Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28439
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКурило, Віталій Семенович-
dc.contributor.authorКараман, Олена Леонідівна-
dc.contributor.authorСтепаненко, Вікторія Іванівна-
dc.date.accessioned2025-09-02T11:27:54Z-
dc.date.available2025-09-02T11:27:54Z-
dc.date.issued2025-
dc.date.submitted2025-
dc.identifier.citationКурило В. С., Караман О. Л., Степаненко В. І. Діагностичний інструментарій та навчання навичкам критичного мислення осіб старшого віку в умовах війни. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2025. Вип. 87. Т. 1. С. 360–367. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/87-1-52uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28439-
dc.description.abstractУ статті звернено увагу на проблеми осіб старшого віку в умовах війни, пов’язані з інформаційними загрозами, нестачею отримання актуальної і правдивої інформації, що може призводити до їх дезорієнтації в інформаційному просторі, відчуття ними втрати контролю і безпорадності. Обґрунтовано діагностичний інструментарій щодо визначення рівня сформованості критичного мислення осіб старшого віку, враховуючи показники ціннісно-потребового, гностично-процесуального і регулятивно-оцінювального критеріїв. Акцентовано увагу на показниках стереотипності, гнучкості, самостійності мислення, операцій і механізмів критичного мислення, сформованості умінь працювати з інформацією з метою вирішення проблем, мовно-розумової креативності, особистісної рефлексії, емоцій і поведінки, психологічних ресурсів особистості, здатності до самоконтролю, соціальної активності. Наголошено на потребі навчання людей старшого віку навичкам критичного осмислення. Визначено особливості такого навчання: формування невеликих навчальних груп з урахуванням рівня навичок і досвіду учасників; асоціювання з позитивним та успішним досвідом на початковому етапі навчання; емпатійність викладача та доцільність застосування «горизонтальної» моделі навчання; чітка структурованість і дозованість навчального матеріалу, його адаптованість до кожної вікової групи; важливість спілкування та особистої взаємодії; використання інструментів генеративного штучного інтелекту для підтримки критичного мислення шляхом усунення бар’єрів, пов’язаних з обізнаністю, мотивацією і здібностями людей похилого віку. Виокремлено особливості навчання внутрішньо переміщених осіб похилого віку: конфіденційність особистої інформації; врахування емоційної вразливості відповідної категорії громадян; їх спільне навчання у групі разом з жителями місцевих громад.uk_UK
dc.description.sponsorshipПублікація містить результати досліджень, проведених за грантової підтримки Національного фонду досліджень України за проєктом 2021.01/0021 «Формування критичного мислення громадян як чинник безпеки в умовах збройного насилля та інформаційної агресії на Сході України»uk_UK
dc.format.extent360–367-
dc.language.isoukuk_UK
dc.subjectвійнаuk_UK
dc.subjectвнутрішньо перемішена особаuk_UK
dc.subjectдіагностичний інструментарійuk_UK
dc.subjectкритичне мисленняuk_UK
dc.subjectнавчання навичкам критичного мисленняuk_UK
dc.subjectособа старшого / похилого вікуuk_UK
dc.titleДіагностичний інструментарій та навчання навичкам критичного мислення осіб старшого віку в умовах війниuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.24919/2308-4863/87-1-52-
dc.citation.issue87-
dc.citation.journalTitleАктуальнi питання гуманiтарних наук-
dc.citation.volume1-
dc.contributor.affiliationДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" (м. Полтава)uk_UK
dc.contributor.affiliationДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" (м. Полтава)uk_UK
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українки (м. Луцьк)uk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.subject.udc159.955.1:316.343-054.5]:[351.862.4:342.78](477.52/.6)uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
dihn_instryment.pdf334,25 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.