Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24515
Назва: Теоретичні аспекти соціально-педагогічного проєктування
Автори: Колосок, Андрій Мирославович
Буднік, Світлана Василівна
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Колосок А. М., Буднік С. В. Теоретичні аспекти соціально-педагогічного проєктування. Ввічливість. Humanitas. 2022. № 5. С. 27-34.
Журнал/збірник: Ввічливість. Humanitas
Випуск/№ : 5
Дата публікації: 2022
Дата внесення: 19-лип-2024
Видавництво: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Волинський національний університет імені Лесі Українки
УДК: 37.013.42:005.53
Теми: проєкт
соціальне проєктування
педагогічне проєктування
соціально-педагогічне проєктування
Діапазон сторінок: 27-34
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано сутність та зміст понять «соціальне проєктування», «педагогічне проєктування», «соціально-педагогічне проєктування», виокремлено найбільш відомі підходи до їх трактування. Досліджено актуальні питання навчально-виховного процесу, спрямованого на впровадження соціально-педагогічного проєктування у закладах вищої освіти. Узагальнено основні вимоги до проєктування освітнього середовища ЗВО та професійної підготовки майбутніх фахівців-педагогів. Вказано, що соціальне проєктування – це конструювання індивідом, групою чи організацією дії, спрямованої на досягнення соціально значущої мети, яка є локалізованою за місцем, часом і ресурсами. Сутність соціального проєктування полягає в конструюванні бажаних станів майбутнього. Зазначено, відмінності між соціальними та освітніми проєктами. На відміну від соціальних проєктів, які спрямовані на перетворення та вдосконалення соціуму, суспільних відносин і процесів, педагогічні проєкти сфокусовані на вирішенні завдань освіти та виховання. Визначено об'єкти соціальних проєктів: соціально- культурне середовище (створення сприятливого соціокультурного простору та оптимізація умов саморозвитку особистості, соціальної групи, території в цілому); спосіб життя (підтримка окремих видів та напрямів діяльності особистості, які сприяють зростанню якісних показників життя); сфери життєдіяльності особистості (освітня, навчальна, виробнича, спортивна, інформаційна тощо). Обґрунтовано, що соціально-педагогічний проєкт – це сконструйоване соціальне нововведення, метою якого є вдосконалення педагогічних процесів (розвитку, освіти, виховання, соціального становлення особистості) у певних соціокультурних умовах. Соціально-педагогічне проєктування – це попереднє цілеспрямоване визначення і конструювання програми діяльності суб’єктів педагогічного процесу в їхній взаємодії, а також подальша реалізація цієї програми, що спрямована на забезпечення особистісно-розвивального підходу до виховання та навчання. Перспективи подальших наукових досліджень вбачаються у виявленні актуальних проблем використання соціально-педагогічного проєктування.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24515
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
kolosok_budnik.pdf288,36 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.