Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28133
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Мамчич, Тетяна Іванівна | - |
dc.contributor.author | Побережник, Сергій Ігорович | - |
dc.date.accessioned | 2025-07-03T11:30:52Z | - |
dc.date.available | 2025-07-03T11:30:52Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Побережник С. І. Дослідження концепції гри «Життя» для застосування у практичних задачах: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 122 Комп’ютерні науки / наук. кер. Т. І. Мамчич ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк , 2025. 41 с. | uk_UK |
dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28133 | - |
dc.description.abstract | У бакалаврській роботі досліджено класичну клітинну автоматну модель «Гра Життя», запропоновану Джоном Конвеєм. Основна увага зосереджена на аналізі можливостей використання цієї моделі для моделювання та розв’язання практичних задач у галузях природничих наук, комп’ютерного моделювання, штучного інтелекту та інших суміжних напрямів. У ході роботи реалізовано програмну модель гри «Життя» з використанням мови програмування Python та бібліотеки Pygame. Додатково впроваджено функціонал відображення віку клітинок, збереження та завантаження шаблонів, а також управління параметрами симуляції. Це дало змогу здійснювати дослідження стабільності конфігурацій, а також оцінювати поведінку системи в умовах випадкової ініціалізації та під час еволюції за заданими шаблонами. Наукова новизна роботи полягає у комплексному підході до вивчення можливостей гри «Життя» як інструменту для дослідження самоорганізації, стійких структур і процесів, що моделюють реальні явища, зокрема розповсюдження інформації, біологічне зростання, динаміку популяцій тощо. Досліджено можливість застосування клітинних автоматів у задачах паралельних обчислень та обробки зображень. Практичне значення одержаних результатів полягає у створенні адаптованої програмної платформи для експериментів та навчальних демонстрацій, що може бути використана у шкільному та університетському курсі з інформатики, моделювання складних систем, а також у початкових дослідженнях з теорії складності, автоматів та штучного інтелекту. | uk_UK |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.publisher | Волинський національний університет імені Лесі Українки | uk_UK |
dc.subject | клітинна автоматна модель | uk_UK |
dc.subject | симуляція | uk_UK |
dc.subject | популяція | uk_UK |
dc.subject | моделювання складних систем | uk_UK |
dc.title | Дослідження концепції гри «Життя» для застосування у практичних задачах | uk_UK |
dc.type | Bachelor Thesis | uk_UK |
dc.contributor.affiliation | Кафедра комп’ютерних наук та кібербезпеки | uk_UK |
dc.contributor.affiliation | 122 Комп’ютерні науки | uk_UK |
dc.coverage.country | UA | uk_UK |
Розташовується у зібраннях: | FITM_KR (2025) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Poberezhnyk_2025.pdf | 491,42 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.