Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27823
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСолнишкіна, Аліна-
dc.contributor.authorSolnyshkina, Alina-
dc.date.accessioned2025-05-28T13:29:20Z-
dc.date.available2025-05-28T13:29:20Z-
dc.date.issued2022-12-27-
dc.date.submitted2022-10-04-
dc.identifier.citationСолнишкіна, А. (2022). Теоретичні та практичні аспекти застосування методів медіаграмотності й медіаосвіти в підготовці майбутніх соціальних працівників. Соціологічні студії, 2(21), 68–78. https://doi.org/10.29038/2306-3971-2022-02-68-78uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27823-
dc.description.abstractУ статті розкрито актуальність та необхідність теоретичних досліджень і практичної імплементації технологій медіаграмотності в діяльність фахівців соціальної сфери та в освітню підготовку майбут­ніх соціальних працівників. Увагу акцентовано на вивченні й науковому аналізі таких теоретичних підходів, як протекціоніст­ський, підхід медіамистецької освіти, феміністичні теорії, концепції медіаграмотності, рух медіаграмотності тощо. Саме ці підходи мають креативний та інноваційний потенціали для впровадження в практику головних концептів медіаграмотності і їх застосування в соціальній сфері. Велику увагу приділено практичним аспектам навчання майбут­ніх соціальних працівників навичок та компетенцій у галузі медіаграмотності. Досліджено методи й форми вивчення теоретичних і практичних аспектів медіаграмотності (складові компоненти, етичні принципи, правові аспекти, інноваційні методи викладання). Розкрито досвід упровадження в практичну діяльність компонентів медіаосвіти (тренінги, лекторії тощо). Авктивно нами впроваджено елементи медіаграмотності й медіаосвіти в підготовку соціальних працівників. Тренінги з медіаграмотності, лекції з протидії фейкам, майстер-класи використовуються в практичній діяльності. Дано рекомендації щодо дотримання етичних стандартів і кодексів професійної поведінки соціальних працівників.uk_UK
dc.description.abstractNecessity and actual problems of theoretical researches and practical implementation of technologies of media literacy into practical activity of specialists of social sphere and into educational processes are analyzed in the scientific article. An author of article mad an accent at learning and analysis of such scientific approaches as: Protectionist Approach, Media Art Education, Feminism and Critical Media Literacy Approach, Media Literacy Movement etc. These approaches have creative and innovation potential for the implementation into practical social activity and for their application in practical social sphere. Conceptual frameworks, contents, ethical principles, legal aspects and structural components of Media Literacy in the social sphere are studied in this scientific publication. An author paid attention to practical aspects of educational processes of future social workers. Prominent competences of media literacy also studied in this article. An author of scientific article participates in active implementation of the elements of Media Literacy and Media Education into the education of social workers. Media Literacy trainings, lectures about countering to fakes and misinformation are systematically uses in practical work. Researcher studied methods and forms of studying of theoretical and practical aspects of media literacy. Experience of practical implementation of main components of media education is represented in this article. An author of article shared recommendations concerning ethical aspects of media literacy.uk_UK
dc.format.extent68-78-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВолинський національний університет імені Лесі Українки (43025, м. Луцьк, просп. Волі, 13) Київський національний університет імені Тараса Шевченка (03680, м. Київ, просп. Акад. Глушкова, 4д)uk_UK
dc.subjectмедіаграмотністьuk_UK
dc.subjectмедіаосвітаuk_UK
dc.subjectсоціальні компетенціїuk_UK
dc.subjectсоціальна роботаuk_UK
dc.subjectсоціальна сфераuk_UK
dc.subjectmedia literacyuk_UK
dc.subjectmedia educationuk_UK
dc.subjectsocial competencesuk_UK
dc.subjectsocial workuk_UK
