Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27623| Title: | Особливості мовленнєвого розвитку у дітей з інтелектуальними порушеннями |
| Authors: | Капітула, Мар'яна Станіславівна |
| Affiliation: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Bibliographic description (Ukraine): | Капітула, М. (2025). Особливості мовленнєвого розвитку у дітей з інтелектуальними порушеннями. Педагогічна інноватика: сучасність та перспективи, 7, С.29-33 DOI: https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2024-7-5 |
| Journal/Collection: | Педагогічна інноватика: сучасність та перспективи |
| Issue: | 7 |
| Issue Date: | 26-Mar-2025 |
| Submitted date: | 20-Jan-2025 |
| Date of entry: | 31-Mar-2025 |
| Publisher: | Видавничий дім "Гельветика". |
| Country (code): | UA |
| DOI: | https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2024-7-5 |
| UDC: | 376.091.3-056.264/.313 |
| Keywords: | Спеціальна освіта порушення інтелекту мовленнєвий розвиток корекційно-розвивальна робота зв’язне мовлення індивідуальний підхід |
| Page range: | 29-33 |
| Abstract: | У статті розглянуто особливості мовленнєвого розвитку дітей з інтелектуальними порушеннями (ІП). Проаналізовано ключові проблеми, пов’язані з мовленнєвим розвитком, серед яких: обмежений словниковий запас,труднощі у формуванні зв’язного мовлення, помилки в граматичних формах, низький рівень фонематичного сприйняття, а також складнощі в розумінні абстрактних понять і виконанні багатоступеневих інструкцій. У статті розглянуто особливості мовленнєвих функцій у дітей з ІП, виявлено типові труднощі, які заважають їхньому ефективному навчанню, соціальній взаємодії та повсякденному життю. Підкреслено вплив біологічних, соціально-педагогічних та економічних факторів на розвиток мовлення у дітей з ІП. Проаналізовано основні аспекти мовленнєвого недорозвитку, такі як обмежений словниковий запас, низький рівень граматичних умінь, труднощі у формуванні зв’язного мовлення та проблеми фонематичного сприйняття. Акцентується увага на значенні індивідуального підходу, стимулюючого середовища та комплексних корекційно-розвивальних методик, що дозволяють поліпшити комунікативні, когнітивні та соціальні навички дітей з ІП. У статті проаналізовано дослідження провідних вітчизняних та зарубіжних науковців, які вивчали розвиток мовлення у дітей з ІП, зокрема, роботи Л. Виготського, О. Боряка, Є. Соботович та інших. Особлива увага приділяється важливості соціокультурного впливу та інтерактивних методів, які стимулюють мовленнєву активність. У статті запропоновано практичні рекомендації для корекційних педагогів, спрямовані на розвиток мовлення у дітей з ІП. Зокрема, акцентовано на ефективності використання візуальних матеріалів, структурованих інструкцій,інтерактивних ігор та інших практичних методів. |
| URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27623 |
| References (Ukraine): | Бєлова О. Особливості розвитку мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями. Медична освіта. 2021. № 1. С. 5–10. URL: https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/11876/11299. Боряк О. В. До питання логопедичної роботи з дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку. О. В. Боряк. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. 2014. Вип. 27. С. 31–37. Виготський Л. Мислення та мова. Харків: Майстри психології, 2021. 432 с. Кротенко В., Оробей М. Загальна характеристика дітей із затримкою психічного розвитку. Науковий часопис. Спеціальна психологія. 2014. С. 338–341. URL: https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/7747/Krotenko.pdf; jsessionid=EB76AD52B9D2DA671E1F21AA6C159736?sequence=1. Соботович Е., Андрусишин Л., Бартенева Л., Данилавичюте Є., Тищенко В., Трофименко Л., 1998 Методика виявлення мовних порушень у дітей та діагностика їх готовності до шкільного навчання. К.: ПП «Актуальна освіта». 345 с. |
| Content type: | Article |
| Appears in Collections: | Наукові роботи (FP) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 20250326.pdf | 364,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.