Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/22920
Назва: Адаптаційний потенціал серцево-судинної системи у школярів пубертатного віку
Автори: Шевчук, Тетяна Яківна
Романюк, Альона Павлівна
Апончук, Людмила Степанівна
Романюк, Віктор Петрович
Біла, Богдана
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки, професор, завідувач кафедри анатомії людини медичного факультету, кандидат біологічних наук, доцент
Волинський національний університет імені Лесі Українки, доцент кафедри анатомії людини медичного факультету, кандидат біологічних наук
Волинський національний університет імені Лесі Українки, доцент кафедри анатомії людини медичного факультету, кандидат біологічних наук
Волинський національний університет імені Лесі Українки, доцент кафедри фітнесу та клінічних видів спорту факультету фізичної культури, спорту та здоров"я, кандидат наук із фізичного виховання та спорту, доцент
Луцький ліцей №14 імені Василя Сухомлинського Луцької міської ради
Бібліографічний опис: Шевчук Т. Я., Романюк А. П., Апончук Л. С., Романюк В. П., Біла Б. А. Адаптаційний потенціал серцево-судинної системи у школярів пубертатного віку. Нотатки сучасної біології. 2023. 1(5). С. 76-81. DOI: https://doi.org/10.29038/NCBio.23.1-1 .
Журнал/збірник: Нотатки сучасної біології
Випуск/№ : 1(5)
Дата публікації: 29-чер-2023
Дата внесення: 24-жов-2023
Видавництво: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Країна (код): UA
DOI: https://doi.org/10.29038/NCBio.23.1-11
УДК: 611.1:612.017-057.87
Теми: адаптаційний потенціал
серцево-судинна система
фізичний розвиток
школярі препубертатного віку
школярі пубертатного віку
Діапазон сторінок: 76-81
Короткий огляд (реферат): В роботі проведено дослідження фізичного розвитку та адаптаційних резервів серцево-судинної системи на початку та під час закінчення пубертатного періоду. Для цього обрано контингент обстежуваних 10–11 років (препубертатний період) та 15–16 років (постпубертатний період). Отримані результати показали, що за центильними таблицями фізичний розвиток школярів у препубертатному періоді був гіршим, ніж у постпубертатний період. У 15–16 років зафіксовано більше осіб з дуже високим, високим та вище середного рівнями фізичного розвитку. Діти перед статевим дозріванням мають мезоморфну статуру. В кінці пубертату – з різним соматотипом. У хлопців відмічено дисгармонійний фізичний розвиток з відставанням росту (брахіморфний тип), а у дівчат переважають процеси витягування (доліхоморфний тип).
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/22920
Перелік літератури: 1. Богдановська, Н. В.; Бойченко, Ю. Б. Динаміка адаптивних можливостей організму дітей шкільного віку протягом навчального року. Вісник Запорізького національного університету. Фізичне виховання та спорт; 2014. № 1, С. 112–120.
2. Горбань, Д.; Юсупова, О. Функціональні можливості кардіореспіраторної системи в осію юнацького віку у період пандемії Соvіd-19. Нотатки сучасної біології, 2022, № 1, С. 63–68.
3. Калініченко, І. О. Інформативність індексних способів оцінки соматотипів у дітей. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві: збірник наукових праць, 2009. №. 3, С. 72–75.
4. Коц, С. М.; Коц, В. П.; & Луганська, В. О. Адаптаційний потенціал сучасних дітей віком 10–11 років. Освіта і здоров’я підростаючого покоління: Матеріали третього міжнародного симпозіуму: Зб. наук. праць в 2-х частинах / За ред. Страшка С. В. 3.(1). К.: Алатон, 2021, С. 94.
5. Коц, С. М.; Коц, В. П.; Коваленко, П. Г. Динаміка показ- ників функціонального стану серцево-судинної системи дітей шкільного віку під впливом корекційного комплексу. Природничий альманах (біологічні науки), 2021, 31: 35–44
6. Коц, С.; Коц, В.; Удовик, Т. Адаптаційний потенціал сучасних дітей віком 10–11 років. Збірник наукових праць SCIENTIA; 2021. вилучено із https://ojs.ukrlogos.in.ua/index. php/scientia/article/view/12429
7. Литвиненко, О. Д. Адаптаційний потенціал як система адаптивностей особистості. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Психологічні науки», 2018. 1(2), 74–81.
8. Лях, Ю. Є.; Гур’янов, В. Г.; Грицай, О. С. Комп’ютерна технiка та методи математичної статистики. Науково- доказова практична дiяльнiсть у фiзичнiй терапiї: метод рек. для самостiйної пiдготовки до практ. занять. Луцьк: Вежа- Друк, 2017. 97 с.
9. Майорова, О. Р. Моніторинг адаптаційних можливостей у сучасних дітей. Концептуальні шляхи розвитку науки та освіти (частина І): матеріали Міжнародної науково- практичної конференції м. Львів, (12–13 лютого 2020 року). Львів: Львівський науковий форум, 2020. С. 44.
10. Палевич, С.; Піддубний, О.; Сіянко, О.; Цимбалюк, Ж.; Козєєв, І., & Шип, Н. Порівняльний аналіз адаптивних можливостей організму школярів 10–12 років. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, 2021, (21), 21–28.
11. Полька, Н. С.; Гозак, С. В.; Станкевич, Т. В. Удосконалення медико-профілактичного забезпечення дітей у загально- освітніх навчальних закладах – вимога часу. Довкілля та здоров’я, 2009, 1, 52–54.
12. Романюк, А. П.; Шевчук, Т. Я.; Апончук, Л. С. Особливості адаптаційних можливостей серцево-судинної системи у дітей молодшого шкільного віку. Acta Paedagogiсa Volynienses, 2023, 2. С. 69–78.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FM)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
not1_2023_76_81.pdf1,02 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.