dc.subjectsocial sphereuk_UK
dc.titleТеоретичні та практичні аспекти застосування методів медіаграмотності та медіаосвіти в підготовці майбутніх соціальних працівниківuk_UK
dc.title.alternativeTheoretical and Practical Aspects of Applying of Methods of Media Literacy and Media Education in Educational Processes for Futureuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.rights.holder© Солнишкіна, А., 2022uk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.29038/2306-3971-2022-02-68-78-
dc.citation.issue2(21)-
dc.contributor.affiliationPhD in Sociology, Associate Professor, Department of sociology, social work, public management and administration, Oles Honchar Dnipro National University, Ukraine. E-mail: solnyshkinaalina@gmail.comuk_UK
dc.contributor.affiliationканд. соц. наук, доцент кафедри соціології, соціальної роботи, публічного управління та адміністрування, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Українаuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.coverage.placenameЛуцьк: Вежа-Друкuk_UK
dc.identifier.citationenСолнишкіна, А. (2022). Теоретичні та практичні аспекти застосування методів медіаграмотності й медіаосвіти в підготовці майбутніх соціальних працівників. Соціологічні студії, 2(21), 68–78. https://doi.org/10.29038/2306-3971-2022-02-68-78uk_UK
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-5369-6350-
dc.relation.referencesen1 Chanda, N. (2017). Media Education and Media Literacy: Conceptualising the significance of critical and twenty-first-century literacies in media education. Journal of Content, Community & Communication Amity School of Communication, 5, 22–25. Retrieved October 10, 2022 from https://www.amity.edu/gwalior/jccc/pdf/jcc-journal-june-2017-06092017-29-32.pdfuk_UK
dc.relation.referencesen2. Cho, H., Cannon, J., Lopez, R. & Li, W. (2022). Social media literacy: A conceptual framework. New media & society, 1–20. https://doi.org/10.1177/14614448211068530uk_UK
dc.relation.referencesen3. Concept of implementation of Media Education in Ukraine in new edition. (2016). Retrieved November 08, 2022 from https://ms.detector.media/mediaosvita/post/16501/2016-04-27-kontseptsiya-vprovadzhennya-mediaosvity-v-ukraini-nova-redaktsiya/uk_UK
dc.relation.referencesen4. European Parliament resolution of 16 December 2008 on media literacy in a digital world. Retrieved November 07, 2022 from http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+TA+P6-TA-2008-0598+0+DOC+XML+V0//EN]uk_UK
dc.relation.referencesen5. Grishkova, R. (2012). Media Education as factor of modernization of native High School Scientific works. Part Pedagogy, 188(176), 63–68. Retrieved November 07, 2022 from https://lib.chmnu.edu.ua/pdf/naukpraci/pedagogika/2012/188-176-14.pdfuk_UK
dc.relation.referencesen6. Kellner, D., & Share, J. (2007). Critical Media Literacy, Democracy and the Reconstruction of Education. In D. Macedo & S.R. Steinberg (Eds.), Media literacy: A reader (pp. 3-23). New York: Peter Lang Publishing. https://www.researchgate.net/publication/237225853_Critical_Media_Literacy_Democracy_and_the_Reconstruction_of_Educationuk_UK
dc.relation.referencesen7. Konevshinska, O. (2016). Development of media education and media culture under the conditions of modern information society. Information Technologies and Learning Tools, 56(4), 32–41. http://dx.doi.org/10.33407/itlt.v54i4.1481uk_UK
dc.relation.referencesen8. Konoshenko, S., Stepanenko, V., Bakhov, I., Diachok, N., & Spivak, Y. (2021). The role of the media in the professional education of future social workers. Propósitos Y Representaciones, 9(SPE1), e1387. https://doi.org/10.20511/pyr2021.v9nSPE1.1387uk_UK
dc.relation.referencesen9. Mugisha, Ch. (2018). Social Work in a Digital Age: The Need to Integrate Social Media in Social Work Education in the UK. Journal of Social Work Education and Practice, 3(4), 1–10, Retrieved November 07, 2022 from https://www.jswep.in/uploads/3/1/7/2/31729069/030401_social_work_in_a_digital_age.pdfuk_UK
dc.relation.referencesen10. Paris Agenda or 12 Recommendations for Media Education in 2007 (2007). Retrieved November 07, 2022 from https://www.diplomatie.gouv.fr/IMG/pdf/Parisagendafin_en.pdf.uk_UK
