Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28426
Назва: Побудова кластерів як інструмент імплементації технології розвитку критичного мислення в освіті
Автори: Курило, Віталій Семенович
Караман, Олена Леонідівна
Степаненко, Вікторія Іванівна
Приналежність: ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" (м. Полтава)
ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" (м. Полтава)
Волинський національний університет імені Лесі Українки (м. Луцьк)
Бібліографічний опис: Курило В. С., Караман О. Л., Степаненко В. І. Побудова кластерів як інструмент імплементації технології розвитку критичного мислення в освіті. Інноваційна педагогіка. 2025. Вип. 84. Т. 1. С. 193–196. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2025/84.1.35
Журнал/збірник: Інноваційна педагогіка
Випуск/№ : 84
Том: 1
Дата публікації: 2025
Дата внесення: 2-вер-2025
Видавництво: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
Країна (код): UA
DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2025/84.1.35
УДК: 159.955.1:316.343-054.5]:[351.862.4:342.78](477.52/.6)
Теми: здобувач освіти
інструмент навчання
кластер
кластерне навчання
критичне мислення
освітня технологія
Діапазон сторінок: 193–196
Короткий огляд (реферат): У статті визначено сутність та особливості побудови кластерів як інструменту імплементації технології розвитку критичного мислення в освіті. Зазначено, що розвиток критичного мислення особистості в умовах війни є не лише модною освітньою тенденцією, а й очевидною життєво необхідною навичкою. Технологію розвитку критичного мислення представлено як набір прийомів, застосування яких дозволяє побудувати освітній процес на засадах самостійної й усвідомленої діяльності особистості для досягнення навчальної мети, задіяти її до активного навчання та підвищити якість знань. Звернено увагу, що імплементація технології розвитку критичного мислення через побудову кластерів забезпечує перехід від навчання, орієнтованого переважно на запам’ятовування, до навчання, спрямованого на розвиток самостійного свідомого мислення особистості. Побудову кластерів як інструмент імплементації технології розвитку критичного мислення в освіті розглянуто в широкому і вузькому значеннях. Зазначено, що в широкому сенсі цей інструмент являє собою трансформаційний підхід до освіти, який поєднує міждисциплінарні знання, практику, дослідження, інновації і спілкування, організацію навчання у відповідному кластері (локації) впродовж певного періоду часу. У вузькому значенні інструмент побудови кластерів є дієвим засобом виховання демократичного менталітету особистості, який являє собою структурування і систематизацію великої за об’ємом інформації за допомогою графічної організації матеріалу, використовуючи моделі, малюнки, схеми, таблиці, що відображають хід мислення. Наголошено, що цей процес допомагає здобувачам освіти висловлювати власні думки з будь-якої теми вільно і відкрито, сприяє формуванню у них вмінь мислити варіативно, встановлювати між поняттями логічні зв’язки, розвивати критичне мислення, позбавлятись стереотипів, сприяючи їх самостійній роботі та співпраці у команді.
Спонсорська підтримка: Публікація містить результати досліджень, проведених за грантової підтримки Національного фонду досліджень України за проєктом 2021.01/0021 «Формування критичного мислення громадян як чинник безпеки в умовах збройного насилля та інформаційної агресії на Сході України».
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28426
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
klastery.pdf166,43 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.