Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21842
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorШевчук, Ольга-
dc.contributor.authorВласюк, Дмитро-
dc.date.accessioned2023-02-05T17:39:38Z-
dc.date.available2023-02-05T17:39:38Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.citationШевчук, О., & Власюк, Д. (2022). Сучасні тенденції в американській психології спорту і фізичних вправ. Психологічні перспективи, (39), 394–406. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2022-39-sheuk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21842-
dc.description.abstractМета. У статті здійснено теоретичний аналіз організаційних і концептуальних змін які спостерігаються в сучасній психології спорту та фізичних вправ в США. Методи. Для реалізації мети дослідження нами використовувався аналіз публікацій в профільних наукових журналах, а також вивчення офіційних документів та інформаційних матеріалів професійних об’єднань спортивних психологів. Результати. Розвиток психології спорту в США демонструє більш швидкий поступальний рух починаючи з 90-х років. Спостерігається якісне зростання в галузі практик прикладної психології спорту. Відмічається затребуваність напрацювань психологів – практиків в сфері психології продуктивності. Проте в процесі розвитку виявились організаційні і методологічні проблеми розширення сфери прикладного застосування набутого досвіду, інтеграції з організаційними культурами спортивних організацій, професійної ідентифікації, навчання і сертифікації компетентностей. Провідні фахівці психології спорту рекомендують здійснювати більш послідовні кроки в напрямі визначення дисципліни, як підгалузі психології продуктивності, визначитись з місцем і функціями спортивних психологів в організаційній культурі спортивних організацій, формувати професійну ідентичність спортивних психологів, проводити розмежування на рівні професійних послуг і компетентностей з психологією фізичних вправ, продовжувати діяльність по вдосконаленню професійних етичних і кваліфікаційних стандартів відповідно до вимог часу. Висновки Проведене дослідження показало, що увагу експертів в найбільшій мірі привертають проблеми трансформації поля діяльності спортивних психологів, вивчення і поширення передових практик, місця спортивних психологів в організаційній культурі спортивних організацій, професійної ідентифікації спортивних психологів, навчальних програм по актуальними професійними компетентностями, вдосконалення нормативної бази сертифікації фахівців.uk_UK
dc.description.abstractPurpose. The article provides a theoretical analysis of the organizational and conceptual changes that are observed in the modern psychology of sports and exercise in the United States. Methods. To achieve the goals of the study, we used the analysis of publications in specialized scientific journals, as well as the study of official documents and information materials of professional associations of sports psychologists. Results. The development of sports psychology in the US has shown a more rapid progress since the 1990s. There is a qualitative growth in the field of applied sports psychology practices. The demand for the developments of psychologists - practitioners in the field of performance psychology is noted. However, in the process of development, organizational and methodological problems of expanding the scope of applied application of the acquired experience, integration with the organizational cultures of sports organizations, professional identification, training and certification of competencies were revealed. Conclusions. The study showed that the attention of experts is most attracted to the problems of transforming the field of activity of sports psychologists, studying and disseminating best practices, the place of sports psychologists in the organizational culture of sports organizations, professional identification of sports psychologists, training programs for mastering relevant professional competencies, improving the regulatory framework for certification of specialists.uk_UK
dc.format.extent394–406-
dc.language.isoukuk_UK
dc.relation.urihttps://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/817uk_UK
dc.subjectпсихологія продуктивностіuk_UK
dc.subjectпрофесійна ідентичністьuk_UK
dc.subjectорганізаційна культураuk_UK
dc.subjectпрофесійні стандартиuk_UK
dc.subjectсертифікація компетентностейuk_UK
dc.titleСучасні тенденції в американській психології спорту і фізичних вправuk_UK
dc.title.alternativeCurrent trends in American psychology of sport and exerciseuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.29038/2227-1376-2022-39-she-
dc.citation.issue39-
dc.citation.journalTitleПсихологічні перспективи-
dc.contributor.affiliationКомунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної радиuk_UK
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.identifier.citationenShevchuk, O., & Vlasіuk D. (2022). Current trends in American psychology of sport and exercise. Psychological Prospects Journal, (39), 394–406. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2022-39-sheuk_UK
dc.subject.udc159.9.796.01uk_UK
Розташовується у зібраннях:Психологічні перспективи, 2022, № 39

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Психологiчнi_перспективи_№+39_2022-394-406.pdf306,33 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.