Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28506
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМаланій, Олена Олександрівна-
dc.contributor.authorКонстанкевич, Ірина Мирославівна-
dc.date.accessioned2025-09-22T07:24:23Z-
dc.date.available2025-09-22T07:24:23Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationМаланій О., Констанкевич І. Дебора Фоґель: творче моделювання простору (збірки поезій “Фігури днів”, Манекени”). Закарпатські філологічні студії. 2021. Випуск 18. С. 249-259. DOI : https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2021.18.45.uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28506-
dc.description.abstractСтаття присвячена творчості Дебори Фоґель, поетеси, прозаїка, мистецтво- та літературознавця, філософа з унікальною «системою координат», однієї з найерудованіших жінок міжвоєнного полікультурного Львова. З’ясовуються найважливіші фрагменти художнього світу-простору письменниці, його хронотопічні структури. Приділяється увага власне мистецькому конструюванню світу, за допомогою інтер- та мультимедіальності на матеріалі поетичної збірки «Фігури днів. Манекени» у перекладі Ю. Прохаська. Звертається увага на художнє конструювання поеткою модерністичного простору, її так званої «приватної географії» – за допомогою речей, барв, звуків, чисел, символів, геометризації простору, кольористики, «будівельної» складової частини. Простір у поезіях Д. Фоґель – переважно «урбаністичний пейзаж», він постає перед читачами чітко «змонтажованим». Акцентується увага на тому, як письменниця майстерно створює свої натюрморти, пейзажі, гравюри, монтажі, плакати, декорації, «панорами паперових фігур», манекени мовою поезії. Широта її творчих експериментів із жанрами, формами, технікою, засобами свідчить про неабияке мистецьке обдарування і теоретичну обізнаність зі світом мистецтва. Простежується змодельована авторкою ситуація перебування ліричної героїні «на межі», між двома просторовими площинами. Аргументується думка про те, що синтезований і уміло сконструйований художній простір у поезії Д. Фоґель – це переплетіння малярства, графіки, скульптури, архітектури, музики, пластики, танцю; її поезія – вербалізація різних видів мистецтв, а її неординарний творчий спадок – це результат індивідуальних полімистецьких рефлексій, початки яких треба шукати в мистецтвознавчих та літературознавчих розвідках Д. Фоґель («Есеї про мистецтво та прикладну естетику»), у її зацікавленості світовим мистецтвом, знаннями основних модерністичних тенденцій, знайомством із художниками не лише України, а й Європи. Обґрунтовується важливість подальшого поліаспектного дослідження творчого доробку неординарної мисткині Дебори Фоґель. Ключові слова: художній простір, мультимедіальність творчості, полімистецькі рефлексії, урбаністичний простір.uk_UK
dc.format.extent249-259-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherУжгородський національний університет-
dc.subjectпоезіяuk_UK
dc.subjectмультимедіальність творчостіuk_UK
dc.subjectДебора Фогельuk_UK
dc.subjectполімистецькі рефлексіїuk_UK
dc.subjectлітературознавствоuk_UK
dc.titleДебора Фоґель: творче моделювання простору (збірки поезій “Фігури днів”, Манекени”)uk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2021.18.45-
dc.citation.issue18-
dc.citation.journalTitleЗакарпатські філологічні студії-
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.subject.udc821.411.16’06-1.09Фоґель:[82.0:808.1]:114/.115uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FFG)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
tps2663-4880/2021.18.45.pdf531,35 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.