Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/23355
Назва: Легка атлетика з методикою навчання
Автори: Захожа, Наталія Яківна
Захожий, Володимир Васильович
Черкашин, Роман Євгенович
Савчук, Світлана Іванівна
Валькевич, Олександр Васильович
Козіброцький, Сергій Петрович
Касарда, Ольга Зіновіївна
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Легка атлетика з методикою навчання [Текст]: навч.-метод. посіб. / Н. Я. Захожа, В. В. Захожий, Р. Є. Черкашин та ін. - Луцьк: Вежа-Друк, 2023. - 308 с.
Дата публікації: 2023
Дата внесення: 6-гру-2023
Видавництво: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Вежа-Друк
УДК: 796.42:378(07)
Теми: легка атлетика
спортивна ходьба
спринтерський біг
короткі дистанції
спринтерські дистанції
середні дистанції
довгі дистанції
стрибки у довжину
стрибки у висоту
скандинавська ходьба
рухливі ігри
Короткий огляд (реферат): Навчально-методичний посібник розроблено з метою забезпечення дисципліни «Легка атлетика з методикою навчання». Викладено коротку історію зазначених видів, класифікацію та характеристику відповідних вправ. Розкрито побудову й зміст тренувальних занять, засоби та методи навчання, техніку виконання вправ, навантаження й контроль у процесі занять. Видання дасть можливість студентам здійснювати поглиблену підготовку за спортивною спеціалізацією, а саме: виконувати впровадження спортивних спеціалізацій у межах базової спеціальності з метою формування основних компетентностей здобувача відповідно до Стандарту вищої освіти в Україні. Рекомендовано викладачам, студентам і всім, хто цікавиться питаннями фізичної культури.
Зміст: Передмова 6
Розділ 1. Техніка та методика навчання видів легкої атлетики (С. І. Савчук, С. П. Козіброцький) 8
1.1. Спортивна ходьба 8
1.1.1. Історія розвитку спортивної ходьби 8
1.1.2. Техніка спортивної ходьби 9
1.1.3. Методика навчання спортивної ходьби 14
1.2. Біг на короткі дистанції 17
1.2.1. Характеристика спринтерського бігу 17
1.2.2. Техніка бігу на короткі дистанції 19
1.2.3. Особливості техніки бігу на різні спринтерські дистанції 29
1.2.4. Методика навчання бігу на короткі дистанції 34
1.3. Біг на середні та довгі дистанції 40
1.3.1. Характеристика бігу на середні та довгі дистанції .......40
1.3.2. Техніка бігу на середні та довгі дистанції 44
1.3.3. Навчання техніки бігу на витривалість 49
1.4. Стрибки в довжину 57
1.4.1. Характеристика стрибків у довжину 57
1.4.2. Техніка стрибка в довжину способом «зігнувши ноги» 67
1.4.3. Методика навчання техніки стрибків у довжину 73
1.5. Стрибки у висоту 82
1.5.1. Історія розвитку та становлення стрибків у висоту 82
1.5.2. Техніка стрибка у висоту з розбігу .85
1.5.3. Методика навчання техніки стрибка у висоту з розбігу способом переступання 88
Висновки до розділу 1 95
Список використаних джерел 96
Запитання й завдання для контролю до розділу 1 97
Розділ 2. Скандинавська ходьба як вид оздоровчої діяльності (О. З. Касарда) 99
2.1. Ходьба як найпростіший вид рухової активності 99
2.2. Історія скандинавської ходьби 102
2.3. Ефективність занять скандинавською ходьбою 106
2.4. Екіпірування та інвентар для скандинавської ходьби 114
2.5. Основи методики й техніки скандинавської ходьби 117
2.6. Загальні положення щодо планування занять скандинавською ходьбою 124
2.7. Особливості занять скандинавською ходьбою взимку 127
2.8. Контроль за станом здоров’я в процесі занять 129
2.9. Протипоказання для занять скандинавською ходьбою 131
Висновки до розділу 2 132
Список використаних джерел 133
Запитання й завдання для контролю до розділу 2 134
Розділ 3. Рухливі ігри в легкій атлетиці (О. В. Валькевич) 136
3.1. Роль та місце рухливих ігор на заняттях із легкої атлетики 136
3.2. Рухливі ігри для бігових видів легкої атлетики 138
3.3. Рухливі ігри для стрибкових видів легкої атлетики 152
Висновки до розділу 3 170
Список використаних джерел 170
Запитання й завдання для контролю до розділу 3 172
Розділ 4. Основи спортивного тренування в легкій атлетиці (Н. Я. Захожа, В. В. Захожий, Р. Є. Черкашин) 173
4.1. Основи спортивної орієнтації, відбору та контролю в процесі підготовки легкоатлетів 173
4.1.1. Класифікація та характеристика легкоатлетичних вправ 173
4.1.2. Вікові особливості розвитку легкоатлетів 175
4.1.3. Відбір і спортивна орієнтація для занять легкою атлетикою 177
4.1.4. Розвиток фізичних якостей легкоатлетів 182
4.2. Основи планування й контроль тренувального процесу легкоатлетів 194
4.2.1. Структура спортивного тренування 194
4.2.2. Контроль і корекція тренувального процесу 200
4.2.3. Самоконтроль та лікарський контроль 204
4.2.4. Матеріально-технічне забезпечення тренувального процесу 208
4.3. Спортивне тренування легкоатлетів 209
4.3.1. Основні поняття техніки легкоатлетичних вправ 209
4.3.2. Засоби спортивного тренування 212
4.3.3. Методи спортивного тренування 216
4.3.4. Методичні принципи навчання легкоатлетичних вправ 221
4.4. Навчання легкої атлетики як педагогічний процес 224
4.4.1. Форми занять із легкої атлетики в навчальних закладах 224
4.4.2. Побудова та зміст тренувальних занять легкоатлетів 229
4.4.3. Особливості самостійних занять легкою атлетикою 232
4.5. Система багаторічної підготовки легкоатлетів 234
4.5.1. Види підготовки 234
4.5.2. Структура багаторічної підготовки 239
4.5.3. Характеристика тренувального процесу в різних видах легкої атлетики 260
4.5.4. Інтенсивність тренувальних навантажень 266
4.5.5. Показники тренованості для визначення фізичної підготовленості легкоатлетів 271
4.5.6. Особливості підготовки легкоатлетів у річному циклі тренувань (підготовчий, змагальний, перехідний періоди) 273
4.5.7. Характеристика побудови перед змагального етапу підготовки легкоатлетів 276
4.5.8. Побудова річного циклу тренувань висококваліфікованих стрибунів 278
4.5.9. Характеристика тренувальних засобів для розвитку швидкісно-силових якостей спринтерів на етапі початкової спортивної спеціалізації 282
4.5.10. Обсяг інтенсивності навчально-тренувальних навантажень у видах витривалості залежно від етапів (на прикладі 3000 м із перешкодами) 284
4.5.11. Методи та засоби виховання витривалості легкоатлетів на початковому етапі 287
4.5.12. Оптимізація засобів та методів швидкісно-силової підготовки кваліфікованих метальників 289
4.5.13. Організаційно-методичні вказівки щодо проведення теоретичних, навчально-тренувальних та відновлювальних заходів 293
4.5.14. Правила техніки безпеки під час занять легкою атлетикою 295
Висновки до розділу 4 295
Список використаних джерел 296
Запитання й завдання для контролю до розділу 4 297
Додатки 299
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/23355
Тип вмісту: Handbook
Розташовується у зібраннях:Навчально-методичні матеріали (FFKiZ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
lehka_atl_mv.pdf9,46 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.