Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/25960| Title: | Проблема використання штучного інтелекту в умовах забезпечення академічної доброчесності у процесі професійної підготовки фахівців дошкільної освіти |
| Authors: | Ємчик, Олександра Григорівна |
| Affiliation: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Bibliographic description (Ukraine): | Ємчик О. Г. Проблема використання штучного інтелекту в умовах забезпечення академічної доброчесності у процесі професійної підготовки фахівців дошкільної освіти. Acta Paedagogiсa Volynienses. 2024. Вип. 4, С. 31–36. |
| Journal/Collection: | Acta Paedagogica Volynienses |
| Issue: | 4 |
| Issue Date: | 2024 |
| Date of entry: | 5-Dec-2024 |
| Publisher: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Country (code): | UA |
| Place of the edition/event: | Луцьк |
| UDC: | 378.014:172-028.42]:004.8 |
| Keywords: | штучний інтелект академічна доброчесність професійна підготовка фахівців дошкільної освіти |
| Page range: | 31-36 |
| Abstract: | Статтю присвячено обґрунтуванню напрямів подолання проблеми використання штучного інтелекту в умо- вах забезпечення академічної доброчесності у процесі професійної підготовки фахівців дошкільної освіти Дослі- дження спрямоване на популяризацію середовища, що підтримує ідеали академічної доброчесності та мотивує студентів до відповідального використання ШІ. Узагальнюючи підходи науковців визначено, що найпоширенішим шляхом порушення академічної доброчес- ності в останні кілька років є використання для написання академічних текстів штучного інтелекту, головним чином втіленим у ChatGpt. Небезпека його використання щодо плагіату, фабрикації, фальсифікації та обману є відсутність будь-якого зв’язку із автором тексту. Використання штучного інтелекту для підбору способів або напрямів роботи фахівця у конкретній педагогічній ситуації може бути дуже помічним, адже оптимізує роботу вихователя, зберігаючи йому час та мисленнєві ресурси. Однак кожен результат такої співпраці повинен бути ретельно зважений, проаналізований та перевірений у контексті ефективності та безпечності. Шляхом аналізу наукових джерел та підходів учених до поняття академічної доброчесності виокремлено способи використання штучного інтелекту для написання академічних текстів, котрі б відповідали принципам академічної доброчесності за умов відповідального та етичного підходу: генерація ідей та побудова структури наукової роботи, редагування та коректура тексту, аналіз наукових джерел, створення цитат і посилань, пере- фразування та уточнення думок, перевірка на плагіат, допомога з обробкою даних. Узагальнено такі організаційно-педагогічні умови до формування та реалізації освітнього процесу на засадах академічної доброчесності: забезпечення мотивації всіх учасників освітнього процесу до використання штучного інтелекту одночасно із забезпеченням академічної доброчесності, забезпечення постійного професійного зростан- ня усіх учасників освітнього процесу, створення відповідного інформаційного педагогічного академічного середови- ща, чіткість критеріїв визначення унікальності, оригінальності або навпаки запозиченості тексту чи ідей, спря- мованість професійної підготовки на практичний напрям, на творчість та самостійність у виконанні завдань |
| URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/25960 |
| Content type: | Article |
| Appears in Collections: | Наукові роботи (FP) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| journals.vnu.volyn.ua_index.php_pedagogy_4_ 2024 Ємчик.pdf | 470,28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.