Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27780
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorYemelianova, Yuliia-
dc.contributor.authorЄмельянова, Юлія-
dc.date.accessioned2025-05-21T19:16:07Z-
dc.date.available2025-05-21T19:16:07Z-
dc.date.issued2022-06-28-
dc.date.submitted2022-05-09-
dc.identifier.citationЄмельянова, Ю. (2022). Проблематика суб’єкта в сучасному українському соціальному процесі. Соціологічні студії, 1(20), 58–64. https://doi.org/10.29038/2306-3971-2022-01-57-64uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27780-
dc.descriptionРозглядається проблематика суб’єктності як психо-культурного комплексу особистості та її значення у процесі масштабних соціальних перетворень в сучасній Україні. Акцентується зв’язок суб’єктності та ідентифікації індивіда з науково обґрунтованим образом людини як такої, що її формують у свідомості філософія і соціально-гуманітарні науки. Спираючись на факти сучасного стану країни, автори роблять припущення, що в українському суспільстві не сформований образ людини-суб’єкта та бракує знання щодо потенціалу людини загалом. Мета статті: вказати на проблему репрезентації людини у навчальних текстах вищої школи як головного компоненту соціалізації у сучасному суспільстві. Автори обґрунтовують необхідність суб’єктно-орієнтованих знань у підручниках з філософії та соціо-гуманітарної сфери, збільшення такої концептуальної і понятійної складової, що пояснює значення суб’єктності та шляхи її реалізації у сучасному полісуб’єктному суспільстві. Знання значної частини громадян країни образу та інтегрованого потенціалу людини стає підґрунтям формування індивідної активності й суб’єктності та передумовою набуття суб’єктності країною.uk_UK
dc.description.abstractThe article analyzes the problem of subjectivity as a person’s potential ability to acquire the status of an active subject of social process. The formation of the individual-subject in modern Ukrainian society occurs in the context of the desire of the country as a collective subject to become a political subject. The practice of implementing two parallel processes in Ukraine looks contradictory; its specificity gives reasons for publications in media, while there is no scientific discussion on the problem of subjectivity in Ukraine. The author understands subjectivity as a process of forming an elaborate psycho-cultural complex of personality. They identify a basic element in it of the individual identification with a certain ideal of a person as such. It is formed by theoretical knowledge in the field of philosophy and social-humanitarian sciences as well as the cultural traditions of the people. The formation of individual personal subjectivity by a significant part of citizens becomes a condition for the successful subjectivity of the country. Based on the facts of the modern social process in Ukraine, the author suggest that in Ukrainian society the generally accepted scientific image of a special subject has not formed yet. The purpose of the article is to indicate a problem in the representation of a person in educational texts in higher education. The author show that today's explanation of a person in a world that becomes more complicated and represents a field of competition of social entities in educational texts does not satisfy the needs of Ukrainian students as generations of creators of a new political subject - Ukraine. The author claim that based on the challenges Ukrainian society is facing, the young generation should receive subjective-oriented knowledge which would allow to operate with such renewed concepts and concepts that explain the meaning of the subjectivity and ways of its implementation in a modern poly-subjective society.uk_UK
dc.format.extent58-64-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВолинський національний університет імені Лесі Українки (43025, м. Луцьк, просп. Волі, 13) Київський національний університет імені Тараса Шевченка (03680, м. Київ, просп. Акад. Глушкова, 4д)uk_UK
