Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24633
Назва: Cognitive, communicative, and cultural sensitivity competencies of future teachers in relation to textual mediation for adult immigrants
Автори: Peña-Acuña, Beatriz
Приналежність: University of Huelva, Spain
Бібліографічний опис: Peña-Acuña, B. (2024). Cognitive, communicative, and cultural sensitivity competencies of future teachers in relation to textual mediation for adult immigrants. East European Journal of Psycholinguistics , 11(1), 125-141. https://doi.org/10.29038/eejpl.2024.11.1.pen
Дата публікації: 28-чер-2024
Дата внесення: 8-вер-2024
Видавництво: Lesya Ukrainka Eastern European National University
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Lesya Ukrainka Eastern European National University
DOI: https://doi.org/10.29038/eejpl.2024.11.1.pen
Теми: adult immigrants
analysis
communication
critical skills
textual mediation
translation
synthesis
Діапазон сторінок: 125-141
Короткий огляд (реферат): Due to the social circumstances leading to increased professional demand, it is necessary to provide more specialized training to initial teacher education students so they can address textual mediation for L2-learning adult immigrants. This research aims to understand how students in education perceive the impact of textual mediation on certain critical skills following a teaching intervention. There are few previous studies on textual mediation in the field of applied linguistics. A qualitative methodology evaluated an intervention involving 103 education students in focus groups. The results reveal that educational mediation with adult immigrants enhances oral and written communication skills, translation ability, note-taking, and creative text analysis. Linguistic adaptation and expanded cultural awareness are crucial in this process. As a practical application, the research underscores the importance of fostering cognitive, communicative, and cultural awareness competencies in initial teacher education students for effective language instruction to adult immigrants.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24633
Власник авторського права: © East European Journal of Psycholinguistics, 2024
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:East European Journal of Psycholinguistics, 2024, Volume 11, Number 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Pena-Acuna,+Beatriz.pdf575,42 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.