Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21628
Назва: A Socio-Pragmatic Study of Gender Differences in the Use of “Walak’ (Woe) and Its Variants in Spoken Jordanian Arabic
Автори: Rabab’ah, Ghaleb
Al-Yasin, Noor
Yagi, Sane
Приналежність: University of Sharjah, UAE
The University of Petra, Jordan
University of Sharjah, UAE
Бібліографічний опис: Rabab’ah, G. ., Al-Yasin, N. ., & Yagi , S. . (2022). A Socio-Pragmatic Study of Gender Differences in the Use of “Walak’ (Woe) and Its Variants in Spoken Jordanian Arabic. East European Journal of Psycholinguistics, 9(1). https://doi.org/10.29038/eejpl.2022.9.1.rab
Дата публікації: 28-чер-2022
Дата внесення: 29-гру-2022
Видавництво: Lesya Ukrainka Eastern European National University
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Lesya Ukrainka Eastern European National University
DOI: https://doi.org/10.29038/eejpl.2022.9.1.rab
Теми: discourse markers
pragmatics
Spoken Jordanian Arabic
warning
insulting
vocative
Діапазон сторінок: 145-164
Короткий огляд (реферат): Using a mixed-method approach, this study examines the pragmatic functions of the discourse marker walak and its variants in Spoken Jordanian Arabic. It also explores the differences in the use of this discourse marker according to the speakers’ gender. The data was collected from a sample of 200 native speakers of Jordanian Arabic, using informal interviews and a validation questionnaire. The results showed that walak and its variants perform six language functions: warning, insulting, addressing/vocative, endearment, threatening, and denial. As far as gender differences are concerned, the findings indicated that there were statistically significant differences between males and females in the use of walak and its variants in favour of males. This indicates that males agreed more with the sentences expressing each pragmatic function in the validation questionnaire. The study concludes with some pedagogical implications for learners of Arabic as a second language, teachers and syllabus designers.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21628
Власник авторського права: East European Journal of Psycholinguistics
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:East European Journal of Psycholinguistics, 2022, Volume 9, Number 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Rababah,+Ghaleb_+Al-Yasin,+Noor_+Yagi,+Sane.pdf546,78 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.