Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27925
Назва: | Арттерапія як метод стимулювання соціальної активності та лідерського потенціалу у студентів |
Автори: | Дмитренко, Марія Борисівна |
Приналежність: | Кафедра практичної психології та психодіагностики 053 Психологія |
Бібліографічний опис: | Дмитренко М. Б. Арттерапія як метод стимулювання соціальної активності та лідерського потенціалу у студентів : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 053 Психологія / наук. кер. Р. П. Федоренко ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 52 с. |
Дата публікації: | 2025 |
Дата внесення: | 16-чер-2025 |
Видавництво: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Науковий керівник: | Федоренко, Раїса Петірвна |
Теми: | лідерство творчий потенціал арттерапія студенти розвиток саморозвиток навчання особистісне зростання |
Короткий огляд (реферат): | У цій науковій роботі розглядається арттерапія як ефективний засіб практичної психології, спрямований на стимулювання соціальної активності студентської молоді та розвиток її лідерського потенціалу. У сучасному суспільстві, де зростає рівень соціальної тривожності, дезадаптації та пасивності серед молоді, особливо актуальним є пошук інноваційних психологічних підходів, які активізують внутрішні ресурси особистості. Як м’який, але глибокий інструмент психологічної корекції, арттерапія може допомогти студентам розкрити свій творчий потенціал, даючи можливість самовиразитися, подолати внутрішні бар’єри, проявити лідерський потенціал та розвинути навички ефективної міжособистісної комунікації. Представлено теоретичні засади арттерапії як методу практичної психології, її основні напрямки (музикотерапія, ізотерапія, драматерапія, танцювально-рухова терапія, казкотерапія тощо) та психофізіологічні механізми впливу на особистість. Особливу увагу приділено соціально-психологічним аспектам розвитку лідерства в молодіжному середовищі та потенціалу арттерапевтичної підтримки цього процесу. Практична частина дослідження ґрунтується на реалізації авторської програми арттерапевтичного тренінгу, яка була розроблена з урахуванням принципів спонтанності, активної участі, емоційної залученості та рефлексії. Під час реалізації програми проводилися заняття, що включали проективні творчі вправи, командні творчі завдання та рефлексивні дискусії, які стимулювали студентів до прояву ініціативи, розвитку емоційного інтелекту та формування лідерських навичок, таких як прийняття рішень, взяття на себе відповідальності та організація групової взаємодії. Результати дослідження показали позитивні зміни у розвитку соціальної активності серед студентів, які завершили програму, а також підвищення рівня лідерського потенціалу. Навички публічного спілкування, навички самопрезентації, емпатичне слухання та конструктивне вирішення конфліктів. Учасники також відчули зниження тривожності та покращення загального емоційного контексту. Таким чином, результати наукових досліджень підтверджують доцільність використання методів арттерапії в практиці психологічної підтримки молоді. Це не лише приносить душевний спокій, але й є потужним інструментом для розвитку лідерського потенціалу, що сприяє гармонійному особистісному зростанню та позитивній громадянській позиції. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27925 |
Тип вмісту: | Bachelor Thesis |
Розташовується у зібраннях: | FPsy_KR (2025) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
dmytrenko_2025.pdf | 903,92 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.