Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27875
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.advisorМудрак, Ігор Аркадійович-
dc.contributor.authorАртинюк, Валентин Олександрович-
dc.date.accessioned2025-06-10T09:20:25Z-
dc.date.available2025-06-10T09:20:25Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationАртинюк В. О. Психологічні засади статево-рольової соціалізації сучасного підлітка : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 053 Психологія / наук. кер. І. А. Мудрак ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 60 с.uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27875-
dc.description.abstractДосліджено основні наукові підходи до аналізу процесу статево-рольової соціалізації підлітка. Доведено, що статева ідентифікація є важливою складовою соціалізації особистості, що формується в результаті взаємодії біологічних, соціальних і культурних факторів. Процес ідентифікації, який включає усвідомлення себе як представника певної статі, відбувається під впливом соціальних норм та стереотипів, що накладаються на індивіда в процесі взаємодії з іншими людьми, зокрема родиною, однолітками та медіа. Розглянуто, як ґендерні ролі впливають на розвиток підлітків, зокрема на їх психологічну ідентифікацію, поведінку та стосунки з оточенням. Ґендерна соціалізація починається з раннього віку і продовжується протягом підліткового періоду, коли підлітки активно усвідомлюють свою роль у суспільстві, а також засвоюють соціальні норми та очікування, пов’язані з їхньою статтю. Встановлено, що процес статево-рольової соціалізації підлітків залежить як від зовнішніх факторів (сімейне середовище, вплив однолітків, медіа), так і від внутрішніх чинників (особистісні характеристики, психофізіологічні особливості). Взаємодія між цими чинниками визначає розвиток статевої ідентичності підлітка, а також його здатність адаптуватися до соціальних вимог та ролей. Проведене емпіричне дослідження дозволило виявити особливості статево-рольової соціалізації підлітків, використовуючи відповідний психодіагностичний інструментарій. Застосування методів психологічної діагностики забезпечило комплексний підхід до вивчення рівня сформованості статево-рольових уявлень, ступеня впливу соціального середовища та індивідуальних особливостей підлітків. Виявлено, що присутність ґендерних стереотипів у соціальному середовищі може зумовити деформацію статевої ідентичності та сприяти формуванню поведінкових моделей, які не відповідають соціальним нормам. Подальші дослідження повинні поглиблювати розуміння процесів статево-рольової соціалізації підлітків, враховуючи різноманітні соціокультурні, психологічні та соціальні чинники.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectпідлітокuk_UK
dc.subjectгендерuk_UK
dc.subjectстатево-рольова соціалізаціяuk_UK
dc.titleПсихологічні засади статево-рольової соціалізації сучасного підліткаuk_UK
dc.typeBachelor Thesisuk_UK
dc.contributor.affiliationКафедра педагогічної та вікової психологіїuk_UK
dc.contributor.affiliation053 Психологіяuk_UK
Розташовується у зібраннях:FPsy_KR (2025)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Artyniuk_2025.pdf1,15 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.