Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/25061| Title: | Організація освітньо-корекційного процесу в умовах дошкільного закладу з інклюзивним навчанням |
| Authors: | Луканьова, Людмила Олексіївна |
| Affiliation: | Волинський національний університет імені Лесі Українки, старший викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти |
| Bibliographic description (Ukraine): | Луканьова, Л. (2024). Організація освітньо-корекційного процесу в умовах дошкільного закладу з інклюзивним навчанням. Інноваційна педагогіка, 68, т.2, 88-93, DOI https://doi.org/10.32782/2663-6085/2024/68.2.18 |
| Journal/Collection: | Інноваційна педагогіка |
| Issue: | 68 |
| Volume: | том 2 |
| Issue Date: | Feb-2024 |
| Date of entry: | 8-Nov-2024 |
| Publisher: | Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій |
| Country (code): | UA |
| Place of the edition/event: | Одеса |
| ORCID Id: | https://orcid.org/0009-0002-7392-2850 |
| DOI: | https://doi.org/10.32782/2663-6085/2024/68.2.18 |
| UDC: | 376 (37.026.1:37.042 |
| Keywords: | Спеціальна та інклюзивна освіта. Діти дошкільного віку із порушеннями психофізичного розвитку; дошкільна Дошкільна інклюзивна освіта Служба психолого-педагогічного супроводу |
| Page range: | 88-93 |
| Abstract: | У статті окреслено та обґрунтовано актуальні науково-практичні аспекти організації інклюзивної освіти дітей дошкільного віку із різним рівнем психофізичного розвитку в Україні: створення сприятливих соціальних умов для розвитку дітей дошкільного віку з особливими освітніми потребами, проведення комплексних корекційно-реабілітаційних заходів, спрямованих як на подолання (корекцію, реабілітацію) наявних порушень розвитку, так і на пропедевтику можливих вторинних порушень, нівелювання наслідків пізнавальної, соціальної i емоційної депривації, формування у здорових дітей адекватних уявлень про однолітків із психофізичними порушенями, а також забезпечення усім здобувачам освіти дошкільного віку, без виключення, рівних прав на отримання якісних освітніх послуг; визначення структурнозмiстових особливостей інклюзивної освіти (використання адекватних i специфічних форм її організації, посилення індивідуальнодиференційованого змісту навчання i його спрямованості на формування життєвих компетенцій дитини); створення цілісної моделі реалізації інклюзивної освіти в умовах дошкільного навчального закладу, яка забезпечує умови її ефективності, ґрунтуючись на системно-комплексному i дитиноцентристському підходах; відображає структурно-функціональну i соцiальну спрямованість освітнього процесу. |
| Description: | У статті визначено низку проблем у впровадженні дошкільної інклюзивної освіти: недостатня частка мережі спеціальних закладів дошкільної освіти (груп) за місцем проживання дітей з порушеннями психофізичного розвитку, недостатнє кадрове забезпечення, неготовність закладів дошкільної освіти до інклюзії (психологічна та професійна неготовність педагогів щодо сприйняття та роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, відсутність матеріально-технічного обладнання тощо). Встановлено, що інклюзивна освіта не є альтернативою спеціальній, адже саме у спеціальних дошкільних навчальних закладах існують можливості надання освітньо-корекційних послуг дітям з складними та комплексними порушеннями розвитку, зокрема, поєднання системної кваліфікованої медичної допомоги та психолого-педагогічної корекції. |
| URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/25061 |
| References (Ukraine): | 1. Кузава І. Б. Теоретико-методологічні аспекти інклюзивної освіти дітей дошкільного віку, які потребують корекції психофізичного розвитку. Педагогічний пошук. Луцьк. 2012. № 1 (73). С. 21–23. 2. Кузава І. Б. Спеціальні дошкільні навчальні заклади як навчально-методичний та кадровий ресурс інклюзивної освіти. Актуальні проблеми ортопедагогіки та ортопсихології: матеріали І Всеукр. наук.-практ. конфер. (м. Київ, 1-2 лист. 2012 р.). Київ. 2012. С. 73–76. 3. Психолого-педагогічна діагностика розвитку дітей раннього дошкільного віку: навчально-методичний посібник / за наук. ред. Л. А. Федорович. Кременчук: Християнська Зоря, 2008. 217 с. 4. Кузава І.Б. Концептуальні засади розвитку процесу інклюзії в умовах дошкільної освіти. Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія.2013. Вип.С.130-135. 5. Олефір Н. Особливості інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в закладах дошкільної освіти. Нова педагогічна думка. 2019 № 2(98) С. 143-146 |
| Content type: | Article |
| Appears in Collections: | Наукові роботи (FP) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.