Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/23617
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСавлюк, Світлана-
dc.contributor.authorРоманова, Вікторія-
dc.contributor.authorВласюк, Галина-
dc.contributor.authorБутенко, Тетяна-
dc.contributor.authorПанчук, Ілона-
dc.contributor.authorДавидюк, Ірина-
dc.contributor.authorSavliuk, Svitlana-
dc.contributor.authorRomanova, Viktoriya-
dc.contributor.authorButenko, Tetiana-
dc.contributor.authorVlasiuk, Halyna-
dc.contributor.authorPanchuk, Ilona-
dc.contributor.authorDavydiuk, Iryna-
dc.date.accessioned2024-02-12T11:51:19Z-
dc.date.available2024-02-12T11:51:19Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationСавлюк С., Романова В., Власюк Г. Морфологічний статус дітей молодшого шкільного віку зі слуховою депривацією як передумова розробки корекційно-профілактичних технологій / Світлана Савлюк, Вікторія Романова, Галина Власюк // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал / уклад. А. В. Цьось, А. І. Альошина. – Луцьк, 2019. − Вип. 34. – С. 125–131.uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/23617-
dc.description.abstractАктуальність. Актуальність навчання й виховання дітей зі складними вадами розвитку – це сьогодні одна зі своєчасних і соціально значущих проблем педагогічної науки та практики. Такі діти мають кілька порушень первинного генезу, які в сукупності визначають характер і структуру, що відхиляється від розвитку. Кожне з поєднаних порушень чинить негативний вплив на природний хід психофізичного розвитку дитини. Характеро- логічною особливістю цих дітей є порушення системи взаємодії аналізаторів, сукупність сенсорної, інтелекту- альної, психічної, рухової депривації. Фізичний розвиток дитини – складний процес, в основу якого покладено індивідуальну генетичну програму, яка реалізується в певних, але не завжди оптимальних умовах навколишнього середовища. Мета дослідження – систематизувати результати емпіричних досліджень із питань особливостей морфологічного статусу дітей молодшого шкільного віку з порушенням слуху в процесі адаптивного фізичного виховання як передумови розробки корекційно-профілактичних технологій. Методи дослідження – теоретичний аналіз, синтез й узагальнення даних наукових і методичних джерел та інформації з інтернет-ресурсів, педа- гогічні методи, медико-біологічні, методи математичної статистики. Проведення комплексного діагностування просторової організації тіла дітей 6–10 років із депривацією сенсорних систем розкриває своєрідність їхнього фізичного розвитку, зумовлену віком, основним діагнозом, вторинними відхиленнями й супутніми захворюван- нями. Визначено взаємозв’язок функціональних порушень постави та показників фізичного розвитку дітей молодшого шкільного віку з депривацією сенсорних систем: діти 6–10 років із депривацією слуху й із нормальною поставою за центильною оцінкою фізичного розвитку належать до мікросоматотипу (окрім хлопчиків 6 і 8 років – представників мезосоматотипу); діти 6–10 років із депривацією слуху та зі сколіотичною поставою чи сутулою, круглою й плоскою спиною за показниками довжини та маси тіла – до мікросоматотипу з дефіцитом маси тіла чи зросту, що відображає їхній дисгармонійний фізичний розвиток.Topicality of teaching and upbringing of children with complex developmental disorders today is one of the timely and socially significant problems of pedagogical science and practice. Such children have several disorders of primary genesis, which together determine the nature and structure of deviating development. Each of the combined disorders has a negative various impact on the natural course of the child's psychophysical development. The characterological feature of these children is a violation of the system of interaction of analyzers, a combination of sensory, intellectual, mental, motor deprivation. The physical development of a child is a complex process, which is based on an individual genetic program, which is implemented in certain, but not always optimal environmental conditions. The Objective of the Study is to systematize the results of empirical studies on the features of the morphological status of children of primary school age with hearing impairment in the process of adaptive physical education, as a prerequisite for the development of correctional and preventive technologies. Research Methods – theoretical analysis, synthesis and generalization of scientific and methodological sources and information from Internet resources, pedagogical methods, medical and biological methods, methods of mathematical statistics. Comprehensive diagnostics of the spatial organization of the body of children aged 6–10 years old with deprivation of sensory systems reveals the originality of their physical development due to age, the main diagnosis, secondary deviations and concomitant diseases. The relationship between functional disorders of posture and indicators of physical development of primary school children with deprivation of sensory systems has been determined: children 6–10 years old with hearing deprivation and with normal posture for a centile assessment of physical development belong to the microsomatotype (except for boys 6 and 8 years old – representatives of the mesosomatotype), children 6–10 years old with hearing deprivation and with scoliotic posture or stooped, round and flat back in terms of length and body weight – to the microsomatotype with a deficit in body weight or height, which reflects their disharmonious physical development.uk_UK
dc.format.extent125-131-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectадаптивне фізичне вихованняuk_UK
dc.subjectсенсорна системаuk_UK
dc.subjectдеприваціяuk_UK
dc.subjectдіти молодшого шкільного вікуuk_UK
dc.subjectслухuk_UK
dc.subjectadaptive physical educationuk_UK
dc.subjectchildren of primary school ageuk_UK
dc.subjecthearinguk_UK
dc.subjectsensory systemuk_UK
dc.subjectdeprivationuk_UK
dc.titleМорфологічний статус дітей молодшого шкільного віку зі слуховою депривацією як передумова розробки корекційно-профілактичних технологійuk_UK
dc.title.alternativeMorphological Status of Children of Primary School Age with Auditory Deprivation as a Prerequisite for the Development of Correctional and Preventive Technologiesuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.citation.issue34-
dc.citation.journalTitleМолодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки-
dc.contributor.affiliationРівненський державний гуманітарний університет (м. Рівне)uk_UK
dc.contributor.affiliationПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» (м. Рівне)uk_UK
dc.contributor.affiliationРівненський державний гуманітарний університет (м. Рівне)uk_UK
dc.contributor.affiliationРівненський державний гуманітарний університет (м. Рівне)uk_UK
dc.contributor.affiliationРівненський державний гуманітарний університет (м. Рівне)uk_UK
dc.contributor.affiliationРівненський державний гуманітарний університет (м. Рівне)uk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
Розташовується у зібраннях:Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 2019, № 34

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2019_34-125-132.pdf264,77 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.