Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27953
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorТкачук, Надія Михайлівна-
dc.contributor.authorСтельмах, Валентина Юріївна-
dc.date.accessioned2025-06-18T09:26:24Z-
dc.date.available2025-06-18T09:26:24Z-
dc.date.issued2025-04-30-
dc.identifier.citationТкачук Н., Стельмах В. Ігрові технології в освітньому процесі підготовки майбутніх вчителів географії: теоретичні та практичні аспекти. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. 2025. Вип. 1(13). С. 110-123. DOI : https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(13).2025.330221uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27953-
dc.description.abstractУ статті обґрунтовано методичні та практичні аспекти впровадження ігрових технологій у підготовку майбутніх учителів географії. Проаналізовано поняття «гра» та «ігрові технології» в педагогічному контексті. Визначено етапи формування готовності майбутніх учителів географії до застосування ігрових методик: від теоретичного вивчення до практичної розробки ігрових сценаріїв. Представлено досвід інтеграції ігрових елементів у компоненти фахової підготовки на рівні першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Підкреслено важливість гейміфікації освітнього процесу через цифрові технології та системний підхід до впровадження ігрових технологій у підготовці вчителів географії.uk_UK
dc.format.extent110-123-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherУманський державний педагогічний університет імені Павла Тичиниuk_UK
dc.subjectігрові технологіїuk_UK
dc.subjectпідготовка вчителів географіїuk_UK
dc.subjectгейміфікаціяuk_UK
dc.subjectгеографічна освітаuk_UK
dc.subjectпрофесійні компетентностіuk_UK
dc.subjectметодика викладання географіїuk_UK
dc.subjectінтерактивне навчанняuk_UK
dc.subjectсистемний підхідuk_UK
dc.subjectцифрові технології.uk_UK
dc.titleІгрові технології в освітньому процесі підготовки майбутніх вчителів географії: теоретичні та практичні аспекти.uk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31499/2706-6258.1(13).2025.330221-
dc.citation.issue1(13)-
dc.citation.journalTitleПсихолого-педагогічні проблеми сучасної школи-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українки, доцент кафедри економічної та соціальної географії географічного факультету, кандидат педагогічних наук, доцентuk_UK
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українки, доцент кафедри фізичної географії географічного факультету, кандидат географічних наук, доцентuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8018-9733-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-7106-4242-
dc.relation.references1. Арестенко В. В. Роль ігрових технологій у підготовці майбутніх учителів природничих дисциплін до професійної діяльності. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: Педагогічні науки. 2017. № 3. С. 20–28.uk_UK
dc.relation.references2. Бандура Л. Педагогічні умови використання інноваційних технологій в освітньому процесі ЗВО. Молодь і ринок. 2020. № 1(180). С. 180–184. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.196220uk_UK
dc.relation.references3. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / гол. ред. С. Головко. Київ: Либідь, 1997. 376 с.uk_UK
dc.relation.references4. Грідіна Н. Б. Ігрові методи навчання на уроках географії. URL: https://naurok.com.ua/igrovi-metodinavchannya-na-urokah-geografi-293635.html (дата звернення: 12.02.2025).uk_UK
dc.relation.references5. Демченко В. В. Тезаурус методичного працівника. Рівне: РОІППО, 2012. 72 с.uk_UK
dc.relation.references6. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: навч. посіб. для студентів вищ. навч. закл. Київ: Академвидав, 2004. 352 с.uk_UK
dc.relation.references7. Електронні інструменти. Як у фінських школах застосовують цифрові навчальні середовища. URL: https://nus.org.ua/2019/08/13/elektronni-instrumenty-yak-u-finskyh-shkolah-zastosovuyut-tsyfrovinavchalni-seredovyshha/ (дата звернення: 13.02.2025).uk_UK
dc.relation.references8. Енциклопедія освіти / гол. ред. В. Г. Кремень. Київ: Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.uk_UK
dc.relation.references9. Запорожець Л. М. Стан професійної підготовки майбутніх вчителів до використання навчально-ігрових технологій у процесі вивчення географії. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 16: Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. 2015. Вип. 25. С. 162‒165uk_UK
dc.relation.references10. Запорожець Л. М. Структурна характеристика компетентності майбутнього вчителя у використанні навчально-ігрових технологій в процесі вивчення географії. Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2015. Вип. 11. С. 52–59.uk_UK
dc.relation.references11. Кириленко В. В., Кириленко Н. М., Крижановський А. І. Застосування ігрових технологій у процесі підготовки майбутніх учителів до професійної діяльності. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems. 2019. № 69. С. 43‒55. DOI: https://doi.org/10.31652/2412-1142-2023-69-43-55uk_UK
dc.relation.references12. Костолович М. І. Теоретичні аспекти проблеми формування досвіду творчої діяльності майбутніх учителів географії. Academis notes. Series Pedagogical sciences. 2024. № 10. С. 86‒92. DOI: 10.59694/ped_sciences.2024.10.086uk_UK
