Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24070
Назва: Consumer packaging as a tool for social and ethical marketing
Автори: Lialiuk, Alla
Kolosok, Andrii
Skoruk, Olena
Hromko, Liliia
Hrytsiuk, Nataliia
Приналежність: Lesya Ukrainka Volyn National University
Бібліографічний опис: Lialiuk A., Kolosok A., Skoruk O., Hromko L., Hrytsiuk N. Consumer packaging as a tool for social and ethical marketing. Innovative Marketing. 2019. № 15. P. 76–88.
Журнал/збірник: Innovative Marketing
Випуск/№ : 15
Дата публікації: 2019
Дата внесення: 15-кві-2024
Видавництво: LLC “Consulting Publishing Company “Business Perspectives”
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: LLC “Consulting Publishing Company “Business Perspectives”
JEL: М30
M31
Теми: environmental marketing
packaging strategy
product strategy
environmental responsibility
packaging recycling
Діапазон сторінок: 76–88
Короткий огляд (реферат): Producing consumer packaging, which would meet the modern requirements in a comprehensive manner, while ensuring the needs of a consumer, a manufacturer and society as a whole, is currently one of the most important issues. In the context of developing a socially responsible society, the transition from classical marketing schemes to the social and ethical marketing is important for producers. The article defines the features of consumer packaging as a marketing tool based on theoretical generalization and survey among the city of Lutsk residents. The author’s vision of the packaging strategy and the product strategy interaction in the context of socially oriented marketing is presented. The possible options of packaging recycling are outlined: use of returnable packaging; utilization of packaging and the use of appropriate materials that are subject to recycling; use of packaging for other purposes.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24070
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
IM_2019_01_Lialiuk.pdf441,19 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.