Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21767
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКоструба, Наталія-
dc.date.accessioned2023-01-27T20:43:56Z-
dc.date.available2023-01-27T20:43:56Z-
dc.date.issued2021-06-
dc.identifier.citationКоструба, Н. (2021). МЕДІА-РЕЛІГІЙНІСТЬ ЯК НОВА ФОРМА ПРОЯВУ РЕЛІГІЙНОЇ СВІДОМОСТІ: ПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ФЕНОМЕНУ. Психологічні перспективи, (37), 83–95. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2021-37-83-95uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21767-
dc.description.abstractМета. У статті здійснено теоретичний аналіз психологічних особливостей медіа-релігійності як нової форми прояву релігійної свідомості. Методи. Для реалізації мети дослідження були використані методи теоретичного наукового пошуку: аналіз, синтез, узагальнення, психологічне моделювання. Результати. Аналіз українських та закордонних праць щодо психологічних аспектів медіа-релігійності дозволив окреслити особливості цього феномену, визначити його структурні компоненти. Науковці описують загальні риси медіа-релігійної картини світу, серед яких масштабність, гіпер символічність, орієнтація на сьогодення, емоційна насиченість повідомлень. Релігія у медіа виконує просвітницьку, комунікативну, терапевтичну та популяризаційну (рекламну) функції. Медіа-релігійність - це нова форма релігійної діяльності та функціонування релігійної свідомості, яка виникла завдяки розвитку масової культури та засобів масової інформації. Така релігійність особистості має мережеві принципи комунікації, розмиває кордони між сакральним, ритуальним і секулярним, світським, змінює релігійну ідентичність особистості. Медіа-релігійність дає можливість брати участь у онлайн службах із будь якої точки світу і, таким чином, дає можливість обрати релігійний напрямок, не прив'язуючись до певної території чи країни. Медіа-релігійність має трьох компонентну структуру: когнітивний (проявляється як раціональний чи ірраціональний), емоційно-мотиваційний (орієнтація на зовнішні чи внутрішні цінності) та поведінковий (діяльність релігійна активна чи пасивна). Висновки. Загалом, можна підсумувати, що медіа-релігійність є закономірним проявом процесу переходу релігії у інформаціне суспільство. Перспективи подальшого вивчення проблеми вбачаємо із розробкою стандартизованого опитувальника дослідження особливостей медіа-релігійності особистості.uk_UK
dc.description.abstractPurpose. The aim of the article is theoretical analysis of the psychological features of media religiosity as a new form of manifestation of religious consciousness. Methods. To realize the purpose of the study, we used the methods of theoretical scientific research: analysis, synthesis, generalization, psychological modeling. Results. The paper show that general features of the media-religious picture of the world, including scale, hyper-symbolism, focus on the present, emotional saturation of messages. Religion in the media performs educational, communicative, therapeutic and promotional (advertising) functions. Media religiosity is a new form of religious activity and the functioning of religious consciousness, which arose due to the development of mass culture and mass media. Features of this type of religiosity: network principles of communication, blurs the boundaries between sacred, ritual and secular, secular, changes the individual's religious identity. Media religiosity makes it possible to participate in online services from anywhere in the world and thus allows you to choose a religious direction without being attached to a particular territory or country. Media-religiosity consists of three components: cognitive (manifested as rational or irrational), emotional-motivational (focus on external or internal values) and behavioral (religious activity is active or passive). Conclusions. In general, we can conclude that media religiosity is a natural manifestation of the process of religion integration into the information society. We see prospects for further research the problem with the development of a standardized questionnaire to study the features of media religiosity.uk_UK
dc.format.extent83–95-
dc.language.isoukuk_UK
dc.relation.urihttps://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/702uk_UK
dc.subjectрелігійністьuk_UK
dc.subjectмедіа-релігійністьuk_UK
dc.subjectцифрова релігіяuk_UK
dc.subjectонлайн-релігіяuk_UK
dc.subjectпсихологія медіаuk_UK
dc.subjectпсихологія релігіїuk_UK
dc.titleМЕДІА-РЕЛІГІЙНІСТЬ ЯК НОВА ФОРМА ПРОЯВУ РЕЛІГІЙНОЇ СВІДОМОСТІ: ПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ФЕНОМЕНУuk_UK
dc.title.alternativeMedia religiosity as a new form of manifestation of religious consciousness: a psychological analysis of the phenomenonuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.29038/2227-1376-2021-37-83-95-
dc.citation.issue37-
dc.citation.journalTitleПсихологічні перспективи-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.identifier.citationenKostruba, N. . (2021). Media religiosity as a new form of manifestation of religious consciousness: a psychological analysis of the phenomenon. Psychological Prospects Journal, (37), 83–95. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2021-37-83-95uk_UK
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3852-4729-
dc.subject.udc159.99uk_UK
Розташовується у зібраннях:Психологічні перспективи, 2021, № 37

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Психологiчнi_перспективи_№+37_2021-83-95.pdf406,81 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.