Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/2586
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПасічник, В.-
dc.contributor.authorPasichnyk, V.-
dc.date.accessioned2013-12-13T15:30:12Z-
dc.date.available2013-12-13T15:30:12Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationПасічник В. Становлення системи підготовки вчителів фізичного виховання в Польщі (ХIХ – початок ХХ ст.) / В. Пасічник // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки ; [редкол.: А. В. Цьось та ін.]. - Луцьк : ВНУ ім. Лесі Українки, 2012. - № 1(17). – C. 10–14.uk_UK
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/2586-
dc.description.abstractУ статті подано результати аналізу передумов зародження й розвитку системи підготовки вчителів фізичного виховання для загальноосвітніх шкіл у Краківському та Познанському університетах від кінця ХІХ – до початоку ХХ ст. Завдання дослідження полягає у виявленні провідних тенденцій у розвитку системи підготовки вчителів фізичного виховання в Краківському та Познанському університетах Польщі в другій половині ХІХ та 30-х рр. ХХ ст. Протягом першої половини ХІХ ст. в Кракові й Познані відбувався процес зростання популярності фізичного виховання в середовищі гімназійної та студентської молоді. У 1817 рр. при Краківському університеті відкрито курси кінної їзди, плавання, фехтування. Особливо активно в період 70–80-х рр. ХІХ ст. діяло гімнастичне товариство “Cокіл”. Із другої половини ХІХ ст. до 1924 р. вірішальну роль у процесі підготовки вчителів фізичного виховання в Польщі відігравала курсова форма навчання. Після отримання незалежності Польщі в 1918 р. розпочався процес пошуку нових концептуальних підходів у створенні національної системи підготовки вчителів фізичного виховання. Головною в той історичний період були концепція підготовки вчителів у спеціальному вищому навчальному закладі фізичної культури з одночасним створенням факультетів фізичного виховання при університетах та концепція здійснення підготовки цих спеціалістів у педагогічних інститутах. Значний вплив на розвиток фізичного виховання в Польщі мав політичний переворот у травні 1926 р. Розпочався процес мілітарізації освіти. Зміст навчальних програм із фізичного виховання в школах тісно поєднувався з початковою військовою підготовкою. Організація навчального процесу ставила, передусім, завдання підготовки спеціалістів з урахуванням можливості війни в Європі. В університетах підготовка в цій галузі спиралася на класичні, традиційні гуманістичні ідеї й мала більш незалежний характер в організації навчально-виховного процесу студентів, порівняно з ЦІФВ. The article contains an analysis of the origin preconditions and development of physical education teachers’ training system for the comprehensive schools in Krakiw and Poznan Universities from the end of XIX–beginning of XX century. During the first half of 19th century in Krakov and Poznan the popularity of physical education among students and gymnasium students was noticed. In 1817 at Krakov University the courses of horse riding, swimming, fencing were open. In the period of 70s-80s of 19th century the gymnastic society “Sokol” was especially active. Since the second half of 19 century and till 1924 an important role in the process of preparation of teachers of physical education had course form of studying. After gaining its independence by Poland in 1918 the process of search of new conceptual approaches in creation of national system of preparation of teachers physical education has started. Main in this historical period were conception of preparation og teachers in specialized higher educational establishment of physical education and concept of preparation of these kind of specialists in pedagogical institutes. Huge influnce on development of physical education in Poland had the political revolution in may 1926. The process of militarization of studying has started. Content of study programs on physical education at schools was closely connected with elementary physical preparation. Organization of educational process had a task to prepare specialists taking into account possibility of war in Europe. At universities preparation of this branch was based on classical, traditional humanistic ideas and had more independent character in organization of educational process of students.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherСхідноєвропейський національний університет ім. Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectфізичне вихованняuk_UK
dc.subjectучитель фізичного вихованняuk_UK
dc.subjectсистемаuk_UK
dc.subjectпідготовкаuk_UK
dc.subjectphysical educationuk_UK
dc.subjectteacher of physical educationuk_UK
dc.subjectsystemuk_UK
dc.subjecttraininguk_UK
dc.titleСтановлення системи підготовки вчителів фізичного виховання в Польщі (ХIХ – початок ХХ ст.)uk_UK
dc.title.alternativeThe Formation of Preparing System of Physical Training Teachers in Poland (XIX–XX Century)uk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.udcУДК 796.01-
Розташовується у зібраннях:Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, 2012, № 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
anot2.pdf279,22 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.