Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27953
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ткачук, Надія Михайлівна | - |
dc.contributor.author | Стельмах, Валентина Юріївна | - |
dc.date.accessioned | 2025-06-18T09:26:24Z | - |
dc.date.available | 2025-06-18T09:26:24Z | - |
dc.date.issued | 2025-04-30 | - |
dc.identifier.citation | Ткачук Н., Стельмах В. Ігрові технології в освітньому процесі підготовки майбутніх вчителів географії: теоретичні та практичні аспекти. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. 2025. Вип. 1(13). С. 110-123. DOI : https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(13).2025.330221 | uk_UK |
dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27953 | - |
dc.description.abstract | У статті обґрунтовано методичні та практичні аспекти впровадження ігрових технологій у підготовку майбутніх учителів географії. Проаналізовано поняття «гра» та «ігрові технології» в педагогічному контексті. Визначено етапи формування готовності майбутніх учителів географії до застосування ігрових методик: від теоретичного вивчення до практичної розробки ігрових сценаріїв. Представлено досвід інтеграції ігрових елементів у компоненти фахової підготовки на рівні першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Підкреслено важливість гейміфікації освітнього процесу через цифрові технології та системний підхід до впровадження ігрових технологій у підготовці вчителів географії. | uk_UK |
dc.format.extent | 110-123 | - |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.publisher | Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини | uk_UK |
dc.subject | ігрові технології | uk_UK |
dc.subject | підготовка вчителів географії | uk_UK |
dc.subject | гейміфікація | uk_UK |
dc.subject | географічна освіта | uk_UK |
dc.subject | професійні компетентності | uk_UK |
dc.subject | методика викладання географії | uk_UK |
dc.subject | інтерактивне навчання | uk_UK |
dc.subject | системний підхід | uk_UK |
dc.subject | цифрові технології. | uk_UK |
dc.title | Ігрові технології в освітньому процесі підготовки майбутніх вчителів географії: теоретичні та практичні аспекти. | uk_UK |
dc.type | Article | uk_UK |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(13).2025.330221 | - |
dc.citation.issue | 1(13) | - |
dc.citation.journalTitle | Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи | - |
dc.contributor.affiliation | Волинський національний університет імені Лесі Українки, доцент кафедри економічної та соціальної географії географічного факультету, кандидат педагогічних наук, доцент | uk_UK |
dc.contributor.affiliation | Волинський національний університет імені Лесі Українки, доцент кафедри фізичної географії географічного факультету, кандидат географічних наук, доцент | uk_UK |
dc.coverage.country | UA | uk_UK |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-8018-9733 | - |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-7106-4242 | - |
dc.relation.references | 1. Арестенко В. В. Роль ігрових технологій у підготовці майбутніх учителів природничих дисциплін до професійної діяльності. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: Педагогічні науки. 2017. № 3. С. 20–28. | uk_UK |
dc.relation.references | 2. Бандура Л. Педагогічні умови використання інноваційних технологій в освітньому процесі ЗВО. Молодь і ринок. 2020. № 1(180). С. 180–184. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.196220 | uk_UK |
dc.relation.references | 3. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / гол. ред. С. Головко. Київ: Либідь, 1997. 376 с. | uk_UK |
dc.relation.references | 4. Грідіна Н. Б. Ігрові методи навчання на уроках географії. URL: https://naurok.com.ua/igrovi-metodinavchannya-na-urokah-geografi-293635.html (дата звернення: 12.02.2025). | uk_UK |
dc.relation.references | 5. Демченко В. В. Тезаурус методичного працівника. Рівне: РОІППО, 2012. 72 с. | uk_UK |
dc.relation.references | 6. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: навч. посіб. для студентів вищ. навч. закл. Київ: Академвидав, 2004. 352 с. | uk_UK |
dc.relation.references | 7. Електронні інструменти. Як у фінських школах застосовують цифрові навчальні середовища. URL: https://nus.org.ua/2019/08/13/elektronni-instrumenty-yak-u-finskyh-shkolah-zastosovuyut-tsyfrovinavchalni-seredovyshha/ (дата звернення: 13.02.2025). | uk_UK |
dc.relation.references | 8. Енциклопедія освіти / гол. ред. В. Г. Кремень. Київ: Юрінком Інтер, 2008. 1040 с. | uk_UK |
dc.relation.references | 9. Запорожець Л. М. Стан професійної підготовки майбутніх вчителів до використання навчально-ігрових технологій у процесі вивчення географії. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 16: Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. 2015. Вип. 25. С. 162‒165 | uk_UK |
dc.relation.references | 10. Запорожець Л. М. Структурна характеристика компетентності майбутнього вчителя у використанні навчально-ігрових технологій в процесі вивчення географії. Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2015. Вип. 11. С. 52–59. | uk_UK |
dc.relation.references | 11. Кириленко В. В., Кириленко Н. М., Крижановський А. І. Застосування ігрових технологій у процесі підготовки майбутніх учителів до професійної діяльності. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems. 2019. № 69. С. 43‒55. DOI: https://doi.org/10.31652/2412-1142-2023-69-43-55 | uk_UK |
