Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24121
Назва: Зв’язок рівня тривожності із копінг-стратегіями учнів автошкіл
Автори: Павловська, Тетяна Сергіївна
Коць, Михайло Онисимович
Бібліографічний опис: Павловська Т. С., Коць М. О. Зв’язок рівня тривожності із копінг-стратегіями учнів автошкіл. Перспективи та інновації науки. (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). Київ, 2024. № 4(38). С. 992−1002. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-4(38)-992-1003
Журнал/збірник: Перспективи та інновації науки. (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»)
Випуск/№ : 4(38)
Дата публікації: 2024
Дата внесення: 29-кві-2024
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Київ
DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-4(38)-992-1003
УДК: 159.944.4:616.891.6]:656.052.8-057.87
Теми: учні автошкіл
копінг-стратегії
тривожність
автошкола
Діапазон сторінок: 992−1002
Короткий огляд (реферат): У статті представлено результати дослідження взаємозвʼязку між рівнем тривожності та застосуванням копінг-стратегій серед учнів автошкіл м. Луцька з урахуванням вікових та гендерних особливостей. Всього було опитано 75 осіб віком від 17 до 51 року (10,7 % − чоловіки, 89,3 % − жінки). Дослідження проведено з метою виявлення та аналізу впливу тривожності на вибір та ефективність стратегій, які використовуються для подолання стресових ситуацій під час кермування автомобілем у процесі набуття водійських навичок. Адже для багатьох учнів автошкіл навчальний процес є складною життєвою ситуацією. Для успішної адаптації особистості до вимог такої ситуації необхідним є розуміння і вибір нею певної моделі мислення та поведінки, спрямованої на подолання життєвих труднощів − копінг. Результати здійсненого дослідження засвідчують, що в автошколах Луцька серед учнів домінують жінки (80−100 % складу навчальних груп). Домінуючою копінг-стресовою поведінковою стратегією кандидатів у водії є орієнтація на вирішення завдання. Звʼязки між віком респондентів і проблемно-орієнтованим копінгом, між віком та емоційно-орієнтованим копінгом прямі й дуже слабкі; між віком респондентів і копінгом уникнення, між віком і шкалою відволікання – обернені й дуже слабкі. Отож, чим вищий вік кандидата у водії, тим більше він орієнтований на стратегію вирішення завдань або на емоції, і навпаки, з віком опитані особи все менше орієнтуються на стратегію уникнення проблем чи відволікання від стресу. У переважної більшості учасників дослідження виявлено низький і середній рівні тривожності, високий − лише у 4-х опитаних жінок. Прямий і найвищий звʼязок існує між тривожністю та емоційно-орієнтованою стратегією. Між рівнем тривожності й іншими досліджуваними стратегіями звʼязок обернений і дуже слабкий. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для розробки програм психологічної підтримки учнів автошкіл, спрямованих на підвищення безпеки на дорозі та зменшення рівня стресу під час навчання водінню.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24121
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FGEO)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2786-4952-2024-4(38)-992-1003.pdf20,87 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.