Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/23523
Title: Інклюзивний та інноваційний підходи в розробці стартап-проекту підвищення цифрової грамотності людей третього віку
Authors: Павліха, Наталія Володимирівна
Корнелюк, Ольга Антонівна
Тихончук, Владислав Вікторович
Bibliographic description (Ukraine): Павліха Н. В., Корнелюк О. А., Тихончук В. В. Інклюзивний та інноваційний підходи в розробці стартап-проекту підвищення цифрової грамотності людей третього віку. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування. Сер. Економічні науки. 2023. Вип. 3(103). С. 165-178. DOI : http://doi.org/10.31713/ve3202316
Journal/Collection: Вісник Національного університету водного господарства та природокористування. Сер. Економічні науки
Issue: 3(103)
Issue Date: 2023
Date of entry: 25-Jan-2024
Publisher: Національний університет водного господарства та природокористування
Country (code): UA
DOI: http://doi.org/10.31713/ve3202316
UDC: 334.723-022.326:004-053.9
JEL: I0
O3
J0
Keywords: цифрова грамотність
цифрові компетентності
стартап-проект
інклюзивний підхід
інноваційний підхід
методологія
технології
цифрове середовище
інформаційні технології
Page range: 165-178
Abstract: Розглянуто інклюзивний та інноваційний підходи в розробці стартап-проекту ІТ-школи, спрямованої на навчання людей третього віку. Стаття досліджує сучасні тенденції в галузі освіти та розвитку технологій, які можуть бути застосовані для забезпечення доступу та навчання цільової аудиторії. Автори обговорюють важливість створення інклюзивного середовища для навчання, враховуючи потреби та можливості людей похилого віку. У статті також розглядаються методологічні аспекти розробки стартап-проекту ІТ-школи. Автори наголошують на важливості співпраці зі спеціалістами з психології та геронтології для ефективної адаптації навчальних програм до потреб людей похилого віку. Обґрунтовано використання сучасних інноваційних підходів, таких як використання новітніх технологій, методів навчання та психологічних аспектів, що можуть сприяти адаптації людей третього віку до цифрового середовища. Визначено основні виклики та труднощі, з якими стикаються цільові учасники. Запропоновано практичні рекомендації для інших ініціаторів подібних проєктів задля підвищення цифрової грамотності серед людей старшого віку.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/23523
References (Ukraine): 1. Концепція розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018-2020 роки: схвалено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 р. № 67- р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/term/40821.
2. Принципи Організації Об’єднаних Націй стосовно літніх людей. База даних «Законодавство України». ВР України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_314 1.
3. Кіпень В. П. Люди поважного віку в Україні: потреби, цінності та взаємодія з органами влади. Населення України. Імперативи демографічного старіння. Київ : ВД «АДЕФУкраїна», 2019.
4. Крімер Б. О. Соцільна інтеграція осіб похилого віку в Україні як складова політики «активного старіння». Соціально-трудові відносини: теорія та практика. 2018. 2. С. 445-450.
5. Концепція діяльності Університетів третього віку. Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України. Київ : Вид-во ТОВ «Юрка Любченка». 2021. 70 с.
6. Концепція діяльності центрів освіти «третього віку» в Україні : метод. посіб. / автори уклад.: А. Горбовий, А. Халецька, О. Степанюк, А. Кухаренко, Д. Спулбер. Київ ; Луцьк, 2017. 116 с.
7. Іванків І. Б. Відмінні ознаки прав людини третього віку. Наукові записки НаУКМА. 2016. Том 181. Юридичні науки. С. 54-56.
8. Rosas A. Right to Development. Economic, social, and cultural rights : a textbook / C. Krause, A. Eide, A. Rosas. Norwell, MA, U.S.A.: M. Nijhoff Publishers, 1995.
9. Опис рамки цифрової компетентності для громадян України. Міністерство цифрової трансформації України, 2021. URL: https://inlnk.ru/zaODk.
10. Бородкіна, І. Л., Бородкін, Г. О. Цифрова грамотність як фактор реформування вищої школи. Молодий вчений. 2017. 8. С. 395-399.
11. Цифрові компетенції як умова формування якості людського капіталу : аналіт. зап. / В. С. Куйбіда, О. М. Петроє, Л. І. Федулова, Г. О. Андрощук. Київ: НАДУ, 2019. 28 с. URL: http://academy.gov.ua/pages/dop/198/files/90a7d5c8-d10a-4f8f-8987-4d1077fdc8f6.pdf.
12. Копняк К. В., Покиньчереда В. В. Формування цифрової компетентності державних службовців у процесі фахової підготовки. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2021. № 10. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=2261.
13. Мандражи О. А. Управління освітніми проєктами. Адаптивне управління: теорія і практика. Серія Педагогіка. 2018. 4 (7). URL: https://amtp.org.ua/index.php/journal/article/view/12. (дата звернення: 20.09.2023).
14. Долиняк Ю. О., Павліха Н. В., Цимбалюк І. О. Ринок освітніх послуг в умовах європейської інтеграції: ретроспективний аналіз і напрями розвитку [Текст]: монографія. Луцьк : Вежа-Друк, 2022. 232 с.
15. Павліха Н. В., Цимбалюк І. О., Долиняк Ю. О. Особливості розвитку регіональних ринків освітніх послуг в Україні [Електронний ресурс]. Економіка та Суспільство. 2018. № 15.
16. Павліха Н. В., Цимбалюк І. О. Науковий базис формування теорії інклюзивного розвитку регіону. Економічний часопис Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки: журнал. Луцьк: Вежа-Друк, 2020. № 3 (27).
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FMV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3(103)_165_178.pdf292,33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.