія і практика навчання | uk_UK |
dc.subject | тест | uk_UK |
dc.subject | форми тестових завдань | uk_UK |
dc.subject | майбутні вчителі математики | uk_UK |
dc.subject | test | uk_UK |
dc.subject | forms of test tasks | uk_UK |
dc.subject | future teachers of mathematics | uk_UK |
dc.title | Використання різноманітних форм тестового контролю для оцінювання математичних компетентностей здобувачів | uk_UK |
dc.type | Article | uk_UK |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.5281/zenodo.15849514 | - |
dc.contributor.affiliation | Волинський національний університет імені Лесі Українки | uk_UK |
dc.coverage.country | UA | uk_UK |
dc.relation.references | 1. Булах І. Є., Мруга М. Р. Створюємо якісний тест: навчальний посібник. К.: Майстер клас, 2006.160 с | uk_UK |
dc.relation.references | 2. Ільїн В.В., Лузан П.Г., Рудик Я.М. Методика тестового контролю успішності навчання студентів: монографія. К.: НАКККіМ, 2010. 224с. | uk_UK |
dc.relation.references | 3. Майоров А. Н. Теорія і практика створення тестів для системи освіти. Львів, 2001. 296 с. | uk_UK |
dc.relation.references | 4. Адамова І., Багрій К. тестування як форма контролю та діагностики знань студентів. Витоки педагогічної майстерності, 2012. Вип.9. С.3-6 DOI: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/10214/1/Adamova.pdf | uk_UK |
dc.relation.references | 5. Бартків, О.С., Дурманенко, Є.А. Тестовий контроль на заняттях із педагогіки. Педагогічні науки: теорія та практика, 2021. №1. С. 40-45. | uk_UK |
dc.relation.references | 6. Найко Д. А. Особливості побудови тестових завдань з математичних дисциплін. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, 2017. №48. С. 154–160. | uk_UK |
dc.relation.references | 7. Кухар Л., Сергієнко В. Конструювання тестів. Курс лекцій. Луцьк, 2010. 182с. DOI: https://moodle.ndu.edu.ua/file.php/1/kt.pdf | uk_UK |
dc.relation.references | 8. Lane S. Validity of educational assessments. Educational Measurement: Issues and Practice, 2010. № 4. Р.16-25. | uk_UK |
dc.relation.references | 9. Основи педагогічного оцінювання / Г. Агрусті та інші ;за заг. ред. І. Булах. К.: Майстер клас, 2006. 113 с. | uk_UK |
dc.relation.references | 10. Божкова В., Сагер Л. Тестування як форма контролю знань: переваги та недоліки. Сучасні проблеми вищої освіти України в контексті інтеграції до європейського освітнього простору: матеріали науково-методичної конференції. (м. Суми, 6-7 жовтня 2010р.). Суми: СумДУ, 2010. С. 113-115. | uk_UK |
dc.relation.references | 11. Новицька Л., Левчук О. Тести як ефективний інструмент контролю знань студентів в процесі вивчення вищої математики. Педагогіка. Соціальна робота. 2018. №1(42). С. 164-167. | uk_UK |
dc.relation.references | 12. Сергієнко В.П., Кухар Л.О. Методичні рекомендації зі складання тестових завдань. К.: Вид-во НПУ, 2011. 41 с | uk_UK |
dc.relation.references | 13. Морзе Н. В., Глазунова О. Г. Моделі ефективного використання інформаційно-комунікаційних та дистанційних технологій навчання у вищому навчальному закладі. Інформаційні технології і засоби навчання. 2008. Т. 6. № 2. URL: http://joumal iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/138 . | uk_UK |
dc.relation.references | 14. Кульчинська Н.З. Ефективні інструменти для контролю знань студентів при організації дистанційного навчання в сучасних умовах освіти. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи. 2020. № 6. С.129-131 URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/17117/1/Kulchynska.pdf . | uk_UK |
dc.relation.references | 15. Мороховець Г. Ю. Тестування як форма контролю та діагностики знань здобувачів вищої освіти. Освіта та розвиток обдарованої особистості. 2018. №3(70). С.11-15 | uk_UK |
dc.subject.udc | 371.26:51 | uk_UK |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FITM) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
shvai.pdf | 237,89 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.