dc.subjectсуб’єктuk_UK
dc.subjectколективний суб’єктuk_UK
dc.subjectіндивідний суб’єктuk_UK
dc.subjectрозвиток особистості,uk_UK
dc.subjectконцепції людиниuk_UK
dc.subjectпрактична філософіяuk_UK
dc.subjectsubjectuk_UK
dc.subjectcollective subjectuk_UK
dc.subjectindividual subjectuk_UK
dc.subjectpersonality developmentuk_UK
dc.subjecthuman conceptsuk_UK
dc.subjectpractical philosophyuk_UK
dc.titleПроблематика суб’єкта в сучасному українському соціальному процесіuk_UK
dc.title.alternativeProblematic of the Subject in Modern Ukrainian Social Processuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.rights.holder© Ємельянова, Ю., 2022.uk_UK
dc.identifier.doi10.29038/2306-3971-2022-01-57-64-
dc.citation.conferenceSociological Studios-
dc.citation.journalTitleСоціологічні студії-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет ім. Лесі Українки, доктор філософських наук, професор, кафедра політології та публічного управління, emelianovasev@gmail.comuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.coverage.placenameЛуцьк: Вежа-Друкuk_UK
dc.identifier.citationenЄмельянова, Ю. (2022). Проблематика суб’єкта в сучасному українському соціальному процесі. Соціологічні студії, 1(20), 58–64. https://doi.org/10.29038/2306-3971-2022-01-57-64uk_UK
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5651-9889-
dc.relation.referencesenBazaluk, O. (2000). Reasonable substance. Kyiv: Naukova Dumka.uk_UK
dc.relation.referencesenBeniger, D., James, R. (1986). The Control Revolution: Technological and Economic Origins of the Information Society. Cambridge, Mass.: Harvard University Press, 47.uk_UK
dc.relation.referencesenDatsyuk, S. (2016). Construction of the subject Ukraine. Information and analytical portal "Wave". Retrieved May 10, 2022 from https://cutt.ly/IKIYTy7.uk_UK
dc.relation.referencesenGloba, N. (2018). Memory and pain. Politcom.org.ua. Retrieved November 21, 2018 from https://cutt.ly/iKIYbdW.uk_UK
dc.relation.referencesenKostyuchkov, S. (2014). Biological and social understanding of human nature: biopolitical aspect. Grani, 9 (113), 72-75.uk_UK
dc.relation.referencesenKozlenko, I. (2022). Ukraine as a subject: the search for a new language. Krutuka, 1–2, 26–28.uk_UK
dc.relation.referencesenKurbatov, S., Rogozha, M. (2020). The mission of the university in Western European culture (ethical and sociological aspects). Part II. Philosophy of education, 26 (1). 113-130.uk_UK
dc.relation.referencesenNikitin, V. (2016). Step into something else. How Ukraine will learn to manage its future. Focus. Retrieved May 10, 2022 from https://focus.ua/ukraine/361677.uk_UK
dc.relation.referencesenOkonskaya, N., Korkishko, A. (1995). The integral concept of man as the basis of a new approach in philosophy history. Man as an object of integrative anthropology. Sevastopol: SevSTU, 26–27.uk_UK
dc.relation.referencesenPetrenko, O. (2022). The present depends on the military and diplomats, but the future depends on philosophers and teachers. Ukrainian Pravda. Retrieved May 14, 2022 from https://www.pravda.com.ua/columns/2022/05/6/7344435/.uk_UK
dc.relation.referencesenSubject and object as a philosophical problem (1979). Ed. By M.A. Parniuk. Kyiv: Naukova Dumka.uk_UK
dc.relation.referencesenSudyn, D. (2014). National myths in modern Ukraine. Ukraine is modern. International intellectual magazine. Retrieved December 12, 2021 from https://uamoderna.com/md/sudyn-national-myths.uk_UK
dc.relation.referencesenWhite, L. (1997). Energy and evolution of culture. Anthology of cultural research. SPb: University book, 1.uk_UK
dc.relation.referencesenYakovenko, N. (2012). Mirrors of identity. Research on the history of ideas in Ukraine XVI - early XVIII centuries. Kyiv: LAURUS.uk_UK
dc.relation.referencesenYemelianova, Yu. (2021). Problems of Socio-Philosophical Component of Higher Education: Ukrainian Aspect. Sociological Studios, 2(19), 14–20. https://doi.org/10.29038/2306-3971-2021-02-14-20.uk_UK