dc.relation.referencesen11. Pérez Tornero, J. M. (2006). Current trends on Media Literacy in Europe. Approaches – existing and possible – to media literacy, 142 p. Retrieved November 07, 2022 from https://www.researchgate.net/publication/271505667_Current_trends_on_Media_Literacy_in_Europe_Approaches_-_existing_and_possible_-_to_media_literacyuk_UK
dc.relation.referencesen12. Petersons, А. (2022). The Role of Manipulative Technologies in Commercial Advertising. Sociological Studios, 1(20), 50–57. https://doi.org/10.29038/2306–3971–2022–01–49–56uk_UK
dc.relation.referencesen13. Razvodova, T. (2020). Media Literacy as a main competence of modern pedagogue. Collection of articles of the 8-th International scientific conference “Critical thinking in the age of toxic content”. Kyiv. Centre of Freedom Press. Academy of Ukrainian Press. 494 p. Retrieved November 09, 2022 from https://medialiteracy.org.ua/mediagra¬motnist-yak-osnovna-kompetentsiya-suchasnogo-pedagoga/uk_UK
dc.relation.referencesen14. Salnikova, S., & Kyrychenko, R. (2021). Sentiment Analysis Based on the BERT Model: Attitudes Towards Politicians Using Media Data. International Conference on Social Science, Psychology and Legal Regulation (SPL 2021): Advances in Social Science, Education and Humanities Research, Atlantis Press, 617, 39–44. https://dx.doi.org/10.2991/assehr.k.211218.007uk_UK
dc.relation.referencesen15. Shevchenko, T., Kovtun, V., & Ermolenko, V. (2021). Development of Media Literacy in Ukraine . Kyiv: OSCE and Internews – Ukraine, 34 p.uk_UK
dc.relation.referencesen16. Vanwynsberghe, H., Boudry, E., & Verdegem, P. (2012). The development of a conceptual framework of social media literacy. In Etmaal van de communicatiewetenschappen, Proceedings. Ghent, Belgium: Ghent University, Department of Communication studies. Retrieved November 07, 2022 from https://biblio.ugent.be/publication/3047212uk_UK
dc.relation.referencesen17. Westwood, J. (2015). Social media in social work education: devising a social media strategy. Conference: European Association of Schools of Social Work conference: Social Work Education in Europe: towards 2025. At: Bicocca University: Milan, Italy. Retrieved November 09, 2022 from https://www.researchgate.net/publication/289539455_Social_media_in_social_work_education_devising_a_social_media_strategyuk_UK
dc.relation.referencesen18. Zhu, H., & Andersen, S. T. (2021). Digital competence in social work practice and education: experiences from Norway. Nordic Social Work Research, 1–17. https://doi.org/10.1080/2156857X.2021.1899967uk_UK
dc.relation.references1. Chanda, N. (2017). Media Education and Media Literacy: Conceptualising the significance of critical and twenty-first-century literacies in media education. Journal of Content, Community & Communication Amity School of Communication, 5, 22–25. Retrieved October 10, 2022 from https://www.amity.edu/gwalior/jccc/pdf/jcc-journal-june-2017-06092017-29-32.pdfuk_UK
dc.relation.references2. Cho, H., Cannon, J., Lopez, R. & Li, W. (2022). Social media literacy: A conceptual framework. New media & society, 1–20. https://doi.org/10.1177/14614448211068530uk_UK
dc.relation.references3. Concept of implementation of Media Education in Ukraine in new edition. (2016). Retrieved November 08, 2022 from https://ms.detector.media/mediaosvita/post/16501/2016-04-27-kontseptsiya-vprovadzhennya-mediaosvity-v-ukraini-nova-redaktsiya/uk_UK
dc.relation.references4. European Parliament resolution of 16 December 2008 on media literacy in a digital world. Retrieved November 07, 2022 from http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+TA+P6-TA-2008-0598+0+DOC+XML+V0//EN]uk_UK
dc.relation.references5. Grishkova, R. (2012). Media Education as factor of modernization of native High School Scientific works. Part Pedagogy, 188(176), 63–68. Retrieved November 07, 2022 from https://lib.chmnu.edu.ua/pdf/naukpraci/pedagogika/2012/188-176-14.pdfuk_UK