dc.relation.references13. Кудикіна Н. В. Ігрова діяльність дітей: теоретичні основи й методика педагогічного керівництва. Її величність гра: теорія і методика організації дитячої ігрової діяльності в контексті наступності дошкільної та початкової освіти: зб. статей / за ред. Г. С. Тарасенко. Вінниця: ВДПУ ім. Михайла Коцюбинського, 2009. 320 с.uk_UK
dc.relation.references14. Кудикіна Н. В. Теоретичні засади педагогічного керівництва ігровою діяльністю молодших школярів у позаурочному навчально-виховному процесі: дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.01. Київ, 2004. 404 с.uk_UK
dc.relation.references15. Михайлова Л. М., Семенишина І. В., Краснощок І. П., Ступеньков С.О. Гейміфікація як інноваційний кейс професійної підготовки педагогічних працівників ЗВО в умовах дистанційного навчання. Академічні Візії. 2023. 18. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7795390uk_UK
dc.relation.references16. Носаченко В. М., Розсоха А. П. Професійна підготовка майбутніх учителів географії: картографічна складова. Київ: Кравченко Я. О., 2018. 383 с.uk_UK
dc.relation.references17. Онищенко Н. П. Застосування ігрових технологій під час викладання педагогічних дисциплін у вищій школі. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвуз. зб. наук. праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. 2021. Вип. 35. Т. 4. С. 260‒267. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/35-4-39uk_UK
dc.relation.references18. Педагогічний словник / за ред. дійсного члена АПН України М. Д. Ярмаченка. Київ: Педагогічна думка, 2001. 514 с.uk_UK
dc.relation.references19. Покась Л., Браславська О. Інноваційна педагогічна технологія як засіб формування методичної компетентності для роботи майбутнього вчителя географії. Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2015. Вип. 11. С. 66–73.uk_UK
dc.relation.references20. Поніманська Т. І. Дошкільна педагогіка: навч. посіб. для студентів вищих навчальних закладів. Київ: Академвидав, 2006. 456 с.uk_UK
dc.relation.references21. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Національної рамки кваліфікацій» від 23 листопада 2011 р. № 1341 (із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ). URL: https://zakon. rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-п (дата звернення: 10.02.2025).uk_UK
dc.relation.references22. Потапова Н. В. Особливості забезпечення геймізації в освітньому процесі закладів вищої педагогічної освіти. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2019. Вип. 70. С. 210–213. DOI: https://doi.org/10.31392/2311-5491/2019-70.50uk_UK
dc.relation.references23. Сударик О. С. Сутність поняття «ігрові технології» та їх класифікація. Формування сучасної науки: методика та практика: матеріали I Міжнар. студентської наук. конф. Т. 2 (Кам’янець-Подільський, 29 жовтня, 2021 р.). Вінниця: ГО «Європейська наукова платформа», 2021. С. 91–94.uk_UK
dc.relation.references24. Топчій Г. С. Ігрові педагогічні технології як умова професійного саморозвитку майбутнього вчителя: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Харків, 2011. 20 с.uk_UK
dc.relation.references25. Шапар В. Б. Сучасний тлумачний психологічний словник. Xарків: Прапор, 2007. 640 с.uk_UK
dc.relation.references26. Щербань П. М. Ігрові технології в освіті: історія і перспективи. Постметодика. 2014. № 2. С. 38‒42.uk_UK
dc.relation.references27. Dicheva D., Dichev C. Gamification in Education: Where Are We in 2015? E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, Chesapeake. VA: AACE. 2015. Pp. 1276‒1284.uk_UK
dc.relation.references28. Kerski J. J. Geo-awareness, Geo-enablement, Geotechnologies, Citizen Science, and Storytelling: Geography on the World Stage. Geography Compass. 2015. № 9(1). Pp. 14‒26.uk_UK
dc.relation.references29. Marusynets M., Vovkochyn L., Yakymenko S., Tkachuk N., Tymchenko A. Innovative Educational Technologies in the System of Specialist’s Professional Training. Amazonia Investiga. 2022. № 11(60). Pp. 177‒186. DOI: https://doi.org/10.34069/AI/2022.60.12.19 .uk_UK
dc.relation.references30. Plass J. L., Homer B. D., Kinzer C. K. Foundations of Game-Based Learning. Educational Psychologist. 2015. № 50(4). Pp. 258‒283.uk_UK
dc.relation.references31. Suvorova L., Kukharonok S. The Effectiveness of the Implementation of Game Technologies in Professional Training at Higher Education Institutions. Rocznik Pedagogiczny. 2024. № 46. Pp. 25–36. DOI: https://doi.org/10.14746/rp.2023.46.2uk_UK
dc.relation.references32. Tüzün H., Yılmaz-Soylu M., Karakuş T., İnal Y., Kızılkaya G. The Effects of Сomputer Games on Primary School Students’ Achievement and Motivation in Geography Learning. Computers & Education. 2019. № 52(1). Pp. 68‒77.uk_UK
dc.relation.references33. Virvou M., Katsionis G. On the Usability and Likeability of Virtual Reality Games for Education: The case of VR-ENGAGE. Computers & Education. 2018. № 50(1). Pp. 154‒178.uk_UK
dc.subject.udc378.147-026.12-024.63:911uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FGEO)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2706-6258.1(13).2025.330221.pdf645,65 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.