dc.relation.referencesenYolon, P. (2002). Subject. Philosophical encyclopedic dictionary / V.I. Shinkaruk and others. Kyiv: Abris. Retrieved May 11, 2022 from https://shron1.chtyvo.org.ua/Shynkaruk_Volodymyr/Filosofskyi_entsyklopedychnyi_slovnyk.pdfuk_UK
dc.relation.referencesenZulenkov, О. (2019). Comparative philosophical analysis of systemic and integrated approaches to the study of complex systems. Multiverse. Philosophical Almanac, 1-2(167-168), 125-140. 10.35423 / 2078-8142.2019.1-2.07.uk_UK
dc.relation.referencesBazaluk, O. (2000). Reasonable substance. Kyiv: Naukova Dumka.uk_UK
dc.relation.referencesBeniger, D., James, R. (1986). The Control Revolution: Technological and Economic Origins of the Information Society. Cambridge, Mass.: Harvard University Press, 47.uk_UK
dc.relation.referencesDatsyuk, S. (2016). Construction of the subject Ukraine. Information and analytical portal "Wave". Retrieved May 10, 2022 from https://cutt.ly/IKIYTy7.uk_UK
dc.relation.referencesGloba, N. (2018). Memory and pain. Politcom.org.ua. Retrieved November 21, 2018 from https://cutt.ly/iKIYbdW.uk_UK
dc.relation.referencesKostyuchkov, S. (2014). Biological and social understanding of human nature: biopolitical aspect. Grani, 9 (113), 72-75.uk_UK
dc.relation.referencesKozlenko, I. (2022). Ukraine as a subject: the search for a new language. Krutuka, 1–2, 26–28.uk_UK
dc.relation.referencesKurbatov, S., Rogozha, M. (2020). The mission of the university in Western European culture (ethical and sociological aspects). Part II. Philosophy of education, 26 (1). 113-130.uk_UK
dc.relation.referencesNikitin, V. (2016). Step into something else. How Ukraine will learn to manage its future. Focus. Retrieved May 10, 2022 from https://focus.ua/ukraine/361677.uk_UK
dc.relation.referencesOkonskaya, N., Korkishko, A. (1995). The integral concept of man as the basis of a new approach in philosophy history. Man as an object of integrative anthropology. Sevastopol: SevSTU, 26–27.uk_UK
dc.relation.referencesPetrenko, O. (2022). The present depends on the military and diplomats, but the future depends on philosophers and teachers. Ukrainian Pravda. Retrieved May 14, 2022 from https://www.pravda.com.ua/columns/2022/05/6/7344435/.uk_UK
dc.relation.referencesSubject and object as a philosophical problem (1979). Ed. By M.A. Parniuk. Kyiv: Naukova Dumka.uk_UK
dc.relation.referencesSudyn, D. (2014). National myths in modern Ukraine. Ukraine is modern. International intellectual magazine. Retrieved December 12, 2021 from https://uamoderna.com/md/sudyn-national-myths.uk_UK
dc.relation.referencesWhite, L. (1997). Energy and evolution of culture. Anthology of cultural research. SPb: University book, 1.uk_UK
dc.relation.referencesYakovenko, N. (2012). Mirrors of identity. Research on the history of ideas in Ukraine XVI - early XVIII centuries. Kyiv: LAURUS.uk_UK
dc.relation.referencesYemelianova, Yu. (2021). Problems of Socio-Philosophical Component of Higher Education: Ukrainian Aspect. Sociological Studios, 2(19), 14–20. https://doi.org/10.29038/2306-3971-2021-02-14-20.uk_UK
dc.relation.referencesYolon, P. (2002). Subject. Philosophical encyclopedic dictionary / V.I. Shinkaruk and others. Kyiv: Abris. Retrieved May 11, 2022 from https://shron1.chtyvo.org.ua/Shynkaruk_Volodymyr/Filosofskyi_entsyklopedychnyi_slovnyk.pdfuk_UK
dc.relation.referencesZulenkov, О. (2019). Comparative philosophical analysis of systemic and integrated approaches to the study of complex systems. Multiverse. Philosophical Almanac, 1-2(167-168), 125-140. 10.35423 / 2078-8142.2019.1-2.07.uk_UK
dc.subject.udc316.4.066+171+159.923.2+172.1uk_UK
Розташовується у зібраннях:Соціологічні студії, 2022, № 1 (20)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
9.pdf911,78 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.