Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/25959
Назва: | Вплив освітніх програм на підтримку та розвиток національної та культурної ідентичності |
Автори: | Петрович, Валентина Василівна Байбакова, Ольга Олександрівна Лапшин, Сергій Андрійович |
Бібліографічний опис: | Петрович В. В., Байбакова О. О., Лапшин С. А. Вплив освітніх програм на підтримку та розвиток національної та культурної ідентичності. Вісник освіти та науки. (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»). 2024. № 4(22). С. 1287–1300. DOI : https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-4(22)-1287-1299 |
Журнал/збірник: | Вісник освіти та науки. (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія») |
Випуск/№ : | 4(22) |
Дата публікації: | 2024 |
Дата внесення: | 5-гру-2024 |
DOI: | https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-4(22)-1287-1299 |
УДК: | 37.014.3:316.6 |
Теми: | освітня програма національна ідентичність культурна ідентичність самосвідомість державна освітня політика |
Діапазон сторінок: | 1287–1300 |
Короткий огляд (реферат): | Дослідження присвячене аналітиці специфіки процесу підтримки та розвитку національно-культурної ідентичності у здобувачів освіти шляхом впливу освітніх програм. Актуальність формування національної та культурної ідентичності спричинена першочерговою необхідністю усвідомлення молоддю етнічних та історичних цінностей українського народу, збереження традицій та автентичності. У статті визначено, що на розвиток досліджуваного феномену активно впливають цільові освітні програми. Висвітлено специфіку динаміки поступу національної та культурної ідентичності у здобувачів освіти з огляду на пріоритетність імплементації України до загальноєвропейського освітнього простору. Доведено, що результатом втрати сенсу феномену національної культури є тривала криза та масштабна руйнація релігійної та культурної ідентичності, що, як наслідок, зумовлює формування дефініції нової ідентичності, базисом якої виступають інші засади самоідентифікації. Виокремлено базові тезиси формації освітніх програм, які повинні слугувати основою поступу та підтримки національно-культурної ідентичності учасників освітнього процесу. У процесі дослідження ідентифіковано пріоритетні дієві засоби практичної реалізації процесу впливу освітніх програм на розвиток етноідентичності. Проаналізовано аспекти проблематики взаємозалежності інноваційної стратегії поступу національного освітнього середовища та концепту оновлення змісту шкільної освіти в напрямку інтенсифікації розвитку національно-культурної ідентичності. Доведено, що сучасні освітні програми мають синергізувати засоби інноваційних освітніх розробок, науково-теоретичні та методичні напрацювання українських педагогів, результати практичного впровадження національно-культурних засад у навчальний процес. Встановлено, що феномен національно-культурної ідентичності володіє стабільним резонансом у суспільстві, визначаючи якісний рівень збереження національної спадщини України. Функціонал освітніх програм, при цьому, слугує інструментом активного впливу на векторність та силу поступу окресленого феномену. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/25959 |
Тип вмісту: | Article |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FH) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
2786-6165-2024-4(22)-1287-1299.pdf | 383,76 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.