Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27875
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Мудрак, Ігор Аркадійович | - |
dc.contributor.author | Артинюк, Валентин Олександрович | - |
dc.date.accessioned | 2025-06-10T09:20:25Z | - |
dc.date.available | 2025-06-10T09:20:25Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Артинюк В. О. Психологічні засади статево-рольової соціалізації сучасного підлітка : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 053 Психологія / наук. кер. І. А. Мудрак ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 60 с. | uk_UK |
dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27875 | - |
dc.description.abstract | Досліджено основні наукові підходи до аналізу процесу статево-рольової соціалізації підлітка. Доведено, що статева ідентифікація є важливою складовою соціалізації особистості, що формується в результаті взаємодії біологічних, соціальних і культурних факторів. Процес ідентифікації, який включає усвідомлення себе як представника певної статі, відбувається під впливом соціальних норм та стереотипів, що накладаються на індивіда в процесі взаємодії з іншими людьми, зокрема родиною, однолітками та медіа. Розглянуто, як ґендерні ролі впливають на розвиток підлітків, зокрема на їх психологічну ідентифікацію, поведінку та стосунки з оточенням. Ґендерна соціалізація починається з раннього віку і продовжується протягом підліткового періоду, коли підлітки активно усвідомлюють свою роль у суспільстві, а також засвоюють соціальні норми та очікування, пов’язані з їхньою статтю. Встановлено, що процес статево-рольової соціалізації підлітків залежить як від зовнішніх факторів (сімейне середовище, вплив однолітків, медіа), так і від внутрішніх чинників (особистісні характеристики, психофізіологічні особливості). Взаємодія між цими чинниками визначає розвиток статевої ідентичності підлітка, а також його здатність адаптуватися до соціальних вимог та ролей. Проведене емпіричне дослідження дозволило виявити особливості статево-рольової соціалізації підлітків, використовуючи відповідний психодіагностичний інструментарій. Застосування методів психологічної діагностики забезпечило комплексний підхід до вивчення рівня сформованості статево-рольових уявлень, ступеня впливу соціального середовища та індивідуальних особливостей підлітків. Виявлено, що присутність ґендерних стереотипів у соціальному середовищі може зумовити деформацію статевої ідентичності та сприяти формуванню поведінкових моделей, які не відповідають соціальним нормам. Подальші дослідження повинні поглиблювати розуміння процесів статево-рольової соціалізації підлітків, враховуючи різноманітні соціокультурні, психологічні та соціальні чинники. | uk_UK |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.publisher | Волинський національний університет імені Лесі Українки | uk_UK |
dc.subject | підліток | uk_UK |
dc.subject | гендер | uk_UK |
dc.subject | статево-рольова соціалізація | uk_UK |
dc.title | Психологічні засади статево-рольової соціалізації сучасного підлітка | uk_UK |
dc.type | Bachelor Thesis | uk_UK |
dc.contributor.affiliation | Кафедра педагогічної та вікової психології | uk_UK |
dc.contributor.affiliation | 053 Психологія | uk_UK |
Розташовується у зібраннях: | FPsy_KR (2025) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Artyniuk_2025.pdf | 1,15 MB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.