dc.relation.references | 12. Костолович М. І. Теоретичні аспекти проблеми формування досвіду творчої діяльності майбутніх учителів географії. Academis notes. Series Pedagogical sciences. 2024. № 10. С. 86‒92. DOI: 10.59694/ped_sciences.2024.10.086 | uk_UK |
dc.relation.references | 13. Кудикіна Н. В. Ігрова діяльність дітей: теоретичні основи й методика педагогічного керівництва. Її величність гра: теорія і методика організації дитячої ігрової діяльності в контексті наступності дошкільної та початкової освіти: зб. статей / за ред. Г. С. Тарасенко. Вінниця: ВДПУ ім. Михайла Коцюбинського, 2009. 320 с. | uk_UK |
dc.relation.references | 14. Кудикіна Н. В. Теоретичні засади педагогічного керівництва ігровою діяльністю молодших школярів у позаурочному навчально-виховному процесі: дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.01. Київ, 2004. 404 с. | uk_UK |
dc.relation.references | 15. Михайлова Л. М., Семенишина І. В., Краснощок І. П., Ступеньков С.О. Гейміфікація як інноваційний кейс професійної підготовки педагогічних працівників ЗВО в умовах дистанційного навчання. Академічні Візії. 2023. 18. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7795390 | uk_UK |
dc.relation.references | 16. Носаченко В. М., Розсоха А. П. Професійна підготовка майбутніх учителів географії: картографічна складова. Київ: Кравченко Я. О., 2018. 383 с. | uk_UK |
dc.relation.references | 17. Онищенко Н. П. Застосування ігрових технологій під час викладання педагогічних дисциплін у вищій школі. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвуз. зб. наук. праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. 2021. Вип. 35. Т. 4. С. 260‒267. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/35-4-39 | uk_UK |
dc.relation.references | 18. Педагогічний словник / за ред. дійсного члена АПН України М. Д. Ярмаченка. Київ: Педагогічна думка, 2001. 514 с. | uk_UK |
dc.relation.references | 19. Покась Л., Браславська О. Інноваційна педагогічна технологія як засіб формування методичної компетентності для роботи майбутнього вчителя географії. Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2015. Вип. 11. С. 66–73. | uk_UK |
dc.relation.references | 20. Поніманська Т. І. Дошкільна педагогіка: навч. посіб. для студентів вищих навчальних закладів. Київ: Академвидав, 2006. 456 с. | uk_UK |
dc.relation.references | 21. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Національної рамки кваліфікацій» від 23 листопада 2011 р. № 1341 (із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ). URL: https://zakon. rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-п (дата звернення: 10.02.2025). | uk_UK |
dc.relation.references | 22. Потапова Н. В. Особливості забезпечення геймізації в освітньому процесі закладів вищої педагогічної освіти. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2019. Вип. 70. С. 210–213. DOI: https://doi.org/10.31392/2311-5491/2019-70.50 | uk_UK |
dc.relation.references | 23. Сударик О. С. Сутність поняття «ігрові технології» та їх класифікація. Формування сучасної науки: методика та практика: матеріали I Міжнар. студентської наук. конф. Т. 2 (Кам’янець-Подільський, 29 жовтня, 2021 р.). Вінниця: ГО «Європейська наукова платформа», 2021. С. 91–94. | uk_UK |
dc.relation.references | 24. Топчій Г. С. Ігрові педагогічні технології як умова професійного саморозвитку майбутнього вчителя: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Харків, 2011. 20 с. | uk_UK |
dc.relation.references | 25. Шапар В. Б. Сучасний тлумачний психологічний словник. Xарків: Прапор, 2007. 640 с. | uk_UK |
dc.relation.references | 26. Щербань П. М. Ігрові технології в освіті: історія і перспективи. Постметодика. 2014. № 2. С. 38‒42. | uk_UK |
dc.relation.references | 27. Dicheva D., Dichev C. Gamification in Education: Where Are We in 2015? E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, Chesapeake. VA: AACE. 2015. Pp. 1276‒1284. | uk_UK |
dc.relation.references | 28. Kerski J. J. Geo-awareness, Geo-enablement, Geotechnologies, Citizen Science, and Storytelling: Geography on the World Stage. Geography Compass. 2015. № 9(1). Pp. 14‒26. | uk_UK |
dc.relation.references | 29. Marusynets M., Vovkochyn L., Yakymenko S., Tkachuk N., Tymchenko A. Innovative Educational Technologies in the System of Specialist’s Professional Training. Amazonia Investiga. 2022. № 11(60). Pp. 177‒186. DOI: https://doi.org/10.34069/AI/2022.60.12.19 . | uk_UK |
dc.relation.references | 30. Plass J. L., Homer B. D., Kinzer C. K. Foundations of Game-Based Learning. Educational Psychologist. 2015. № 50(4). Pp. 258‒283. | uk_UK |
dc.relation.references | 31. Suvorova L., Kukharonok S. The Effectiveness of the Implementation of Game Technologies in Professional Training at Higher Education Institutions. Rocznik Pedagogiczny. 2024. № 46. Pp. 25–36. DOI: https://doi.org/10.14746/rp.2023.46.2 | uk_UK |
dc.relation.references | 32. Tüzün H., Yılmaz-Soylu M., Karakuş T., İnal Y., Kızılkaya G. The Effects of Сomputer Games on Primary School Students’ Achievement and Motivation in Geography Learning. Computers & Education. 2019. № 52(1). Pp. 68‒77. | uk_UK |
dc.relation.references | 33. Virvou M., Katsionis G. On the Usability and Likeability of Virtual Reality Games for Education: The case of VR-ENGAGE. Computers & Education. 2018. № 50(1). Pp. 154‒178. | uk_UK |
dc.subject.udc | 378.147-026.12-024.63:911 | uk_UK |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FGEO) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
2706-6258.1(13).2025.330221.pdf | 645,65 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.