Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28180
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКурило, Віталій Семенович-
dc.contributor.authorКараман, Олена Леонідівна-
dc.contributor.authorСтепаненко, Вікторія Іванівна-
dc.date.accessioned2025-07-07T13:15:58Z-
dc.date.available2025-07-07T13:15:58Z-
dc.date.issued2025-
dc.date.submitted2025-
dc.identifier.citationКурило В., Караман О., Степаненко В. Концептуальний компонент технології формування критичного мислення громадян як чинника безпеки в умовах збройного насилля та інформаційної агресії. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2025. Вип. 86. Т. 2. С. 284–289. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/86-2-44uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28180-
dc.description.abstractУ статті надано сутнісну характеристику концептуального компоненту технології формування критичного мислення громадян як чинника безпеки в умовах збройного насилля та інформаційної агресії, який відображає ідею та задум її проєктування і впровадження. Зазначено, що концепція критичного мислення ґрунтується на логічному, практичному й освітологічному підходах. Звернено увагу, що в умовах глобалізації розуміння наукової картини як системи понять, що описує місце людини у світі, має суттєву роль у формуванні критичного мислення, яке синтезує знання про людську сутність, процеси сприйняття і мислення в контексті інтелектуальних і психологічних можливостей людини, форми руху матерії у контексті людського буття, процеси здійснення вибору і прийняття рішення, базові цінності громадсько-політичного життя. Наголошено, що в умовах російської агресії проти України для формування національної ідентичності і стійкості суспільства особливого значення набуває концептуалізація підходів до історичної пам’яті в Україні, зокрема переосмислення минулого, формування нових національних наративів, визначення ключової ролі системи освіти як важливого механізму та дієвого засобу формування критичного мислення. Зазначено, що витоками концепції формування критичного мислення є критичний раціоналізм та еволюційна епістемологія. Розкрито стадії організації освітнього процесу: виклик, осмислення і рефлексію. Зазначено, що створення безпечного середовища та його взаємозв’язок із критичним мисленням, як інструментом протидії маніпуляціям, способом раціонального розуміння соціокультурних феноменів, історичних і політичних процесів, засобом інформаційно-психологічного спротиву, безпеки та захисту особистості, є важливою концептуальною складовою технології формування критичного мисленняuk_UK
dc.description.sponsorshipПублікація містить результати досліджень, проведених за грантової підтримки Національного фонду досліджень України за проєктом 2021.01/0021 «Формування критичного мислення громадян як чинник безпеки в умовах збройного насилля та інформаційної агресії на Сході України»uk_UK
dc.format.extent284–289-
dc.language.isoukuk_UK
dc.subjectбезпекаuk_UK
dc.subjectзбройне насилляuk_UK
dc.subjectінформаційна агресіяuk_UK
dc.subjectконцепціяuk_UK
dc.subjectкритичне мисленняuk_UK
dc.subjectосвітаuk_UK
dc.subjectтехнологіяuk_UK
dc.titleКонцептуальний компонент технології формування критичного мислення громадян як чинника безпеки в умовах збройного насилля та інформаційної агресіїuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.24919/2308-4863/86-2-44-
dc.citation.issue86-
dc.citation.journalTitleАктуальнi питання гуманiтарних наук-
dc.citation.volume2-
dc.contributor.affiliationДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" (м. Полтава)uk_UK
dc.contributor.affiliationДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" (м. Полтава)uk_UK
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українки (м. Луцьк)uk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.subject.udc159.955.1:316.343-054.5]:[351.862.4:342.78](477.52/.6)uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
46.pdf318,32 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.