Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/22079
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМушкевич, Мирослава-
dc.date.accessioned2023-03-24T08:55:55Z-
dc.date.available2023-03-24T08:55:55Z-
dc.date.issued2019-06-
dc.identifier.citationМушкевич, M. (2019). КАЗКОТЕРАПІЯ ЯК МЕТОД ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ СІМЕЙ ІЗ ПРОБЛЕМНОЮ ДИТИНОЮ. Психологічні перспективи, (33), 205–220. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2019-33-205-220uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/22079-
dc.description.abstractУ статті увагу акцентовано на системі психологічної допомоги сім’ї з проблемною дитиною. У плані представленого дослідження важливим є аналіз використання казкотерапії як складової частини психологічного супроводу сімей, які мають проблемних дітей дошкільного та раннього шкільного віку. Указано, що така форма роботи, як написання казки із сімʼєю, має діагностичне й психотерапевтичне значення. Зазначено, що казка допомагає виоремити особливості та стереотипи взаємодії й поведінки; сімейні правила та сімейний сценарій; сімейні міфи; життєвий сценарій; сімейні й індивідуальні межі; сімейну та життєву історію. Доведено, що спостерігаємо виражену позитивну динаміку за всіма емпіричними показниками, що змістовно визначають структуру психотипічного профілю батьків проблемних дітей після проведення казкотерапії. Виявлено, що програма супроводу з використанням казки стала важливим фактором якісної трансформації змістовно-структурних виховних елементів. Відбулася конструктивна трансформація стратегії потуральної протекції у сфері виховання дитини, ефективній корекції їхньої неконструктивної особистісної позиції. Констатовано, що, порівняно з традиційною програмою психологічної допомоги, упровадження казкотерапії до програми психологічного супроводу забезпечило більш ефективну корекцію неконструктивних особистісних настанов батьків проблемних дітей, а також достовірно вищий ступінь розвитку тих властивостей їх особистісної структури, які покладено в основу конструктивних патернів особистісного функціонування. Узагальнено дані порівняльного аналізу результативності формувальних заходів стосовно випробуваних експериментальної та контрольної груп за критерієм «рівень розвитку показників сімейного функціонування», які дають змогу констатувати, що зіставлення з традиційною технологією психологічної допомоги упровадження казкотерапії в програму психологічного супроводу забезпечило батьків проблемних дітей більш високим ступенем розвитку ефективних механізмів особистісно-сімейного функціонування, а також більш стійким рівнем сформованості особистісної настанови на конструктивне розвʼязання актуальних проблем.uk_UK
dc.description.abstractThe article focuses on the system of psychological assistance of a family with a problem child. In terms of represented research important is analysis of using the fairy-tale therapy as a constituent of psychological support of families with problem children of preschool and early school age. It is indicated that work on writing a fairy-tale with a family has diagnostic and psychotherapeutic importance. It is noted, that a fairy-tale helps to identify peculiarities and stereotypes of interaction and behavior; family rules and family scenario; family myths; life scenario; family and individual boundaries; family and life history. It has been proved, that positively affected positive dynamics by all empirical parameters is shown, that meaningfully determine the structure of psychotype profile of problem children after the conducted fairy-tale therapy. It has been revealed that the support program of using a fairy-tale became an important factor of qualitative transformation of the content, structurall and educational elements. The constructive transformation of protection strategy in education sphere of a child and effective correction of their non-constructive personality position has taken place. It was stated that in comparison with traditional program of psychological assistance, the introduction of fairy-tale therapy to the program of psychological support provided more effective correction of non-constructive personality attitude of problem children parents, as well as a significantly higher degree of development of those properties of their personality structure, which lie in the basis of constructive patterns of personality functioning. The results of the comparative analysis of the effectiveness of formational measures in relation to experimental and control groups by the criterion «level of development of indicators of family functioning» are generalized, which state that in comparison with the traditional technology of psychological assistance, the introduction of fairy-tale therapy into the program of psychological support has provided problem children parents with a higher degree of the development of effective mechanisms of personality and familial functioning, as well as more stable formed level of personality attitude to constructive solution of actual problems.uk_UK
dc.format.extent205-220-
dc.relation.urihttp://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/560uk_UK
dc.subjectказкотерапіяuk_UK
dc.subjectпсихологічний супровідuk_UK
dc.subjectпроблемна дитинаuk_UK
dc.subjectсім’яuk_UK
dc.subjectсімейне функціонуванняuk_UK
dc.subjectсімейний сценарійuk_UK
dc.subjectсімейні правилаuk_UK
dc.titleКАЗКОТЕРАПІЯ ЯК МЕТОД ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ СІМЕЙ ІЗ ПРОБЛЕМНОЮ ДИТИНОЮuk_UK
dc.title.alternativeFairytale Theraphy as a Method of Psychological Support of Families with a Problem Childuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.29038/2227-1376-2019-33-205-220-
dc.citation.issue33-
dc.citation.journalTitleПсихологічні перспективи-
dc.contributor.affiliationСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.identifier.citationenMushkevych, M. (2019). Fairytale Theraphy as a Method of Psychological Support of Families with a Problem Child. Psychological Prospects Journal, (33), 205–220. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2019-33-205-220uk_UK
dc.subject.udc15.851:398.21]:316.6:316.362uk_UK
Розташовується у зібраннях:Психологічні перспективи, 2019, № 33

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Психологічні+перспективи+№33_2019_+04.05.2019-205-220.pdf679,87 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.