Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24004
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМатійчук, Вікторія-
dc.contributor.authorMatiychuk, Viktoriya-
dc.date.accessioned2024-04-02T09:10:23Z-
dc.date.available2024-04-02T09:10:23Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationМатійчук В. Особливості статодинамічної стійкості дівчат 17–18 років різного типу тілобудови / Вікторія Матійчук // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал / уклад. А. В. Цьось, А. І. Альошина. – Луцьк, 2020. − Вип. 37. – С. 40–48.uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24004-
dc.description.abstractАктуальність. Тілобудова є однією з характеристик фізичного розвитку, яка дає об’єктивне уявлення щодо просторової організації морфологічних складових частин організму людини, пропорції, конституційних особливостей тіла. Тілобудова має виражені статеві, вікові та індивідуальні особливості й із системних позицій може розглядатися як взаємозалежна та взаємозумовлена сукупність морфофункціональних компо-нентів тіла людини. Трансформація сучасних наукових ідей у стратегію оздоровлення студентської молоді вимагають розробки та впровадження ефективних новаторських технологій. Вивчення компонентів геометрії мас тіла студенток, і на цій основі розробка диференційованих програм корекції тілобудови є сучасним, пер-спективним трендом фізичного виховання студентської молоді. Мета дослідження – визначити особовості статодинамічної стійкості дівчат 17–18 років різного типу тілобудови. Методи дослідження – аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури, метод реєстрації й аналізу статодинамічної стійкості студенток – діагностико-тренувальний комплекс «Sport Kat 650 TS» на базі рухомої платформи, ступінь рухомості якої регулюється. Для аналізу показників статодинамічної стійкості тіла студенток використано метод середніх величин, вибірковий метод. Установлено, що конкретні відмінності, які формують чіткі закономірності щодо особливостей статодинамічної стійкості дівчат 17–18 років різного типу тілобудови, відсутні. Отримані результати є свідченням переважно індивідуального підходу до виконання рухового завдан-ня з утримання рівноваги тіла. Наявний фактичний матеріал дає підставу зазначити, що під час ускладнення умов виконання вправ, зокрема тестових завдань, дівчата 17–18 років ендоморфного типу тілобудови мають гірші результати, на відміну від досліджуваних 17–18 років мезоморфного й ектоморфного типів тілобудов. Для дівчат 17–18 років ендоморфного типу тілобудови характерне досить хаотичне переміщення ЦТ тіла з відповідними досить різкими змінами напрямку руху за рахунок макроколивань, що призводить до відповідної форми траєкторії переміщення ЦТ тіла на рухомій опорі. Вірогідно, що підвищена маса тіла негативно впливає на виконання більш складних тестових вправ. На науково методичному рівні перспектива подальшого дослідження визначається невідповідністю між не обхідністю корекції тілобудови студенток з урахуванням особливостей геометрії мас їхнього тіла й недо статньою методичною розробленістю використання в процесі фізичного виховання засобів оздоровчого фітнесу, які дають можливість ефективно розв’язувати цю п роблему.Topicality. Physique is one of the characteristics of physical development, which gives an objective idea of the spatial organization of the morphological components of a human body, proportions, constitutional features of the body. The physique has pronounced sex, age and individual characteristics and from a systemic point of view can be considered as an interconnected and interdependent set of morphological and functional components of the human body. The transformation of modern scientific ideas into a strategy for health-improving of student youth requires the development and implementation of effective innovative technologies. The study of the components of the geometry of the body masses of female students and, on this basis, the development of differentiated programs for the correction of physique is a modern, promising trend in physical education of student youth. The Objective of the Study is to study the features of the static-dynamic stability of girls 17–18 years old of different body types. Research Methods: analysis and generalization of scientific and methodological literature data, method of registration and analysis of statodynamic stability of female students – diagnostic-training complex «Sport Kat 650 TS» based on a mobile platform, the degree of mobility of which is regulated. To analyze the indicators of the statodynamic stability of the body of students it was used the method of average values, the sample method. It was found out that there are no specific differences that form clear patterns regarding the characteristics of the static-dynamic stability of girls 17–18 years old of different body types. The obtained results are evidence of a predominantly individual approach to solving the motor task of maintaining body balance. The available factual material allows us to note that under complicated conditions for performing exercises, girls 17–18 years old with an endomorphic body type have worse results in contrast to girls 17–18 years old with a mesomorphic and ectomorphic body type. For girls 17–18 years old of the endomorphic body type, a rather chaotic movement of the gravity center of the body with corresponding rather sharp changes in the direction of movement due to macro-oscillations is characteristic, which leads to the corresponding shape of the trajectory of the movement of the gravity center of the body on a movable support. It is likely that increased body weight negatively affects implementation of more difficult test exercises. At the scientific and methodological level, the prospect of further research is determined by the discrepancy between the need to correct the physique of female students, taking into account the peculiarities of the geometry of their body masses and the insufficient methodological development of the use of health-improving fitness means in the process of physical education, which allows to effectively solve this problem.uk_UK
dc.format.extent40-48-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectтілобудоваuk_UK
dc.subjectстатодинамічна стійкість тілаuk_UK
dc.subjectстуденткистуденткиuk_UK
dc.subjectphysiqueuk_UK
dc.subjectfemale studentsuk_UK
dc.subjectstatic-dynamic body stabilityuk_UK
dc.titleОсобливості статодинамічної стійкості дівчат 17–18 років різного типу тілобудовиuk_UK
dc.title.alternativeFeatures of Statodynamic Stability of Girls 17–18 Years Old of Different Body Typesuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.citation.issue37-
dc.citation.journalTitleМолодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки-
dc.contributor.affiliationСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українки (м. Луцьк)uk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
Розташовується у зібраннях:Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 2020, № 37

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2020_37-40-48.pdf1,32 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.