Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28347
Title: Термінологічна компетентність як складова частина професійної підготовки майбутніх фахівців зі спеціальності А6 Спеціальна освіта
Authors: Сидорук, Ірина Ігорівна
Брушневська, Ірина Миколаївна
Affiliation: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Волинський національний університет імені Лесі Українки
Bibliographic description (Ukraine): Сидорук, І., Брушневська, І. (2025). Термінологічна компетентність як складова частина професійної підготовки майбутніх фахівців зі спеціальності А6 Спеціальна освіта. Acta Paedagogiсa Volynienses, 2, 195–201, doi: https://doi.org/10.32782/apv/2025.2.27
Journal/Collection: Acta Paedagogiсa Volynienses
Issue: 2
Issue Date: 2025
Date of entry: 28-Jul-2025
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Country (code): UA
DOI: https://doi.org/10.32782/apv/2025.2.27
UDC: 378.091.2.11.3-051:376]001.4:005.336.2
Keywords: спеціальна освіта
інклюзивна освіта
соба з особливими освітніми потребами
добувач вищої освіти
майбутні фахівці спеціальної та інклюзивної освіт
термін
термінологічна компетентність
підготовка
Page range: 195-201
Abstract: У статті актуалізовано проблему формування термінологічної компетентності як складової частини професійної підготовки майбутніх фахівців у галузі спеціальної та інклюзивної освіти. Обґрунтовано необхідність формування термінологічної компетентності у магістрів зі спеціальності А6 Спеціальна освіта. Визначено змістову сутність таких понять, як «термін», «термінологія», «терміносистема», «професіоналізми», «компетентність», «термінологічна компетентність» та ін. Поняття «термінологічна компетентність» потрактовано як складник професійної компетентності; здатність майбутнього фахівця зі спеціальності А 6 Спеціальна освіта послуговуватися спеціальними термінами в процесі наукової та професійної діяльності (усному та писемному мовленні), що визначається наявністю в нього функціональної системи спеціальних знань, когнітивних умінь і практичних навичок та спеціальних здібностей, що ґрунтуються на власній внутрішній мотивації та досвіді, ураховують лінгвістичні та соціальні правила; «вміння добирати терміни згідно з темою, застосовувати їх відповідно до дефініції, розрізняти терміни та професіоналізми». Схарактеризовано термінологічне поле спеціальної та інклюзивної освіти. Визначено джерела труднощів, що виникають на шляху формування термінологічної компетентності у здобувачів вищої освіти.Для забезпечення вірогідності положень та висновків, досягнення мети використано теоретичні методи дослідження, такі як вивчення, аналіз, синтез, порівняння, узагальнення інформації з публікацій в електронній базі даних Google Scholar та ін., нормативної бази вищої освіти України. Наукова новизна і теоретичне значення дослідження полягає в тому, що у процесі дослідження розкрито зміст термінологічної компетентності та її роль у підготовці майбутніх фахівців спеціальної та інклюзивної освіти в умовах закладу вищої освіти.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28347
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2457.pdf322,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.