dc.relation.references6. Kellner, D., & Share, J. (2007). Critical Media Literacy, Democracy and the Reconstruction of Education. In D. Macedo & S.R. Steinberg (Eds.), Media literacy: A reader (pp. 3-23). New York: Peter Lang Publishing. https://www.researchgate.net/publication/237225853_Critical_Media_Literacy_Democracy_and_the_Reconstruction_of_Educationuk_UK
dc.relation.references7. Konevshinska, O. (2016). Development of media education and media culture under the conditions of modern information society. Information Technologies and Learning Tools, 56(4), 32–41. http://dx.doi.org/10.33407/itlt.v54i4.1481uk_UK
dc.relation.references8. Konoshenko, S., Stepanenko, V., Bakhov, I., Diachok, N., & Spivak, Y. (2021). The role of the media in the professional education of future social workers. Propósitos Y Representaciones, 9(SPE1), e1387. https://doi.org/10.20511/pyr2021.v9nSPE1.1387uk_UK
dc.relation.references9. Mugisha, Ch. (2018). Social Work in a Digital Age: The Need to Integrate Social Media in Social Work Education in the UK. Journal of Social Work Education and Practice, 3(4), 1–10, Retrieved November 07, 2022 from https://www.jswep.in/uploads/3/1/7/2/31729069/030401_social_work_in_a_digital_age.pdfuk_UK
dc.relation.references10. Paris Agenda or 12 Recommendations for Media Education in 2007 (2007). Retrieved November 07, 2022 from https://www.diplomatie.gouv.fr/IMG/pdf/Parisagendafin_en.pdf.uk_UK
dc.relation.references11. Pérez Tornero, J. M. (2006). Current trends on Media Literacy in Europe. Approaches – existing and possible – to media literacy, 142 p. Retrieved November 07, 2022 from https://www.researchgate.net/publication/271505667_Current_trends_on_Media_Literacy_in_Europe_Approaches_-_existing_and_possible_-_to_media_literacyuk_UK
dc.relation.references12. Petersons, А. (2022). The Role of Manipulative Technologies in Commercial Advertising. Sociological Studios, 1(20), 50–57. https://doi.org/10.29038/2306–3971–2022–01–49–56uk_UK
dc.relation.references13. Razvodova, T. (2020). Media Literacy as a main competence of modern pedagogue. Collection of articles of the 8-th International scientific conference “Critical thinking in the age of toxic content”. Kyiv. Centre of Freedom Press. Academy of Ukrainian Press. 494 p. Retrieved November 09, 2022 from https://medialiteracy.org.ua/mediagra¬motnist-yak-osnovna-kompetentsiya-suchasnogo-pedagoga/uk_UK
dc.relation.references14. Salnikova, S., & Kyrychenko, R. (2021). Sentiment Analysis Based on the BERT Model: Attitudes Towards Politicians Using Media Data. International Conference on Social Science, Psychology and Legal Regulation (SPL 2021): Advances in Social Science, Education and Humanities Research, Atlantis Press, 617, 39–44. https://dx.doi.org/10.2991/assehr.k.211218.007uk_UK
dc.relation.references15. Shevchenko, T., Kovtun, V., & Ermolenko, V. (2021). Development of Media Literacy in Ukraine . Kyiv: OSCE and Internews – Ukraine, 34 p.uk_UK
dc.relation.references16. Vanwynsberghe, H., Boudry, E., & Verdegem, P. (2012). The development of a conceptual framework of social media literacy. In Etmaal van de communicatiewetenschappen, Proceedings. Ghent, Belgium: Ghent University, Department of Communication studies. Retrieved November 07, 2022 from https://biblio.ugent.be/publication/3047212uk_UK
dc.relation.references17. Westwood, J. (2015). Social media in social work education: devising a social media strategy. Conference: European Association of Schools of Social Work conference: Social Work Education in Europe: towards 2025. At: Bicocca University: Milan, Italy. Retrieved November 09, 2022 from https://www.researchgate.net/publication/289539455_Social_media_in_social_work_education_devising_a_social_media_strategyuk_UK
dc.relation.references18. Zhu, H., & Andersen, S. T. (2021). Digital competence in social work practice and education: experiences from Norway. Nordic Social Work Research, 1–17. https://doi.org/10.1080/2156857X.2021.1899967uk_UK
dc.subject.udc364:[070+316.77]uk_UK
Розташовується у зібраннях:Соціологічні студії, 2022, № 2 (21)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
9.pdf780,12 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.